arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۹

لایو خبر - ۳ تیر ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رسانه آمریکایی به نقل از دادستانی رومانی: برخورد قاضی منصوری با سطح سخت / وجود تصاویر ویدیویی از او / وجود دست نوشته‌هایی از منصوری به زبان فارسی
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۲۲:۱۹
رسانه امریکایی رادیو اروپای آزاد نوشت: دفتر دادستانی رومانی روز سه‌شنبه سوم تیرماه نتایج کالبدشکافی غلامرضا منصوری، قاضی فراری ایرانی، را اعلام کرد. کالبدشکافی غلامرضا منصوری نشان می‌دهد که مرگ غلامرضا منصوری بر اثر جراحات مرگبار، در پی برخورد به سطح سخت و احتمالا در جریان سقوط رخ داده است. دفتر دادستانی همچنین می‌گوید تصاویر ویدئویی ضبط شده از دوربین‌های داخل هتل را در اختیار دارد و منتظر مجوز قاضی برای مرور آنهاست.
دیپلمات‌های غربی: قطعنامه آمریکا علیه ایران شانس اندکی برای موفقیت دارد
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۲۲:۱۸
منابع دیپلماتیک گفته‌اند قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شانسی برای تصویب در شورای امنیت سازمان ملل متحد ندارد. یک دیپلمات غربی گفت: این قطعنامه ممکن است حتی در کسب ۹ رأی لازم برای وادار کردن روسیه یا چین به استفاده از حق وتو هم ناکام بماند.
پومپئو: با انقضای تحریم‌های تسلیحاتی، اروپا و آسیا در چنگ ایران خواهد بود
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۲۲:۰۴
وزیر امور خارجه آمریکا سه‌شنبه مدعی شد با انقضای تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در ماه اکتبر، اروپا و آسیا در چنگ ایران خواهد بود. پومپئو در توئیتر نوشت: «اگر تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در اکتبر منقضی شود ایران قادر به خریداری جنگنده‌هایی مانند سوخو-۳۰ از روسیه و جی-۱۰ از چین خواهد بود. با این هواپیما‌های به شدت مرگبار، اروپا و آسیا می‌تواند در چنگ ایران باشد. آمریکا هرگز اجازه نمی‌دهد این اتفاق بیفتد.»
تماشا کنید: چهارشنبه سرنوشت‌ساز / ۸ نکته پیرامون پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران که فردا در شورای امنیت بررسی می‌شود
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۲۱:۴۹
شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است نخستین جلسه رایزنی برای بحث درباره قطعنامه پیشنهادی آمریکا جهت تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را فردا چهارشنبه برگزار کند. دیپلمات‌های غربی گفته‌اند ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه اقدام به توزیع این قطعنامه در میان ۱۵ عضو شورای امنیت کرده است. چین و روسیه به عنوان دو عضو دائم شورای امنیت که از حق وتو برخوردارند مخالفت خودشان را با طرح آمریکا اعلام کرده‌اند.
تماشا کنید: چهارشنبه سرنوشت‌ساز / ۸ نکته پیرامون پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران که فردا در شورای امنیت بررسی می‌شود
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۲۱:۴۹
شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است نخستین جلسه رایزنی برای بحث درباره قطعنامه پیشنهادی آمریکا جهت تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را فردا چهارشنبه برگزار کند. دیپلمات‌های غربی گفته‌اند ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه اقدام به توزیع این قطعنامه در میان ۱۵ عضو شورای امنیت کرده است. چین و روسیه به عنوان دو عضو دائم شورای امنیت که از حق وتو برخوردارند مخالفت خودشان را با طرح آمریکا اعلام کرده‌اند.
جزئیات تازه از قتل ریحانه عامری | خواهر ریحانه: ریحانه از پدر آتو داشت | پدرم باید مجازات شود
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۲۱:۴۹
خواهر «ریحانه عامری» دختر ۲۳ ساله کرمانی که چند روز پیش به دست پدرش کشته و در بیابان‌های اطراف رها شد، می‌گوید خواهرش بیگناه بوده و پدرش به خاطر آتویی که ریحانه از او داشت، دست به قتلش زده است. خواهر ریحانه خواستار مجازات پدرش است.
روایت نایب رئیس مجلس از بدهی ۴۶۰۰ میلیاردی ۷ خانواده به یک بانک
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۲۰:۲۸
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در توئیتی مدعی شد که یک بانک از ۷ خانواده ۴۶۰۰ میلیارد تومان مطالبات معوق دارد.
رویترز: جزئیاتی از قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ضد ایران
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۲۰:۱۲
خبرگزاری انگلیسی رویترز جزئیات جدیدی از مفاد قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران فراهم آورده است. رویترز نوشته شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است نخستین جلسه رایزنی برای بحث درباره قطعنامه پیشنهادی آمریکا جهت تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را فردا چهارشنبه برگزار کند.
نمکی در کمیسیون بهداشت: همچنان در پیک اول کرونا هستیم
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۹:۵۱
یک عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از حضور وزیر بهداشت و درمان درجلسه امروز این کمیسیون برای بررسی اقدامات انجام شده برای مقابله با شیوع کرونا خبر داد و گفت که طبق توضیحات آقای نمکی همچنان در پیک اول کرونا هستیم.
روحانی: صادرات نفت ما دیگر متکی به تنگه هرمز نیست، با هزار کیلومتر لوله گذاری، نفت را به جاسک و دریای عمان منتقل می‌کنیم
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۹:۳۰
رئیس جمهور گفت: الان از گوره تا جاسک هزار کیلومتر داریم لوله می‌کشیم و صادرات نفت ما دیگر متصل به بند ناف تنگه هرمز نیست و این برای اولین بار در تاریخ ایران است که این کار انجام می‌گیرد. مقام معظم رهبری یک بار که در محضر ایشان بودم به من گفتند استراتژیک‌ترین کار دولت شما این کار است که دارید انجام می‌دهید؛ همین لوله‌ای که نفت‌مان را به جاسک منتقل می‌کنیم و به دریای عمان می‌بریم کار بزرگ و عظیم و بی نظیر تاریخ ایران است، یعنی در تاریخ ایران اولین بار است این داستان محقق می‌شود؛ همه بیاییم بیان و تبیین کنیم.
قیمت دلار کاهشی شد / بازگشت دلار به کانال ۱۹ هزار تومان / بازاری‌ها: منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها باشید
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۹:۰۴
تسنیم نوشت: عرضه ۵۵ میلیون دلاری طی روز جاری توسط بازارساز در بازار ارز است هرچند فقط ۳ میلیون دلار از این میزان خریداری شده است؛ بعد از افزایش عرضه، قیمت‌ها در بازار نزولی شده و دلار به کانال ۱۹ هزار تومان بازگشته است.
ویدیو / روحانی: باید به مردم توضیح دهیم که تحریم چه فشاری به دولت وارد کرده / می گویند به میز مذاکره برگردید، اما این آمریکا بود که اتاق مذاکره را به آتش کشید
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۸:۲۶
رئیس جمهور گفت: باید به مردم توضیح دهیم که تحریم چه فشاری به دولت وارد کرده. وی افزود: می گویند به میز مذاکره برگردید، اما این آمریکا بود که اتاق مذاکره را به آتش کشید.
واکنش کمیسیون امنیت ملی به قطعنامه شورای حکام / طرح توقف اجرای پروتکل الحاقی تهیه می‌شود
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۸:۲۶
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به قطعنامه شورای حکام تاکید کرد که در راستای صیانت از حقوق مسلم ملت ایران طرح "الزام دولت جمهوری اسلامی ایران به توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی" را تهیه و برای تصویب به صحن علنی مجلس ارائه می‌کند.
سخنگوی دولت: آزاد شدن ارزهای مسدودی ایران در برخی کشورها
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۶:۰۶

علی ربیعی، سخنگوی دولت تاکید کرد: ارز ما هم در برخی از کشورها آزاد شده که وزارت خارجه به زودی آن را اعلام می‌کند. صادرات نفتی ما هم دارد بهتر می‌شود و صادرات غیرنفتی ما هم در بهترین دوران می‌رسد و کاهش قیمت ارز را تجربه خواهیم کرد.

پزشکی قانونی کرمانشاه: علت فوت "آسیه پناهی" بیماری حاد قلبی تشخیص داده شد
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۵:۲۲

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه گفت: بر اساس نتایج آزمایشات صورت گرفته در خصوص تعیین علت فوت، در نهایت علت فوت "آسیه پناهی" بیماری حاد قلبی تشخیص داده شد.

آخرین آمار کرونا در ایران، ۳ تیر ۹۹: مجموع مبتلایان در مرز ۲۱۰ هزار نفر قرار گرفت / تعداد جانباختان به ۹۸۶۳ نفر افزایش یافت
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۴:۳۰

دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ٣ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ٢٣۴ مورد بستری شدند.

پزشکی قانونی کرمانشاه: علت فوت "آسیه پناهی" بیماری حاد قلبی تشخیص داده شد
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۳:۱۹

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه گفت: بر اساس نتایج آزمایشات صورت گرفته در خصوص تعیین علت فوت، در نهایت علت فوت "آسیه پناهی" بیماری حاد قلبی تشخیص داده شد.

روحانی: شوک ایجاد شده در بازار ارز موقت و گذراست؛ این اتفاق ریشه و دلیل بنیادی اقتصادی ندارد / بازگشت درآمدهای ارزی به کشور، بازار ارز را متعادل خواهد کرد
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۲:۲۷

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نوسانات اخیر در بازار ارز و شوک ایجاد شده دلیل و ریشه بنیادی اقتصادی ندارد، افزود: برخی تحرکات و عملیات روانی در عرصه بین المللی علیه ایران و همچنین ایجاد یک نگرانی غیر واقعی در بین مردم از عوامل اصلی آشفتگی و نوسانات اخیر در بازار ارز است.

رحمانی فضلی: دلیل اتفاقات آبان به دلایل خاصی باز می‌گردد که اینجا جای گفتن آن نیست / در خصوص مسائل امنیتی، نمی‌توان همه مسائل را از پشت تریبون مطرح کرد / صحبت‌هایی که دوستان در خصوص بحران داشتند، حاکی از آن بود که از بحران هیچ اطلاعی ندارند
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۱:۱۷

عبدالرضا رحمانی فضلی در جریان جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و بررسی مسائل امنیتی در کشور بیان کرد: وزارت کشور وزارتخانه گسترده‌ای بوده و ماموریت‌های مختلفی برعهده دارد. بنده از همین‌جا اعلام آمادگی می‌کنم که در هر زمینه‌ای که دوستان تشخیص دادند بنده در مجلس شورای اسلامی حاضر شده و به آنان توضیح دهم. در خصوص مسائل امنیتی نیز نمی‌توان همه مسائل را از پشت تریبون مطرح کرد.

پلیس: با رفتار مبتذل در لایو‌های اینستاگرامی، برخورد می‌کنیم
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۰:۰۷

رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ درباره اینکه آیا پلیس با افرادی که اقدام به رفتارمبتذل و ناشایست در لایوهای اینستاگرامی کرده یا مسائل و سخنان مستهجن بیان کنند، برخوردی خواهد داشت یا خیر ؟ گفت: در این زمینه قطعا ما برخورد خواهیم کرد و مواردی هم بوده که برخورد کرده‌ایم. ما با دستگاه قضایی هماهنگ هستیم و خوشبختانه اشرافیت خوبی در این فضا داریم.

ارزش سهام عدالت ۲۲ برابر شد
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۰:۰۶

ارزش روز ۴۹ شرکت حاضر در پرتفوی سهام عدالت در پی رشد شاخص و نماد‌های معاملاتی در بازار سهام در حال حاضر به بیش از ۵۸۸۷هزار میلیارد ریال رسیده است و این موضوع نشان از بیش از ۲۲برابر شدن ارزش سهام عدالت مشمولان دارد.

بلومبرگ: طرح آمریکا این است که خرید و فروش هر نوع تسلیحاتی با ایران ۳۰ روز قبل، به تایید شورای امنیت برسد
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۰:۰۶

بلومبرگ نوشت: بنا بر محتویات متنی که در اختیار پایگاه تحلیلی «بلومبرگ» قرار گرفته است، از آنجایی که تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران در اکتبر ۲۰۲۰ منقضی می‌شود، پیش‌نویس قطعنامه ایالات متحده از تمامی کشورها درخواست می‌کند تا «از عرضه مستقیم یا غیرمستقیم، فروش یا انتقال» تسلیحات به و از جمهوری اسلامی ایران خودداری کرده مگرآنکه یکی از کمیته‌های شورای امنیت به صورت موردی، دستکم از ۳۰ روز قبل از هرگونه ارائه تسلیحات به ایران، آن را مورد تأیید قرار دهد.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۰:۰۵

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان