arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۱۵۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۵ - ۰۲ تير ۱۳۹۹

سازمان جهانی بهداشت: کرونا به‌دلیل سیاست‌زدگی تشدید شده است

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه اعلام کرد که بیماری همه‌گیر کووید – ۱۹ به‌واسطه سیاست‌زدگی تشدید شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه اعلام کرد که بیماری همه‌گیر کووید – ۱۹ به‌واسطه سیاست‌زدگی تشدید شده است.

به گزارش ایرنا و به نقل از رویترز، «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت که در یک نشست مجازی سخن می گفت، به این مساله اشاره کرد.

سازمان جهانی بهداشت همچنین اعلام کرد که روز یکشنبه بیشترین موارد ابتلا به ویروس کرونا در یک روز واحد گزارش شد به طوری که بیش از ۱۸۳ هزار مورد ابتلا در سراسر جهان ظرف ۲۴ ساعت به ثبت رسید.

تاکنون ۹ میلیون و ۶۷ هزار و ۸۲۴ نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که آمریکا با ۲ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۷۱۵ نفر همچنان در صدر این فهرست قرار دارد. در مجموع ۴۷۱ هزار و ۴۰ نفر در سراسر جهان براثر ابتلا به کووید – ۱۹ جان باخته و چهار میلیون و ۸۵۰ هزار و ۷۱۸ نفر بهبود یافته اند.

ویروس کرونا موسوم به «کووید - ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفند ماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد، اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

نظرات بینندگان