arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۵ - ۰۴ تير ۱۳۹۹

سفر غیر منتظره وزیر خارجه ایتالیا به لیبی

منابع خبری از سفر غیرمنتظره وزیر خارجه ایتالیا به لیبی برای دیدار با مقامات دولت وفاق ملی این کشور خبر دادند. قرار است دی‌مایو در این سفر با فائز السراج، نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی و همچنین محمد طاهر سیاله، وزیر امور خارجه و فتحی باشاغا، وزیر کشور دولت وفاق دیدار و گفت‌وگو کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع خبری از سفر غیرمنتظره وزیر خارجه ایتالیا به لیبی برای دیدار با مقامات دولت وفاق ملی این کشور خبر دادند.

به گزارش ایسنا، سایت شبکه روسیا الیوم امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که لوئیجی دی‌مایو، وزیر امور خارجه ایتالیا در سفری غیر منتظره و از پیش اعلام نشده وارد طرابلس، پایتخت لیبی شد.

طبق این گزارش، قرار است دی‌مایو در این سفر با فائز السراج، نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی و همچنین محمد طاهر سیاله، وزیر امور خارجه و فتحی باشاغا، وزیر کشور دولت وفاق دیدار و گفت‌وگو کند.

در همین حال، منابع رسانه‌ای ایتالیا بعید دانستند که دی‌مایو به بنغازی محل حضور نیروهای تحت امر خلیفه حفتر در شرق لیبی سفر کند.

در همین راستا، مارتا داسو، مدیر امور اروپای موسسه "آسپن" رُم و معاون وزیر امور خارجه اسبق ایتالیا درباره سیاست کشورش در قبال بحران لیبی اظهار کرد: لیبی برای رم یک اولویت است، نه گزینه؛ چراکه ایتالیا منافع مختلف زیادی از جمله اقتصادی در این کشور دارد.

وی افزود: دولت وفاق لیبی از رم روی برگردانده و درها را بر روی ترکیه باز کرده است.

داسو ادامه داد: پس از آنکه ایتالیا به درخواست کمک فائز السراج پاسخ نداد، دولت وفاق، ایتالیا را یک "هم‌پیمان غیرقابل اعتماد" خواند و به ترکیه اجازه داد تا به این دولت کمک‌ نظامی بکند.

نظرات بینندگان