arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۲ تير ۱۳۹۹

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / ۸۰ درصد مردم تهران، مستعد ابتلا به کرونا هستند / چرا مرغ گران شد؟ / جزئیات زوج و فرد شدن فعالیت مدارس در مناطق پرجمعیت / تاکید ترامپ بر آمادگی برای توافق سریع با ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / ۸۰ درصد مردم تهران، مستعد ابتلا به کرونا هستند / چرا مرغ گران شد؟ / جزئیات زوج و فرد شدن فعالیت مدارس در مناطق پرجمعیت / تاکید ترامپ بر آمادگی برای توافق سریع با ایران

زیر پوست اخبار: دیروز -یک‌شنبه- دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در یک گردهمایی انتخاباتی بار دیگر بر رغبت خود به توافق سریع با ایران تاکید کرد. در این میان، نکته قابل توجه این است که ترامپ به ایران گوشزد می‌کند که منتظر پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر نباشد و این او است که پیروز خواهد شد اما توافق پس از انتخابات توافق به مراتب سخت‌تر خواهد بود. اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا را بیشتر می‌توان متاثر از قطعنامه جدید شورای حکام علیه ایران مورد ارزیابی قرار داد. در سطحی دیگر، افزایش قیمت مرغ یکی دیگر از مسائلی است که در رسانه‌ها بازتاب گسترده‌ای را به همراه داشته است.

با نظر به این مقدمات، در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

۸۰ درصد مردم تهران، مستعد ابتلا به کرونا هستند: دکتر علیرضا زالی، فرمانده عملیات و مدیریت مقابله با کرونای استان تهران با بیان اینکه بالغ بر ۸۰ درصد از مردم استان تهران مستعد بیماری کرونا هستند، گفت: بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه پیشنهادی بوده و بر اساس شرایط آن زمان تصمیم‌گیری انجام خواهد شد.

چرا مرغ گران شد؟: حبیب اسدالله نژاد، نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور دلیل افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر را حرکت به سمت قیمت تمام شده مرغ و افزایش تقاضا اعلام کرد. وی با بیان این‌که قیمت تمام شده مرغ زنده و مرغ گرم به ترتیب ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان و بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰تومان است، اظهار کرد: در حال حاضر مرغ زنده با قیمت ۹۲۰۰ تومان و مرغ گرم نیز با قیمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان در بازار عرضه می شود که هنوز هم با قیمت تمام شده فاصله بسیاری دارد. وی ادامه داد: وقتی قیمت تمام شده کالایی بالا باشد و در مقطعی پایین‌تر از آن عرضه شود، باید انتظار این را داشت که قیمت‌ها روزی به سمت قیمت واقعی حرکت کند تا تولیدکننده دچار چالش و ضرر و زیان نشود.

تاکید بانک مرکزی انتشار اسامی صادرکنندگام متخلف ارزی: بانک مرکزی ضمن تشکر از صادرکنندگانی که در راستای مصالح و منافع جامعه نسبت به برگشت ارز حاصل از صادرات اقدام کرده‌اند، اعلام کرد که درصورت عدم برگشت ارز توسط سایر صادرکنندگان، مطابق مقرارت، اسامی متخلفان در رسانه‌ها انتشار می‌شود.

جزئیات زوج و فرد شدن فعالیت مدارس در مناطق پرجمعیت: محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به این که با تداوم شرایط موجود آموزش‌ها ترکیبی خواهد بود، اظهارکرد: فعالیت مدارس در مناطق کم‌جمعیت به روال عادی و در مناطق پرجمعیت به‌صورت زوج و فرد برگزار می‌شود وزیر آمورش و پرورش فلسفه دایر بودن مدارس در روزهای پنجشنبه را اجرای طرح سه روز، سه روز برای ورود دانش آموزان به مدرسه توصیف و اذعان کرد: بر اساس مصوبه اخیر ستاد ملی مدیریت کرونا، روزهای پنجشنبه نیز مدارس دایر است و این موضوع باهدف مدیریت ورود دانش آموزان به مدرسه صورت می‌گیرد لذا طرح زوج و فرد اجرا می‌شود بدین معنی که دانش آموزان مدارس پرجمعیت به دو گروه تقسیم می‌شوند، عده‌ای سه روز در هفته در روزهای زوج و عده‌ای نیز در روزهای فرد در مدرسه حضور خواهند داشت.

تاکید ترامپ بر آمادگی برای توافق سریع با ایران: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در یک تجمع انتخاباتی در شهر «تالسا» گفت که می‌تواند بهترین توافق و سریع‌ترین را با ایران انجام دهد. ترامپ افزود: اگر ایران الان با من توافق کنند هزینه کمتری دارند و بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هزینه سخت‌تری دارد.

۱۱۶ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۱۴ مورد بستری شدند. وی گفت: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۰۴ هزار و ۹۵۲ نفر رسید. لاری گفت: همچنین متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹ هزار و ۶۲۳ نفر رسید. وی همچنین با تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشت فردی و اجتماعی، رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و استفاده از ماسک بویژه در اماکن عمومی، گفت: استان‌های خوزستان، هرمزگان، کرمانشاه و آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز قرار دارند.

 ممنوع اعلام شدن مذاکره با آمریکا از سوی قالیباف: محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس گفت: مذاکره با آمریکا مطلقاً مضرر و ممنوع است؛ مذاکره با کشورهای اروپایی باید با حداکثر بی‌اعتمادی باشد و مذاکره با آژانس باید با اطمینان و استقلال کامل صورت گیرد.

ادعای نتانیاهو: جهان آنچه را سال‌ها درباره ایران می‌گفتیم فهمید: دو روز بعد از صدور قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد ایران، نخست‌وزیر اسرائیل، با استقبال از این امر، گفته است که جهان متوجه واقعیتی شده که اسرائیل سال‌ها در مورد تهدیدات برنامه هسته‌ای ایران بیان می‌کرد.

 

نظرات بینندگان