arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۶ - ۰۲ تير ۱۳۹۹

سئول: کره شمالی خود را برای یک رژه بزرگ نظامی آماده می‌کند

کره جنوبی مدعی است، همسایه شمالی خود را برای برگزاری رژه نظامی در مقیاس بزرگ به مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کارگر در ماه اکتبر آماده می‌کند و احتمالاً در این مراسم از سلاح‌های استراتژیک جدید رونمایی خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کره جنوبی مدعی است، همسایه شمالی خود را برای برگزاری رژه نظامی در مقیاس بزرگ به مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کارگر در ماه اکتبر آماده می‌کند و احتمالاً در این مراسم از سلاح‌های استراتژیک جدید رونمایی خواهد کرد.


به گزارش فارس، وزارت دفاع کره جنوبی امروز دوشنبه مدعی شد همسایه شمالی خود را برای برگزاری یک رژه نظامی در مقایس بزرگ به مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کارگر در ماه اکتبر آماده می‌کند. در این میان گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد مبنی بر این که پیونگ‌یانگ از این رویداد برای نمایش سلاح‌های استراتژیک جدید استفاده خواهد کرد.

در گزارشی به کمیته دفاعی پارلمان، این وزارتخانه ادعا کرد ساختمان‌های جدید در حال ساخت در میدان هوایی «میریم» در پیونگ‌یانگ دیده شده که می‌تواند نشانه‌ای باشد مبنی بر این که کره شمالی موشک بالستیک فراقاره‌ای یا موشک بالستیک زیردریایی‌پرتاب در روز ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) به نمایش خواهد گذاشت.

در این گزارش همچنین آمده است: ارتش کره شمالی به فعالیت‌ها برای آمادگی به منظور جشن گرفتن ۷۵امین سالگرد تاسیس حزبش ادامه می‌دهد. تعمیرات در میدان «کیمیلسونگ» هم دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی، کره شمالی در کنار رژه در روزهای مهم ملی، برای نشان دادن برتری نظامی خود سلاح‌های جدید از جمله موشک‌هایش را به نمایش می‌گذارد و معمولاً هر ۵ یا ۱۰ سال مراسم بزرگداشت رویدادهای ملی را در مقیاسی بزرگتر برگزار می‌کند.

وزارت دفاع کره جنوبی همچنین اعلام کرد هیچ فعالیت غیرمعمولی در ارتباط با برنامه هسته‌ای همسایه شمالی مشاهده نشده، اما فعالیت‌های مرتبط با توسعه موشک ادامه دارد.

«جئونگ کیونگ دو»، وزیر دفاع کره جنوبی در پاسخ به سوالی درباره ساخت زیردریایی جدید به دست کره شمالی، گفت پیونگ‌یانگ به دستیابی به فناوری موشک بالستیک زیردریایی‌پرتاب «کاملاً نزدیک» به نظر می‌رسد، گرچه سخت است که بتوان گفت آیا ساخت زیردریایی جدید را کامل کرده است یا خیر.

گفته می‌شود این زیردریایی از نوع ۳ هزار تنی است و احتمالاً می‌تواند ۳ موشک را حمل کند.

همزمان با افزایش تنش‌های پیونگ‌یانگ و سئول بر سر مسائل دوجانبه، ارتش کره جنوبی درباره هرگونه اقدام تحریک‌آمیز همسایه شمالی خود در مرز هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، مسئولان نظامی سئول امروز (دوشنبه) هشدار دادند که این کشور به دقت فعالیت‌های ارتش کره شمالی و احتمال ارسال بروشورهای پروپاگاندا در مرز را زیر نظر دارد و تمام گزینه‌ها از جمله اقدام نظامی نیز روی میز است.

رسانه دولتی کره شمالی (KCNA) چندی پیش گزارش داد که پیونگ‌یانگ در اقدامی تلافی‌جویانه، حدود سه هزار بالن را آماده کرده که قرار است تقریبا ۱۲ میلیون برگ بروشور تبیلغاتی علیه کره جنوبی را مرز دو کشور پخش کنند.

به دنبال تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره بعد از افزایش فعالیتهای تبلیغاتی ضد پیونگ یانگ در مناطق مرزی، کره شمالی هفته قبل دفتر ارتباطات هماهنگی بین دو کشور در منطقه صنعتی کائه سونگ را منفجر کرد.

نظرات بینندگان