arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۹

درخواست دموکرات‌های کنگره برای استیضاح وزیر دادگستری دولت ترامپ

برخی از دموکرات‌های کنگره آمریکا خواستار استیضاح وزیر دادگستری دولت دونالد ترامپ به دلیل برکناری دادستان نیویورک شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برخی اعضای دموکرات کنگره آمریکا درخواست کردند که «ویلیام بار» وزیر دادگستری این کشور به دلیل برکناری دادستان نیویورک که به گفته آن‌ها دخالت در امور قضایی به شمار می‌رود، استیضاح شود.

به گزارش ایرنا، «الیزابت وارن» سناتور دموکرات از ایالت ماساچوست روز گذشته برکناری این دادستان را «سوء استفاده آشکار از قدرت» دانست و گفت که «بار» یا باید استعفا دهد یا کنگره او را استیضاح کند.

پیشتر شایعه استعفای «جفری برمن» دادستان ناحیه جنوبی نیویورک که در حال بررسی پرونده مالیاتی ترامپ و خانواده او بود، منتشر شد، اما او شامگاه جمعه این ادعا را رد کرد و گفت: تا زمانی که او را برکنار نکنند، به کار خود ادامه می‌دهد.

روز شنبه گذشته خبر برکناری این دادستان در رسانه‌های آمریکا منتشر شد و «بار» اعلام کرد اخراج برمن به پیشنهاد او و به دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا انجام شده است؛ این در حالی است که ترامپ این ادعا را رد کرده و گفت که دخالتی در این اخراج نداشته است.

در پی این اخراج، دموکرات‌های کنگره آمریکا بحث استیضاح بار را مطرح کردند، اما «جرد ندلر» رییس کمیته قضایی مجلس نمایندگان این کشور این کار را «بیهوده» دانست و از دموکرات‌ها خواست به جای آن برای متوقف کردن ۵۰ میلیون دلار از بودجه وزارت دادگستری تلاش کنند.

ندلر در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان وزیر دادگستری آمریکا را مستحق استیضاح دانست و گفت: فکر نمی‌کنم درخواست برای استیضاح او شتابزده‌تر از درخواست برای استیضاح ترامپ باشد. اما این کار در این مقطع هدر دادن وقت است.

وی «بار» را متهم به مانع‌تراشی در مقابل تحقیقات دادستان نیویورک درباره ترامپ و نزدیکانش کرد و جمهوریخواهان سنا را «فاسد» دانست و گفت که آن‌ها هرگونه استیضاح وزیر دادگستری را ناکام خواهند گذاشت.

نظرات بینندگان