arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۳ تير ۱۳۹۹

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / صدور ۵ ماه حبس تعزیری برای ترانه علیدوستی / آیا اوکراین از ایران در موضوع حادثه هواپیمایی شکایت می‌کند؟ / آغاز لحظه‌شماری برای فیلتر اینستاگرام از سوی مجلس یازدهم! / پرسش وکیل قاضی منصوری: چرا چهره موکلم منتشر نمی‌شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / صدور ۵ ماه حبس تعزیری برای ترانه علیدوستی / آیا اوکراین از ایران در موضوع حادثه هواپیمایی شکایت می‌کند؟ / آغاز لحظه‌شماری برای فیلتر اینستاگرام از سوی مجلس یازدهم! / پرسش وکیل قاضی منصوری: چرا چهره موکلم منتشر نمی‌شود؟

زیر پوست اخبار: دیروز -دوشنبه- یکی از نمایندگان مجلس از ارائه طرحی برای فیلترینگ اینستاگرام خبر داد و این مساله را به شکل‌گیری کمیسیون حقوقی در مجلس یازدهم منوط کرد. فیلترینگ فضای مجازی همراه از سوی تندروها در مقام راهکاری برای کنترل گردش آزاد اطلاعات و در اصطلاح آن‌ها کنترل امور جامعه مطرح شده اما در عمل آن‌چه که تا کنون شاهد بوده‌ایم خلاف این رویه بوده و فیلترینگ تاثیر چندانی در بهبود اوضاع اجتماعی و فرهنگی بر جای نگذاشته است. در سطحی دیگر نیز تهدید رئیس جمهور اوکراین به شکایت از ایران در صورت عدم عمل به تعهدات در پرونده هواپیمای اوکراینی، از دیگر موضوعاتی است که مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

با نظر به این مقدمات، در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

تهدید اوکراین برای شکایت از ایران!: رئیس‌جمهور اوکراین گفت: اگر دولت ایران به تعهدات خود در مورد هواپیمای اوکراینی عمل نکند، مجبوریم به دادگاه‌های بین‌المللی علیه ایران شکایت کنیم. او مدعی شد: این موضوع فقط مربوط به جعبه‌های سیاه نیست. آنها چیزهای دیگری نیز قول داده‌اند.

مجلس یازدهم در پی فیلتر کردن اینستاگرام: حسن نوروزی، نماینده رباط‌کریم در مجلس با اشاره به احتمال فیلتر اینستاگرام توسط مجلس یازدهم گفت: خدا کند این اتفاق افتد. فضای باز اینستاگرام و تلگرام تهدید برای جوانان است و این برای نظام شکنندگی دارد. کمیسیون حقوقی شکل گیرد به جد دنبال فیلتر اینستاگرام خواهیم بود.

صدور ۵ ماه حبس تعزیری برای ترانه علیدوستی: ترانه علیدوستی بازیگر سینما به دلیل شکایت نیروی انتظامی به ۵ ماه حبس تعزیری محکوم شد. کاوه راد وکیل ترانه علیدوستی بازیگر سینما در صفحه توئیتر خود از ابلاغ حکم این بازیگر خبر داد و نوشت: حکم دادگاه خانم ‎ترانه علیدوستی دیروز به ما ابلاغ شد. او زمستان سال گذشته با شکایت نیروی انتظامی و ستاد امر به معروف اصفهان به اتهام اقدام تبلیغی علیه نظام، نشر اکاذیب، افترا و توهین به ماموران در حین انجام وظیفه به دادسرا احضار شده بودند.

پرسش وکیل قاضی منصوری: چرا چهره موکلم منتشر نمی‌شود؟: امیر حسین نجف‌پور ثانی، وکیل مدافع قاضی منصوری گفت: اینکه تاکنون عکسی از صورت و چهره قاضی منصوری منتشر نشده است، برای ما هم جای سؤال و ابهام دارد البته دادستان کل کشور نیز اعلام کردند که مرگ قاضی منصوری برای آنها نیز دارای ابهام است.

امیدواری جان بولتون برای تک دوره‌ایی شدن دونالد ترامپ: جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در گفت‌وگو با ای‌بی‌سی نیوز با اشاره به دونالد ترامپ گفت: گمان نکنم او برای این پست مناسب باشد. گمان نمی‌کنم او صلاحیت انجام این کار را داشته باشد. فکر نکنم او یک جمهوری‌خواه محافظه‌کار باشد. بولتون در ادامه این مصاحبه که یکشنبه منتشر شد، تاکید کرد: قصد ندارم در انتخابات نوامبر به او رای بدهم. قطعا به جو بایدن هم رای نخواهم داد.

طرح یک نماینده مجلس برای «شنود» از مسئولان: فریدون عباسی، نماینده مردم کازرون در مجلس می‌گوید: معتقدم که باید برای تماس‌ها و ‌مکالمات مسئولان شنود گذاشته شود، چرا که این امر لازم است. شاید در این صورت به فرد مسئولی هشدار داده شود که مفسدان اقتصادی یا سیاسی دورت را گرفته اند و برایت دام پهن شده، سیستم‌های اطلاعاتی و ‌امنیتی کشور باید تقویت شده و‌ این امر به صَلاح جمهوری اسلامی ایران است، بنده جایی این صحبت را کردم و به بنده نقد شد، لذا به این دوستان توصیه می‌کنم که قانون اساسی را مجدداً مورد مطالعه قرار دهند.

شبکه نمایش خانگی در انحصار صدا و سیما قرار می‌گیرد: روزنامه همشهری دیروز در گزارشی خبر داد به‌زودی هر آنچه در شبکه نمایش‌خانگی رخ خواهد داد در انحصار سازمان صدا‌و‌سیما قرار می‌گیرد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی کشور رسما نظارت بر تولید و ساخت و البته پخش محصولات شبکه نمایش خانگی را واگذار خواهند‌کرد.

آخرین وضعیت کرونا در کشور: دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ( ۲ تیرماه) ۲۵۷۳ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،  بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۳۱۹ مورد بستری شدند. وی گفت: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به  ۲۰۷ هزار و ۵۲۵ نفر رسید. لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته،  ۱۱۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۷۴۲ نفر رسید. وی درباره استان‌های با وضعیت قرمز گفت: استان‌های خوزستان، هرمزگان،کرمانشاه و آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز قرار دارند و در استان‌های فارس و کرمان شاهد افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ هستیم.

جمشید پژویان، درگذشت: جمشید پژویان، استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و رئیس سابق شورای رقابت بدلیل ابتلا به بیماری کرونا درگذشت. وی در ابتدای دولت دهم با تأسیس شورای رقابت، ریاست این شورا را برعهده داشت.

سپاه تا پایان امسال، یک پایگاه دائمی در اقیانوس هند ایجاد می‌کند: فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: به دنبال ایجاد پایگاه دائمی در اقیانوس هند نیز هستیم و این مهم را تا پایان امسال عملیاتی خواهیم کرد. سردار تنگسیری گفت: این حضور در مسیر تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای تحقق ظرفیت‌های نیروی دریایی راهبردی است و ما با تأمین امنیت و ایجاد پایگاه دائمی در اقیانوس هند، بستر بهتری را برای حضور ویژه‌تر صیادان و واحدهای صید صنعتی کشورمان در اقیانوس‌ها فراهم خواهیم کرد.

برچسب ها: صبحانه خبری
نظرات بینندگان