arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۹ - ۰۳ تير ۱۳۹۹

وضعیت مهدهای کودک بعد از بازگشایی / بهزیستی: فعلا موردی از ابتلا گزارش نشده

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر مهدهای کودک با یک چهارم ظرفیت خود و بین ۲۵ تا ۳۰ درصد از ظرفیتشان مشغول فعالیت هستند، گفت: تا کنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا در مهدهای کودک گزارش نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر مهدهای کودک با یک چهارم ظرفیت خود و بین ۲۵ تا ۳۰ درصد از ظرفیتشان مشغول فعالیت هستند، گفت: تا کنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا در مهدهای کودک گزارش نشده است.

امین شاهرخی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طبق دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا از هفدهم خرداد ماه دستور العمل بازگشایی مهدهای کودک و پروتکل‌های لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا را تهیه کردیم، گفت: در نهایت ۲۴ خرداد ماه مهدهای کودک آماده پذیرش کودکان شدند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل‌های مذکور با رویکرد پیشگیرانه و جلوگیری از ابتلای کودکان به بیماری کرونا تهیه شدند، افزود: به همین دلیل خواسته شده بود تا مهدهای کودک با حداقل ظرفیت کار کنند و این اتفاق در عمل نیز افتاده است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه در مقابل هم خانواده‌هایی که واقعا ناچار بودند تا فرزندانشان را به مهدهای کودک بسپارند این کار را انجام دادند، اظهار کرد: در عمل هم شاهد هستیم که مانند گذشته همه خانواده‌ها فرزندشان را به مهدهای کودک برنگرداندند. براساس آمار به دست آمده در حال حاضر هم مهدهای کودک با یک چهارم ظرفیت خود و بین ۲۵ تا ۳۰ درصد از ظرفیتشان مشغول فعالیت هستند.

شاهرخی یکی از دلایل این مساله را رعایت پروتکلهای بهداشتی و تعیین ظرفیت حداقلی پذیرش و دوم رعایت جوانب احتیاط از سوی خانواده‌ها دانست و گفت: با این حال دغدغه قشری از افراد جامعه به ویژه والدین کارمند این بود که هم به دلایل شغلی نیاز داشتند تا فرزندشان را به مهدکودک بفرستند و هم لازم بود تا خیالشان بابت شرایط مناسب در مهدهای کودک در شرایط کرونایی راحت باشد.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی نیز تلاش کرده است تا این نگرانی خانواده‌ها را برطرف کند، تصریح کرد: به همین دلیل نظارتهای دقیقی صورت گرفته است تا نگرانی این خانواده‌ها کاسته شود و تا الان هم مشکل و موردی از ابتلا در مهدهای کودک گزارش نشده است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران ادامه داد: مهدهای کودک بابت بازگشایی مجدد خود مبلغ بیشتری دریافت نکرده‌اند و با وجود اینکه این مدت هم متضرر شده بودند در برخی از موارد، براساس قرارداد فی مابین والدین و مهدکودک، شهریه دریافت شده را نیز عودت دادند.

نظرات بینندگان