arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۰۶۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲ تیر ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ویدیو / رئیسی: پیگیر هستیم که جلسات دیوان عدالت اداری از صداوسیما پخش شود
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۲۲:۵۸
حجت‌الاسلام رئیسی در گفتگوی زنده خبری گفت: پیگیر هستیم که جلسات دیوان عدالت اداری از صداوسیما پخش شود،‌چون این یک پارلمان حقوقی است.
حج امسال برای حجاج داخل عربستان برگزار می‌شود
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۲۲:۵۸
وزارت حج عربستان سعودی اعلام کرد برگزاری حج امسال با تعداد بسیار محدود برای حجاج داخل عربستان برگزار می‌شود. این وزارتخانه افزود: به دنبال برگزاری حجی هستیم که از نظر بهداشتی ایمن باشد. این تصمیم برای حفظ سلامتی حجاج اتخاذ شده است.
فوتبالیست‌ها و هنرپیشه‌هایی که فالوور اینستاگرام می‌خرند / ۱۹ تا ۳۹ میلیون تومان برای دنبال‌کننده بیشتر
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۲۲:۳۵
برخی چهره‌های ورزشی و هنری این روز‌ها تلاش زیادی می‌کنند تا با بالا بردن تعداد فالوور‌های خود در اینستاگرام، سهم خودشان را از درآمد‌های تبلیغاتی در این شبکه اجتماعی بالا ببرند؛ اما به چه قیمتی؟! اخیرا کمپین‌هایی راه‌اندازی شده که با طرح ادعای افزایش سریع ۷۰ تا ۱۶۰ هزار فالوور، از صاحبان صفحه‌های اینستاگرام، مبالغی بین ۱۹ تا ۳۹ میلیون تومان دریافت می‌کنند. بله؛ چیزی حدود ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان، برای چند ده هزار فالوور بیشتر! در حال حاضر چندمین سری این کمپین‌ها در حال اجرا است و کاربران برای شرکت در قرعه‌کشی باید ۱۱۶ صفحه اینستاگرامی را دنبال کنند.
هشدار زالی نسبت به خطر حضور در مجالس عروسی و عزا / بستری ۳۴۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۲۱:۵۷
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه در مجالسی همچون عروسی و عزا افراد در مکان‌هایی مسقف، در زمان‌های نسبت طولانی و با حداقل فاصله اجتماعی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، از شهروندان درخواست کرد این نوع مراسمات را به زمان‌های دیگری موکول کرده و از حضور در این مجالس خودداری کنند. وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته در بخش‌های عادی بیمارستان‌های استان تهران ۲۵۵ نفر و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه ۷۱ نفر بستری شده‌اند.
آمریکا: نمی‌گوییم بشار اسد باید برود
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۲۱:۴۲
یک مقام ارشد آمریکایی گفته دولت این کشور نمی‌گوید که بشار اسد باید از قدرت کنار برود. اسد باید رفتارش را تغییر دهد.
سعید لیلاز: تا شهریور دوام بیاوریم دیگر اتفاقی نمی‌افتد
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۲۱:۳۷
لیلاز درباره وضعیت اقتصادی کشور در شرایط کرونا و تحریم گفت: معتقدم شرایط بسیار سختی داریم، ولی اگر تا آخر مرداد و شهریور دوام بیاوریم دیگر اتفاقی نمی‌افتد و قادر خواهیم بود که از شرایط بحرانی در حوزه اقتصادی به سلامت عبور کنیم. با این حال بر این باورم که باید این مسئله را نیز مورد تاکید قرار داد که کاهش ۲ تا ۴ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور یک عدد بسیار بزرگ به حساب می‌آید.
همتی: [کرونا] و جو روانیِ بعد از قطعنامه علیه ایران، از عوامل بر هم خوردن بازار ارز است / قیمت ارز در سامانه نیما مهم است که تجارت در آنجا صورت می‌گیرد، میانگین قیمت ارز در سامانه نیما زیر ۱۶ هزار تومان است
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۲۱:۰۶
رییس کل بانک مرکزی گفت: اتفاقاتی در دو ماهه اول سال به خاطر کرونا افتاد و جو روانی که بعد از تصمیم آژانس انرژی اتمی و صدور قطعنامه علیه ایران ایجاد شد، عوامل بر هم خوردن بازار بود. این شوک‌ها گذرا است و علت آن این است که قیمت ارز در سامانه نیما مهم است که تجارت کشور در آنجا صورت می‌گیرد، میانگین قیمت ارز در سامانه نیما زیر ۱۶ هزار تومان است.
عراقچى سفیر نمى شود، موسوى شاید
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۲۱:۰۲
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به برخی شایعات در روز‌های اخیر به خبرنگاران گفت: دکتر عراقچی قصد عزیمت به ماموریت ندارد و همچنان در سمت معاون سیاسی وزارت امور خارجه به خدمت خود ادامه خواهد داد. موسوی در عین حال انتصاب خود به مقام سفارت در آینده را رد نکرد و گفت: هنوز بسیار زود است و ان شاء الله پس از طی مراحل اداری و قطعی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.
تماشا کنید: تحریم؛ بلای جان شرق‌گرایی تهران / ۸ نکته درباره تاثیر سنگین تحریم‌ها بر بهره‌مندی ایران از مزایای طرح «یک کمربند و یک جاده»
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۲۰:۴۷
طرح «یک کمربند و یک جاده» ۶۵ کشور را در سه قاره آسیا، اروپا و آفریقــا در بر می‌گیرد کــه بالغ بر ۶۲ درصد جمعیت جهان حدود ۳۹ درصد از مســاحت زمین و ۳۰ درصد از تولید ناخالص جهان را شامل می‌شود و از یک کریدور دریایی و ۶ کریدور خشکی تشکیل می‌شود. اخیرا وزیر چین در ایران از نقش مهم ایران در این طرح سخن گفته است. ایران در مسیر مرکزی این طرح است و به‌دلایل مختلف می‌تواند از این طرح بهره‌های زیادی ببرد، اما تحریم‌ها کار را برای ایران سخت کرده است.
رئیسی: تخلف یک نفر را به پای دستگاه قضا ننویسیم
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۹:۴۱
رئیس قوه قضاییه گفت: امروز نقطه قوت قوه قضاییه جمهوری اسلامی این است که اگر فردی در گوشه‌ای از این دستگاه عریض و طویل مرتکب تخلف شد، قاطعانه با او برخورد می‌شود و تخلف یک نفر را نباید به پای سیستم نوشت.
ﺑﯿﺎنیه ﻣﺸﺘﺮک وزرای اﻣﻮر ﺧﺎرجه اﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎن و اﯾﺮان
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۹:۳۲
وزرای اﻣﻮر ﺧﺎرجه جمهوری اﺳﻼﻣﯽ اﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎن و جمهوری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان بیانیه‌ای مشترک منتشر کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است: در مورد حوادث اخیر که باعث تلفات بشری گردیده، با جزییات بحث و تبادل نظر صورت گرفته و جانب ایران از پیشرفت تحقیقات به جانب افغانستان معلومات داد و ھر دو جانب توافق نمودند که تدابیر را به منظور جلوگیری از وقوع چنین حوادث اتخاذ نمایند.
شعار و دیگر هیچ / ۸ نکته در مورد قیمت دلار، ارتباطش با سیاست خارجی و چشمان همیشه بسته اصولگرایان
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۹:۳۲
در روز‌های اخیر شاهد افزایش قیمت دلار و بی‌ثباتی در بازار ارز هستیم. بسیاری از اصولگرایان این اوضاع را به گردن برجام انداختند. در‌صورتی که تناقض این سخنان در مخالفت اولیه با برجام بود که حرفی از شرایط اقتصادی در آن‌ها به چشم نمی‌خورد، از سوی دیگر در زمانی که دولت در اختیار آن‌ها بود نیز وضعیتی چندان بهتر نداشتیم، چه که حتی در دوران پسابرجام بود که اتفاقا ثبات نسبی به اقتصاد کشور بازگشت و پس از خروج آمریکا از این توافق مجددا شاهد نزولی شدن شرایط شدیم. موضوع مهم این است که باید پذیرفت سیاست خارجی تاثیر زیادی بر شرایط اقتصادی دارد.
ظریف در گفتگو با وزیر خارجه کانادا: جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه ارسال می‌شود
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۸:۲۸
وزیر خارجه ایران با همتای کانادایی خود به صورت تلفنی گفتگو کرد. ظریف در این گفتگوی تلفنی به وزیر خارجه کانادا اطلاع داد که کشورمان ظرف چند روز آینده جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را برای خوانش اطلاعات آن به فرانسه ارسال خواهد کرد.
سفیر روسیه در ایران به دیدار قالیباف رفت
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۸:۲۷
رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با سفیر فدراتیو روسیه در جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت همکاری‌های همه جانبه و به ویژه توسعه مناسبات اقتصادی تأکید کرد.
عباسی: مکالمات مسئولان باید «شنود» شود / این امر به صلاح جمهوری اسلامی ایران است
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۷:۱۶

فریدون عباسی نماینده مردم کازرون در مجلس می گوید: معتقدم که باید برای تماس‌ها و ‌مکالمات مسئولان شنود گذاشته شود، چرا که این امر لازم است. شاید در این صورت به فرد مسئولی هشدار داده شود که مفسدان اقتصادی یا سیاسی دورت را گرفته اند و برایت دام پهن شده، سیستم‌های اطلاعاتی و ‌امنیتی کشور باید تقویت شده و‌ این امر به صَلاح جمهوری اسلامی ایران است، بنده جایی این صحبت را کردم و به بنده نقد شد، لذا به این دوستان توصیه می‌کنم که قانون اساسی را مجدداً مورد مطالعه قرار دهند.

سردار دهقان: بدون هیچ پیش شرطی، آماده مذاکره با ریاض هستیم
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۶:۲۸

سردار حسین دهقان، مشاور مقام معظم رهبری در امور نظامی با اشاره به اینکه ترامپ مجرم است نه رئیس جمور، تاکید کرد: به هیچ وجه با ترامپ مذاکره نمی کنیم، اما بدون هیچ پیش شرطی آماده مذاکره با ریاض هستیم.

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه شریف، رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی شد
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۶:۲۸

حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در حکمی محمد مهدی دادمان، مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه شریف را به ریاست «حوزه هنری» منصوب کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه: سپاه تا پایان امسال، یک پایگاه دائمی در اقیانوس هند ایجاد می‌کند
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۴:۰۳

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: به دنبال ایجاد پایگاه دائمی در اقیانوس هند نیز هستیم و این مهم را تا پایان امسال عملیاتی خواهیم کرد. سردار تنگسیری گفت: این حضور در مسیر تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای تحقق ظرفیت‌های نیروی دریایی راهبردی است و ما با تأمین امنیت و ایجاد پایگاه دائمی در اقیانوس هند، بستر بهتری را برای حضور ویژه‌تر صیادان و واحدهای صید صنعتی کشورمان در اقیانوس‌ها فراهم خواهیم کرد.

پول ۵ محموله بنزین صادراتی به ونزوئلا دریافت و به خزانه واریز شد
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۳:۰۳

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پول بنزین صادراتی به ونزوئلا تحت عنوان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و وزارت نفت به خزانه واریز شد.

نوروزی، نماینده اصولگرا: مجلس یازدهم به جد دنبال فیلتر اینستاگرام است
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۲:۱۲

حسن نوروزی، نماینده رباط‌کریم در مجلس با اشاره به احتمال فیلتر اینستاگرام توسط مجلس یازدهم گفت: خدا کند این اتفاق افتد. فضای باز اینستاگرام و تلگرام تهدید برای جوانان است و این برای نظام شکنندگی دارد. کمیسیون حقوقی شکل گیرد به جد دنبال فیلتر اینستاگرام خواهیم بود.

وکیل قاضی منصوری: اینکه تاکنون عکسی از چهره موکلم منتشر نشده، برای ما هم جای سؤال دارد / برخی عکس‌ها نشان می‌دهد جسد در محفظه است / رومانی نتیجه کالبد شکافی را امروز اعلام می‌کند
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۲:۱۱

وکیل مدافع قاضی منصوری گفت: اینکه تاکنون عکسی از صورت و چهره قاضی منصوری منتشر نشده است، برای ما هم جای سؤال و ابهام دارد البته دادستان کل کشور نیز اعلام کردند که مرگ قاضی منصوری برای آنها نیز دارای ابهام است.

کشتی ایرانی حامل مواد غذایی به آبهای ونزوئلا رسید
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۱:۲۶

کشتی ایرانی حامل مواد غذایی روز گذشته وارد آبهای ونزوئلا شد و در حال نزدیک شدن به بندر لاگوایرا است. کشتی باری گلسان با پرچم ایران ۲۶ اردیبهشت بندرعباس را به مقصد ونزوئلا ترک کرد.

ماه گذشته نیز ایران پنج فروند کشتی حامل یک و نیم میلیون بشکه بنزین عازم ونزوئلا کرد و این نفتکش ها هفته های گذشته محموله های خود را تحول ونزوئلا دادند.

اوکراین: اگر ایران به تعهدات خود عمل نکند، مجبوریم شکایت کنیم
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۱:۲۵

«ولادیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد: اگر دولت ایران به تعهدات خود در مورد هواپیمای اوکراینی عمل نکند، مجبوریم به دادگاه‌های بین‌المللی علیه ایران شکایت کنیم.

رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد: این موضوع فقط مربوط به جعبه‌های سیاه نیست. آنها چیزهای دیگری نیز قول داده‌اند. آنها باید بطور رسمی عذرخواهی کنند. آنها باید خسارت کافی را بپردازند. آنها باید آنچه را که وعده داده‌اند را انجام دهند. در غیر اینصورت، ما گزینه دیگری نخواهیم داشت. وی افزود: ایران علت تاخیر در ارسال جعبه‌های سیاه را کرونا اعلام کرده است، اما این مشکل نمی‌تواند تا همیشه بماند.

آشنا: برجام، قربانی زیاده‌خواهی دوسویه شد
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۱:۲۴

«حسام الدین آشنا» روز دوشنبه در رشته توییتی نوشت: برجام قربانی زیاده خواهی دوسویه شد؛ دلواپسانی عرب زبان و عبری زبان که به آمریکایی‌ها می‌گفتند چرا زیاد دادید و کم گرفتید و دلواپسانی فارسی زبان که به ایرانی‌ها می‌گفتند چرا کم گرفتید و زیاد دادید. هر دو طرف به ظاهر بسیار بیشتر می‌خواستند ولی در عمل هر دو بسیار کمتر بدست آوردند.

او افزود: آن چه بولتون در کتاب خود درباره کارکرد و ارزش برجام برای ایران نوشته است بار دیگر عظمت تلاش سرداران سیاسی ایران را می نمایاند. بولتون معتقد است که برجام ایران را قوی‌تر می‌کرد بدون آن که بتواند توان نظامی یا امنیتی ایران را کنترل کند یا کاهش دهد.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۰:۴۹

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان