arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۶۹۹۶
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۹ - ۰۱ تير ۱۳۹۹

۱۰۸۲ آتش سوزی در علفزار‌های کرج در خرداد

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج اعلام کردکه خردادماه امسال یک هزارو۸۲ مورد آتش سوزی در علفزار‌های این شهرستان رخ داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج اعلام کردکه خردادماه امسال یک هزارو۸۲ مورد آتش سوزی در علفزار‌های این شهرستان رخ داد.

به گزارش ایرنا، محمد یساولی گفت: تعداد آتش سوزی‌ها به ویژه در علفزارها، زمین‌های بایر و فضای سبز کرج بر اثر گرم شدن هوا افزایش یافته است.

وی بیان داشت: در خرداد ماه امسال ۲ هزار و ۹۹۰ آتش نشان کرجی ۹۷۹ ساعت عملیات اطفای حریق انجام دادند.

این مسوول با اشاره به این که این حجم ازآتش سوزی علفزار‌های کرج بی سابقه بوده است، گفت: تکرار این نوع از عملیات‌ها در کنار استهلاک شدید خودرو‌های اطفاء حریق، تجهیزات و ادوات آتش نشانی سبب خستگی شدید آتش نشانان می‌شود.

یساولی با بیان اینکه منابع طبیعی و محیط زیست برای همه ما است و باید در حفاظت از آن به ویژه در مقابل آتش‌سوزی مراقبت کنیم، افزود: انتظار می‌رود گردشگران با رعایت الزامات از تکرار این آتش سوزی‌ها جلوگیری کنند.

وی یادآور شد: گردشگران در صورت روشن کردن آتش در مکان‌های تفریحی پس از اتمام کار با استفاده از آب و خاک آتش را خاموش کنند.

یساولی تاکید کرد که به هیچ وجه بطری‌های شیشه‌ای را نباید در طبیعت رها کرد، این بطری‌ها در گرمای شدید با متمرکز کردن نور خورشید در یک نقطه می‌تواند موجب آتش‌سوزی شود.

نظرات بینندگان