arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۴۲۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۶ - ۰۳ تير ۱۳۹۹

لجبازی دو کره؛ نصب بلندگو در مناطق مرزی

یک منبع نظامی کره‌جنوبی اعلام کرد: کره شمالی بار دیگر شروع به نصب بلندگو در مناطق مرزی کرده است. آنها اعلام کرده‌اند این جدیدترین اقدام کره شمالی در خارج از" توافق‌های صلح میان دو کره" است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

لجبازی دو کره؛ نصب بلندگو در مناطق مرزییک منبع نظامی کره‌جنوبی اعلام کرد: کره شمالی بار دیگر شروع به نصب بلندگو در مناطق مرزی کرده است. آنها اعلام کرده‌اند این جدیدترین اقدام کره شمالی در خارج از" توافق‌های صلح میان دو کره" است.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، اقدام جدید کره شمالی باعث ایجاد حرکت مشابهی در طرف جنوبی خواهد شد.

تنش ‌میان دو کره در هفته‌های اخیر افزایش یافت و طرف شمالی همسایه جنوبی را با گزینه نظامی تهدید کرد. نتیجه این تنش‌ها انفجار دفتر نمایندگی مشترک دو کره در شهر مرزی کائه‌سونگ از سوی همسایه شمالی بود.

نیروهای نظامی کره‌شمالی در حال نصب دوباره بلندگوهایی در نزدیکی مناطق غیرنظامی و مرزی (DMZ) دیده شده‌اند. این بلندگوها در سال 2018 و پس از امضای توافقنامه میان دو کره برچیده شد تا "اقدامات خصمانه" بین دو کشور متوقف شود.

این مقام نظامی کره جنوبی اعلام کرد: ما هم در حال تصمیم‌گیری برای نصب بلندگوهای نظامی خود در مناطق مرزی هستیم. با این حال طرف شمالی هنوز هیچ موضوع یا مطلبی را از طریق این بلندگوها پخش نکرده است. ما نیز قصد داریم برای مقابله احتمالی خود را آماده کنیم.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در سئول بدون اشاره به تحرکات پیونگ‌یانگ در مناطق مرزی اعلام کرد اگر این کشور با تلاش‌های مشترک برای تقویت صلح مخالفت کند، باید تاوان آن را بپردازد.

این دو کشور در دهه‌های گذشته با پخش سخنرانی به جنگ روانی علیه یکدیگر رفته و پروپاگاندا راه انداخته‌اند. سئول از بلندگوها اخبار، موسیقی‌های پاپ کره‌ای پخش می‌کرد و رژیم شمالی را مورد انتقاد قرار می‌داد. در مقابل کره شمالی نیز سیستم سوسیالیتی خود را می‌ستود و نفرتش را از پشت بلندگوها نثار همسایه جنوبی می‌کرد.

مقامات نظامی کره جنوبی اعلام کردند: تصاویر یک ماهواره تجاری از دفتر ارتباطات منفجر شده دو کره نشان می‌دهد که این ساختمان هنوز سرپا است و آسیب زیادی دیده است.

تحلیگران پایگاه امریکایی "38 نورث" که تحرکات کره شمالی را دنبال می‌کند در هفته گذشته اعلام کرد که انفجار ساختمان آشکارا کنترل نشده بوده اما ساختمان به طور کامل آوار نشده ست. با این وجود برخی از ساختمان‌های مجاور دفتر ارتباطی تخریب شده‌اند.

طرف شمالی این اقدامات را به تلافی اقدامات مشابه همسایه جنوبی انجام می‌دهد. تعدادی از فراریان شمالی ساکن کره جنوبی بادکنک یا بالن‌ها حاوی نوشته یا شعار را به مرزهای کشور شمالی می‌فرستند. پیونگ‌یانگ، سئول را به بی‌عرضگی برای مقابله با این گروه‎ها محکوم کرده است.

نظرات بینندگان