arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۳ - ۰۴ تير ۱۳۹۹

روحانی: ایران همچنان آماده نظارت‌های قانونی آژانس و همکاری تنگاتنگ با آژانس است

روحانی خطاب به مدیر کل جدید ‌آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: آبروی آژانس برای نظام بین‌الملل بسیار مهم است. ایران همچنان آماده نظارت‌های قانونی آژانس و همکاری تنگاتنگ با آژانس است البته در چارچوب مقررات.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روحانی در جلسه هیئت دولت اعلام کرد که «در چارچوب مقررات آماده همکاری تنگاتنگ با آژانس هستیم».

به گزارش «انتخاب»؛ رئیس جمهور با هشدار به کشورهای اروپایی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم بیان کرد: رفتار ما با آژانس دوستانه و قانونی بوده است. همیشه با آژانس همکاری کردیم و بازرسان آژانس همیشه حضور داشته و بازرسی کرده‌اند. در ۱۶ تا ۱۷ گزارش هم از همکاری کامل ایران سخن گفته‌اند. در این اواخر رژیم صهیونیستی و آمریکا به آژانس فشار آوردند و می‌ترسم این شیادان آژانس را آلوده کنند و آژانسی که باید قضاوت دقیق و قانونی داشته باشد، مجبور به نبش قبر کنند.

بیشتر بخوانید:

رییس جمهوری با اشاره به وظیفه آژانس در قبال کشورها یادآور شد: رژیم صهیونیستی و آمریکا فشار می‌آورند آژانس فعالیت‌های ۱۷ تا ۱۸ سال قبل را بررسی کند. اینها می‌خواهند آژانس را منحرف کنند. مبنای ما همکاری با آژانس است ولی آژانس باید توجه کند که از مسیر قانونی خود منحرف نشود.

رییس شورای عالی امنیت ملی افزود: اروپایی‌هایی که شرمنده ما هستند و از سال ۹۷ خیلی شرمنده‌تر شده‌اند، به وظایف قانونی و تعهدات‌شان قبل و بعد از خروج آمریکا عمل نکرده و تلفنی و حضوری از ما عذرخواهی می‌کنند. آنها در شرایط خاصی که رژیم صهیونیستی و آمریکا ایجاد کرده‌اند، خود را بیخودی وارد کرده و دخالت می‌کنند.

در چارچوب مقررات آماده همکاری تنگاتنگ با آژانس هستیم

روحانی با بیان اینکه روسیه، چین و برخی از کشورهای دیگر خیلی خوب عمل کرده‌اند، عنوان کرد: آنها قاطعانه و قانونی عمل کرده‌اند. توصیه ما به اروپا این است که زیر بار فشار آمریکا نرفته و آژانس هم استقلال خود را حفظ کند.

وی خطاب به مدیر کل جدید ‌آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: آبروی آژانس برای نظام بین‌الملل بسیار مهم است. ایران همچنان آماده نظارت‌های قانونی آژانس و همکاری تنگاتنگ با آژانس است البته در چارچوب مقررات.

نظرات بینندگان