arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۸ - ۰۴ تير ۱۳۹۹

غریب‌آبادی: تحریم‌های یکجانبه مانعی جدی در مبارزه با مواد مخدر است

نماینده دائم کشورمان در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین تأکید کرد که تحریم‌های یکجانبه مانعی جدی در مبارزه مناسب با مواد مخدر و جرم به‌ویژه در زمینه تخصیص منابع کافی و دستیابی به فناوری‌ها و تجهیزات فنی موردنیاز است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز چهارشنبه در نشست مشترک سفرای گروه ۷۷ کشور در حال توسعه و چین با مدیر اجرایی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل، از اقدامات قهری غیرقانونی و غیرانسانی یکجانبه به عنوان مانعی جدی در مبارزه با مواد مخدر و جرم در جهان نام برد.

به گزارش تسنیم، غریب‌آبادی با اشاره به اینکه ماموریت کنونی دفتر مقابله به ویژه برای کشور‌های در حال توسعه بسیار حیاتی است، افزود: با توجه به ماهیت و مقیاس چالش‌های پیش روی کشور‌های در حال توسعه از جمله در حوزه‌های مواد مخدر، تروریسم و جرائم سایبری، این دفتر مقابله و اعضای گروه ۷۷ بایستی دست در دست هم به سمت شکل دهی و اجرای یک رویکرد جامع و متحد برای پشتیبانی از یکدیگر به منظور پرداختن به چالش‌های جدی کنونی کار کنند.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در ادامه با اشاره به اینکه پیامد‌های کرونا از کشور به کشوری دیگر فرق داشته و احتمالا سبب افزایش بی ثباتی، فقر، جرائم، و نابرابری در مقیاس جهانی می‌شود، بر نیاز به از خود گذشتگی و اتحاد، جهت عبور از چالش‌ها تأکید نمود.

این دیپلمات ارشد کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اهمیت کمک به کشور‌های در حال توسعه جهت درک و اتخاذ تدابیر مناسب درخصوص چالش‌ها و فرصت‌های برآمده از فناوری‌های جدید و تهدیدات در حال ظهور، تاکید کرد: دفتر مقابله باید کارآمدی برنامه کمک‌ها و فعالیت‌های فنی خود را در رایزنی نزدیک با دولت‌های عضو، ارتقاء دهد. وی افزود: در این چارچوب، ما بر اهمیت در دسترس بودن منابع و بودجه کافی، قابل پیش بینی و پایدار برای تقویت ارائه کمک‌های فنی به کشور‌های در حال توسعه تأکید می‌کنیم.

نماینده دائم کشورمان همچنین با تأکید بر اینکه اتخاذ و اعمال اقدامات قهری غیرقانونی و غیرانسانی یکجانبه، که در نقض آشکار حقوق بین الملل، حقوق بین الملل حقوق بشر و اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد می‌باشد و تأثیرات نگران کننده‌ای بر همکاری‌های اساسی بین المللی و همبستگی در میان ملت‌ها خصوصاً در طول بیماری همه گیر کرونا دارد، این اقدامات را مانعی جدی در برابر دولت‌ها برای پاسخگویی کارآمد، و مبارزه مناسب با مواد مخدر و جرم به ویژه در زمینه تخصیص منابع کافی و دستیابی به فناوری‌ها و تجهیزات فنی مهم مورد نیاز، دانست.

غریب آبادی در پایان از جامعه بین المللی، از جمله دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل و کشور‌های عضو خواست تا استفاده از اقدامات قهری یکجانبه را علیه کشور‌های در حال توسعه که در حال مبارزه با جرم و مواد مخدر هستند، محکوم و یک چارچوب حقوقی و عملی را جهت اتخاذ تدابیر فوری برای از بین بردن پیامد‌های منفی تحریم‌ها بر کشور‌های هدف، طراحی و اجراء کنند.

نظرات بینندگان