arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۰۳۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۹

ترکیه: آماده حل و فصل مشکلات با یونان از طریق دیپلماسی هستیم

وزیر خارجه ترکیه در سخنانی از آمادگی برای انجام گفتگو‌های دیپلماتیک با یونان جهت رفع مشکلات موجود خبر داد. وزیر خارجه ترکیه با تاکید بر این موضوع که بدون ترکیه نمی‌توان به توافقی در شرق مدیترانه رسید، گفت: آنچه را که نتوانستیم با کلمات توضیح دهیم، اکنون با اقدامات خود بیان می‌کنیم. با کشتی‌ها و توافق‌ها ما این کار را کردیم، اما آیا می‌خواهیم به طور یک جانبه به عملکرد خود ادامه دهیم؟ خیر. ما آماده گفتگو با همه از جمله یونان هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه ترکیه از آمادگی برای گفتگو با یونان برای کاهش تنش با این کشور همسایه خود که در هفته‌های گذشته افزایش یافته، خبر داد.

به گزارش فارس، به نوشته وبگاه «گریک ریپورتر» «مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه که میزبان همتای ایتالیایی خود بود در این زمینه گفت، آنکارا آماده گفتگو با یونان بر سر شرق دریای میترانه است.

وزیر خارجه ترکیه با تاکید بر این موضوع که بدون ترکیه نمی‌توان به توافقی در شرق مدیترانه رسید، گفت: «آنچه را که نتوانستیم با کلمات توضیح دهیم، اکنون با اقدامات خود بیان می‌کنیم. با کشتی‌ها و توافق‌ها ما این کار را کردیم، اما آیا می‌خواهیم به طور یک جانبه به عملکرد خود ادامه دهیم؟ خیر. ما آماده گفتگو با همه از جمله یونان هستیم.»

چاووش اغلو ادامه داد: «از طریق گفتگو و دیپلماسی، همه مسائل قابل حل است. همکاری بهتر از نادیده گرفتن حقوق دیگران است. این می‌تواند یک فرهنگ اشتراکی باشد. ما امیدواریم که یونان نیز با چنین درکی به ما نزدیک شود. در آینده نزدیک به تبادل نظر در مورد این موضوعات ادامه خواهیم داد.»

این در حالی است که رئیس ستاد مشترک ارتش یونان روز شنبه گفت: نبرد با ترکیه [در صورت وقوع]تنها به جزیره «کاستلوریزو» در جنوب اژه، ​​محدود نخواهد شد بلکه به جبهه‌های دیگر گسترش خواهد یافت. «کنستانتینوس فلوروس» رئیس ستاد مشترک ارتش یونان گفت که بحران محدود به یک منطقه خاص نیست و بعید است که اتفاقی در این جزیره بیفتد و به مکان‌های دیگر توسعه نیابد.

«نیکوس پانایوتوپولوس» وزیر دفاع یونان نیز گفته بود که کشورش برای مقابله نظامی با ترکیه جهت حفظ حق حاکمیت خود آمادگی دارد.

نظرات بینندگان