arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۹

دانشگاه علوم پزشکی مشهد: نتیجه ۴۰ درصد از آزمایش‌های افراد مشکوک به کرونا در مشهد مثبت می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نتیجه آزمایش بیماران مشکوک به کرونای مراجعه‌کننده به مراکز بهداشتی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم اکنون در ۴۰ درصد موارد مثبت است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نتیجه آزمایش بیماران مشکوک به کرونای مراجعه‌کننده به مراکز بهداشتی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم اکنون در ۴۰ درصد موارد مثبت است.

دکتر مهدی قلیان اول روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این در حالی است که نتیجه آزمایش کرونای افراد مشکوک به کرونا در مشهد در گذشته بین ۲۰ تا ۲۵ درصد مثبت بود و در هفته‌های اخیر آمار مبتلایان به کرونای سرپایی رشد چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: ظرفیت انجام آزمایش مولکولی کووید-۱۹ برای بیماران سرپایی در مراکز بهداشتی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم اکنون بیش از ۵۵۰ آزمایش در روز است که در ۲۵ مرکز خدمات جامع سلامت انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۰ مرکز از این تعداد در مشهد و بقیه در ۱۴ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارند و از بیماران دارای علامتهای مشکوک مانند تب، سرفه و عطسه آزمایش می‌گیرند.

قلیان افزود: علاوه بر این، آزمایش کرونا در آزمایشگاه ویروس‌شناسی بیمارستان امام رضا(ع)، بیمارستان امام حسین(ع)، جهاد دانشگاهی و آزمایشگاه "رفرانس سل" مشهد نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: شهروندان دارای علائم مشکوک به کرونا می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت از نتیجه ابتلا یا عدم ابتلای خود و خانواده‌شان به این بیماری آگاه شده و در صورت نیاز، به سرعت تحت مراقبتهای پزشکی بالینی لازم قرار گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اگر آزمایش کرونای فردی مثبت اعلام شود اطرافیان وی و افراد مشکوک هم تحت بررسی قرار می‌گیرند و در صورت لزوم از آنها آزمایش گرفته شده و تا ۱۴ روز باید قرنطینه خانگی شوند و مراقبت‌های لازم درمانی را دریافت کنند.

قلیان افزود: افرادی که پس از آزمایش کرونا نیاز به اقدامات درمانی تخصصی‌تر و بستری در بیمارستان داشته باشند نیز به کلینیک‌های سطح دوم و یا بیمارستانهای اختصاصی اعزام می‌شوند.

حدود ۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند به بقیه جمعیت استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۰۰ هزار و ۲۶۲ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان ۹ هزار و ۳۹۲ تن را در کشورمان گرفته است.

همچنین تاکنون ۱۵۹ هزار و ۱۹۲ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان هشت میلیون و ۶۰۹ هزار و ۸۳۳ نفر را بیمار کرده و جان ۴۵۶ هزار و ۹۶۸ تن را در ۲۱۲ کشور گرفته است.

چهار میلیون و ۵۶۰ هزار و ۷۳ نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با دو میلیون و ۲۶۳ هزار و ۹۸۲ بیمار کرونا و ۱۲۰ هزار و ۶۸۸ قربانی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب کشوهای برزیل، روسیه، هند و انگلستان قرار گرفته‌اند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول شمار مبتلایان و قربانیان بیماری جهانگیر کرونا جایگاه دهم را در جهان دارد.

نظرات بینندگان