arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۸ - ۰۲ تير ۱۳۹۹

پیشنهاد مذاکره از سوی عراق به ترکیه درباره پ. ک. ک.

یک منبع سیاسی عراقی امروز (دوشنبه) اعلام کرد، این کشور به فاتح ییلدز، سفیر ترکیه در بغداد هنگامی که احضار شد، پیشنهاد داد، پیرامون پرونده‌های موجود میان دو کشور از جمله موضوع حزب کارگران کردستان، حضور نظامی ترکیه در شمال عراق، دو پرونده دجله و فرات و مرز‌های مشترک، پرونده‌های تجاری مربوط به پروژه‌های صادرات نفت عراق از طریق بندر جیهان ترکیه، افتتاح گذرگاه مرزی جدید میان دو کشور و سرمایه‌گذاری در عراق، دو طرف یک گفت‌وگوی کامل و جامعی را آغاز کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش سومریه نیوز، این منبع گفت، عراق به فاتح ییلدز، سفیر ترکیه در بغداد هنگامی که احضار شد، پیشنهاد داد، پیرامون پرونده‌های موجود میان دو کشور از جمله موضوع حزب کارگران کردستان، حضور نظامی ترکیه در شمال عراق، دو پرونده دجله و فرات و مرز‌های مشترک، پرونده‌های تجاری مربوط به پروژه‌های صادرات نفت عراق از طریق بندر جیهان ترکیه، افتتاح گذرگاه مرزی جدید میان دو کشور و سرمایه‌گذاری در عراق، دو طرف یک گفت‌وگوی کامل و جامعی را آغاز کنند.

به گزارش ایسنا، وی گفت، عراق و ترکیه منافع مشترک زیادی دارند که می‌توان از آن‌ها به عنوان پایه‌ای برای تفاهم بلندمدت استفاده کرد. طرف ترکیه هیچ اعتراضی نسبت به موضوع آغاز یک گفت‌وگوی جامع درباره پرونده‌های موجود نکرده است، اما در عین حال روی حق خود درباره عملیات پیش‌دستانه علیه حزب کارگران کردستان در داخل عراق تأکید دارد.

منبع مذکور گفت، ترکیه مجموعه‌ای اسناد و مدارک را ارائه کرده که نشان می‌دهند حملات حزب کارگران در خاک عراق برنامه‌ریزی و اجرایی شده است و با توجه به اینکه عراق هیچ اقدامی برای توقف اشغال خاک خود و استفاده از آن برای هدف قرار دادن منافع ترکیه توسط این حزب انجام نداده، آنکارا حق دارد علیه حزب کارگران کردستان اقدام کند.

نظرات بینندگان