arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۴۷۰
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۸ - ۰۳ تير ۱۳۹۹

قیمت دلار کاهشی شد / بازگشت دلار به کانال ۱۹ هزار تومان / بازاری‌ها: منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها باشید

تسنیم نوشت: عرضه ۵۵ میلیون دلاری طی روز جاری توسط بازارساز در بازار ارز است هرچند فقط ۳ میلیون دلار از این میزان خریداری شده است؛ بعد از افزایش عرضه، قیمت‌ها در بازار نزولی شده و دلار به کانال ۱۹ هزار تومان بازگشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تشدید نوسانات ارزی در روز‌های اخیر و امروز موجب شد تا رکورد‌های نجومی برای قیمت دلار در بازار به ثبت برسد و دلار نرخ‌های بالای ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان را برای ساعتی ثبت کرد.

به گزارش تسنیم، اما دلار خیلی در این کانال قیمتی دوام نداشت و از ساعتی قبل از ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان به کانال ۱۹ هزار تومان بازگشته و هم اکنون قیمت فروش دلار ۱۹ هزار و ۶۰۰ تومان شده است؛ فعالان بازار می‌گویند از صبح تعداد زیادی از افرادی که قصد فروش داشتند، نسبت به فروش دلار‌های خود اقدام کرده اند.

ضمن اینکه خبر‌های رسیده از بازار طی روز جاری، بیانگر افزایش عرضه از سوی بازارساز بوده است؛ هرچند کسب اطلاع خبرنگار تسنیم از مسولان مربوطه حکایت از آن دارد که عرضه سنگین ارز توسط بازار ساز خریداری نداشته است.

خبرنگار تسنیم کسب اطلاع کرد که علیرغم عرضه سنگین بازار ساز در بازار امروز کمتر از ۳ میلیون دلار از عرضه ۵۵ میلیون دلاری خریداری شده است.

دربین صرافی‌ها گفته میشود که به نظر می‌رسد در قیمت‌های رایج این روز‌های بازار خریدار واقعی چندانی برای ارز وجود ندارد. این صرافی‌ها پیش بینی می‌کنند که حضوربازار ساز در بازار ارز در روز‌های آینده ادامه پیداکند.

افزایش عرضه از سوی بازار ساز و همچنین افزایش تعداد فروشنده‌ها در بازار ارز از مهمترین دلایل کاهش قیمت دلار در چند ساعت اخیر بوده است.

علاوه بر این فعالان بازار ارز می‌گویند: امروز در بازار متشکل ارزی نیز عرضه زیاد شده است؛ و این میزان عرضه باعث شده تا مدار صعودی قیمت‌ها در بازار تغییر جهت دهد و از ساعتی قبل سیر نزولی در بازار آغاز شده است.

تعدادی از بازاری‌ها می‌گویند: با آغاز روند نزولی قیمت‌ها در بازار، باید منتظر کاهش شدید قیمت‌ها در بازار طلا و سکه و ارز باشیم.

در هفته‌های اخیر همزمان با نمایان شدن آثار اقتصادی شیوع کرونا و کاهش صادرات و واردات بخاطر محدودیت‌های مرزی و کاهش درآمد‌های نفتی و قطعنامه اخیر شورای حکام، بازار ارز شاهد روز‌های متلاطمی بود که در نتیجه آن قیمت دلار رکورد‌های بالای ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان را نیز ثبت کرد.

بانک مرکزی و دولت، اما معتقدند التهابات ارزی و شوک فعلی در بازار ارز موقتی است و در روز‌های آینده تمام می‌شود؛ یکی از دلایل مهم نوسانات اخیر ارزی، عدم بازگشت ارز‌های صادراتی به کشور است.

موضوعی که باعث شده تا وزارت صمت و بانک مرکزی سخت‌گیری‌هایی را برای صادرکنندگان متخلف در نظر بگیرند از ابطال کارت بازرگانی تا معرفی اسامی آن‌ها در رسانه‌ها و ...

طبق اعلام رئیس کل بانک مرکزی از ۷۲ میلیارد صادرات غیرنفتی تنها ۴۵ میلیارد ارز به کشور بازگشت و ۲۷ میلیارد دلار باید تا پایان تیر از سوی صادرکنندگان برگردد. فعالان بازار معتقدند با بازگشت ارز‌های صادراتی به کشور، قیمت ارز ریزش شدیدی را تجربه خواهد کرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
France
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
0
1
زنده باد بادلار۲۰ هزارتومنی وویلاهای چندصد میلیاردی لواسان و۶۰ میلیون یارانه بگیر به به به
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
1
0
من متن رو نخونده ميگم گذرا است و دوباره گران خواهد شد .اينو ديگه همه ميدونن و تجربه دارن
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
2
0
تموم کنید این بازیه مسخره را خود دولت ارز توضیع نمیکنه و بازاذ را بحال خودش رها کرده چون اقای همتی و تیمشون ( روحانی نوبخت نهاوندیان) اعتقادی به قدرت پول ملی ندارن ، بعد که قیمت ۲۵ را هدف گذاری کردن شروع بگران کردن میکنند و برا یکی دوروز میارنش پایین و دو باره روز از نو و روزی از نو و قطعا دلار تا ۵۰ هزارتومان بالا میبرن و این حرکات فریبکارانه و مذبوحانه نخ نما شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
1
0
خجالت بکش همتی.
نمیتونستید استعفا میدادید. ننگ را بر ما که رای به شما دادیم آوردی.
عزت و شرف اصلاح طلب را به چالش کشاندید.
شاهین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
1
1
گرچه پخش نمیکنید کامنتو اما وقتی خود آقای همتی گفته در هفته ها و ماه های آینده قیمتها تعدیل میشه شما ازکجا این حرفهارو آوردید خصوصاکه حقیردامروز سکه قیمتوکردم ۹ملیون دلارم ۲۱ هزارتومن و اصلا خبری از ریزش قیمتا یا فروشنده ارز نبود شایدشماقصدتون خیر باشه ولی باگفتن واقعیه که یک سایت خبری مثل انتخاب وجهه بهتری کسب میکنه بین مردم . صبح درصرافیه ملی ارز ۱۹۳۶۰ بود آخروقت شد ۱۹۷۰۰ و از کاهش خبری نبود که اگرباشه همه خریدارمیشن نه فروشنده .باتشکرازعوامل محترم انتخاب
دانیال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
1
1
در ۲ سال گذشته بارها ازین خبرها اومد که مردم صف کشیدن تا ارزشونو بفروشن ولی فرداش معلوم شد شایعه بازارساز بوده درست مثل الان و خبر شما ‌که واقعیت نداره و کاملا برعکسه . ببینیم پخش میکنید این پیام مارو یا نه
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
1
باسلام وخداقوت به عوامل محترم سایت انتخاب . ازین گونه اخبار درمورد ماشین هم بسیارگفته شد در یکسال گذشته و فقط باعث شد ما مردم عادیو کم درآمد جامعه که توان خریدپراید ۵۰ ملیونیو داشتیم باامید به کاهش صبرکنیمو حالا بدون خوردو بمونیم گرچه شما عزیزان نیتتان خیر است اما امروز تا ساعت ۷ عصرکه پایان کار سکه ودلارفروشها هست سکه نزدیک به ۹ ملیون و ارز هم نزدیک به ۲۱ هزارتومن بود ازفروشنده هم خبری نبود
ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
1
1
تو این مملکت چیزیکه بالا رفت دیگه پایین نمیاد مگر اینکه بشکل مصنوعی که عواقبش همون جمع شدن فنره که ناگهانی در میره و یکشبه سکرو میکنه ۱۵ ملیون‌ پس بهتره اجازه بدن نرخها واقعی بشه ودست بردارن از دستکاریه بازارها چون حکایت خونه و ماشین اینجاهم تکرارمیشه
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
1
1
یعنی درعرض چندساعت همه فهمیدن دلار داره میاد پایینو هجوم آوردن برای فروش؟ والا منکه امروز برای خریدچرم فردوسی بودم سکرو زده بودن ۸۸۰۰ دلارم ۲۰۸۰۰ کسیم فروشنده نبود چون همه ازواقعیت باخبرن خصوصاکه اونس جهانی طلا امروز به ۱۷۷۰ نزدیک شد که دوروزپیش ۱۷۴۴دلاربود پس سایت انتخاب یا حقیقتو انتخاب کن یا دروغو . میدونم کامنتمو پخش نمیکنید ولی خسته نباشید چون نیتتون خیره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
1
خیلی ممنون از اینکه ۳۰۰۰ تومن را کردید ۲۰۰۰۰ تومان تا وقتی بشه ۱۹۰۰۰ تومن , از خوشحالی بترکیم
نظرات بینندگان