arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۴۶۸
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۸ - ۰۳ تير ۱۳۹۹

پومپئو: انتشار کتاب بولتون مشابه افشاگری‌های اسنودن است / اطلاعاتی که منتشر کرده، مسئولیت کیفری دارد

مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که روایات انفجاری جان بولتون از دوره خود به‌عنوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده با افشاگری "ادوارد اسنودن" درمورد نظارت گسترده دولت بر شهروندان آمریکایی قابل مقایسه است. وی افزود: صادقانه بگویم، اطلاعاتی که وی منتشر کرده است، مسئولیت کیفری را به طور کامل متوجه او می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که روایات انفجاری جان بولتون از دوره خود به‌عنوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده با افشاگری "ادوارد اسنودن" درمورد نظارت گسترده دولت بر شهروندان آمریکایی قابل مقایسه است.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، پومپئو در آستانه انتشار کتاب بولتون تحت عنوان «اتاق اتفاق» که حاوی اتهام‌های بسیاری علیه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکاست، افزود: صادقانه بگویم، اطلاعاتی که وی منتشر کرده است، مسئولیت کیفری را به طور کامل متوجه او می‌کند.

پومپئو گفت: همه می‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد وقتی فردی همچون ادوارد اسنودن اطلاعات طبقه بندی شده را فاش می‌کند. آنچه جان بولتون انجام داد، بی شباهت به آن نیست.

اسنودن پیمانکار سابق اطلاعاتی آمریکا بود که در سال ۲۰۱۳ میلادی فاش کرد عوامل آژانس امنیت ملی ایالات متحده از شهروندان این کشور در سطحی گسترده جاسوسی کرده اند.

اسنودن از زمان افشاگری هایش در روسیه در تبعید به سر می‌برد. وی در آمریکا به جاسوسی و سرقت اسرار دولتی متهم شده و با حکم ۳۰ سال زندان روبه روست.

پومپئو گفت: این نوع اطلاعاتی که بیرون می‌آید، خطر و آسیب واقعی را متوجه ایالات متحده آمریکا می‌کند.

کتاب بولتون شرحی بر ۱۷ ماه دوره خدمتش به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکاست.

ترامپ و تیمش از جمله پومپئو در چند روز گذشته بین این دو کار تردید داشته اند که کتاب را به عنوان یک داستان ساختگی تقبیح کنند یا مدعی شوند که حاوی اطلاعات بسیار حساس و طبقه بندی شده است.

کاخ سفید درصدد جلوگیری از انتشار این کتاب برآمده است، اما یک قاضی آمریکایی روز شنبه از منع انتشار کتاب خودداری کرد و گفت:: برای صدور حکمی بازدارنده، خیلی دیر است.

نظرات بینندگان