arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۰۲ تير ۱۳۹۹

جان بولتون: در انتخابات، نه به ترامپ رای می دهم نه به جو بایدن

جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ گزارش روزنامه دیلی تلگراف درباره حمایت از جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ گزارش روزنامه دیلی تلگراف درباره حمایت از جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده است.

دیلی تلگراف در گزارشی در روز یکشنبه به نقل از جان بولتون نوشت که در انتخابات سوم نوامبر به جو بایدن، نامزد بالقوه دموکرات ها رای خواهد داد.

ساعتی بعد، سارا تینسلی، سخنگوی آقای بولتون با انتشار بیانیه ای این خبر را تکذیب کرد.

خانم تینسلی گفت: "آقای بولتون در روزهای گذشته به طور مکرر گفته است که نام یک محافظه کار جمهوری خواه را بر روی برگه رای خواهد نوشت. شک نداشته باشید که او به ترامپ یا بایدن رای نخواهد داد."

بولتون در مصاحبه از پیش ضبط شده ای که یکشنبه شب از شبکه ای بی سی آمریکا پخش شد،‌ تاکید کرد به ترامپ و بایدن رای نخواهد داد.

انتشار گزارش دیلی تلگراف با تعجب تحلیلگران همراه شد چرا که آقای بولتون که به سرسختی در سیاست های محافظه کارانه مشهور است، همواره عضو حزب جمهوری خواه بوده است.

بولتون همچنین در مصاحبه با دیلی تلگراف گفت به نظر او دونالد ترامپ حزب جمهوری خواه را نمایندگی نمی کند و "بین منافع ملی و منفعت شخصی خود تفاوتی قائل نیست."

بولتون گفت:‌ "در سال ۲۰۱۶ به ترامپ که مقابل هیلاری کلینتون بود، رای دادم . حالا که این رییس جمهوری را از نزدیک مشاهده کرده ام، دیگر نمی توانم این کار را انجام دهم."

این مصاحبه ها در آستانه آغاز فروش کتاب جدید جان بولتون با عنوان "در آن اتاق اتفاق افتاد" انجام شده است.

کتاب بولتون که مشاهدات او را از دوره ۱۷ ماهه حضور در دولت دونالد ترامپ بیان می کند، قرار است سه شنبه به فروش برسد.

بر اساس گزارش ها، بولتون در این کتاب تصویری از رئیس جمهور آمریکا ارائه داده که تصمیماتش براساس پیروزی دوباره او در انتخابات ریاست جمهوری گرفته می‌شود.

کاخ سفید بولتون را به خاطر نگارش این کتاب به افشای اسرار دولتی و دروغگویی متهم کرده است.

با این حال، یک دادگاه فدرال در واشنگتن شنبه با رد درخواست دولت آمریکا، با ممانعت از فروش کتاب جدید جان بولتون مخالفت کرد.

قاضی رویس لمبرت، از دادگاه منطقه‌ای آمریکا در واشنگتن، گفته جان بولتون با این کتابش با امنیت ملی آمریکا "قمار کرده" و کشورش را در "معرض آسیب قرار داده است".

هر چند او حکم داد که "دولت نتوانست دادگاه را متقاعد کند که ممنوعیت انتشار این کتاب مانع از صدمات جبران ناپذیر خواهد شد."

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بعد از این حکم دادگاه باز هم در توییتر به جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی اش تاخت و گفته حالا با حرف برخی دیگر موافق است که او را فردی "نفرت برانگیز" می خوانند.

ترامپ گفته که با توجه به توزیع کتاب و درز مطالب آن به رسانه ها، قاضی نمی توانسته کاری برای متوقف کردن آن بکند "ولی اظهارنظرها و حکم های قاطع و قدرتمندی درباره پول و نغض طبقه بندی انجام شده و حالا جان بولتون "باید هزینه سنگینی برای این‌ بدهد."

نظرات بینندگان