arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۷۸۲
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۹

وزارت خارجه چین: «پومپئو» ذاتاً دروغگو و متقلب است

سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست هفتگی با خبرنگاران، وزیر خارجه آمریکا را فردی «متقلب» خواند. وی گفت: تکرار هزار دفعه دروغ (از سوی پومپئو) بازهم دروغ محسوب می‌شود. دروغگویی، تقلب و دزدی در ذات پومپئو است، همان‌طور که خودش هم اعتراف کرده. هرگز نمی‌توان کسی را که وانمود می‌کند خواب است، بیدار کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست هفتگی چهارشنبه با خبرنگاران، وزیر خارجه آمریکا را یک «دروغگوی ذاتی» خواند.

به گزارش فارس، «لیجیان ژائو» از سخنگویان وزارت خارجه چین در نشست هفتگی با اصحاب رسانه‌ها درباره «مایک پومپئو» وزیرخارجه آمریکا گفت: «پومپئو هرموقع که فرصت بیابد دروغ می‌گوید و چین را بدنام جلوه می‌دهد. تکرار هزار دفعه دروغ (از سوی پومپئو) بازهم دروغ محسوب می‌شود. دروغگویی، تقلب و دزدی در ذات پومپئو است، همان‌طور که خودش هم اعتراف کرده. هرگز نمی‌توان کسی را که وانمود می‌کند خواب است، بیدار کرد.»

«مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد که وزارت خارجه این کشور، روزنامه «گلوبال تایمز»، «تلویزیون دولتی چین»، «خبرگزاری چین» و روزناه «پیپلز دیلی» را ابزار تبلیغاتی دولت چین می‌داند.

از طرف دیگر، مایک پومپئو نیز در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، در این خصوص گفت که به منظور تضمین شفاف‌سازی هرچه بیشتر عملیات حزب کمونیست چین در آمریکا، دستور معرفی چهار رسانه چینی دیگر به عنوان عناصر خارجی را صادر کرده است.

وزارت خارجه آمریکا به این چهار رسانه چین در آمریکا ابلاغ کرده است که می‌بایست جزئیات کارمندان آمریکایی و دارایی‌هایی املاک و مستغلات خود را به وزارت خارجه آمریکا گزارش دهند و آن‌ها را متهم کرده بود که رسانه‌های مستقل نیستند و ابزار تبلیغات چین در آمریکا هستند. (جزئیات بیشتر)

چین نیز اعلام کرده آمریکا باید خیلی فوری این اقدام اشتباه را متوقف و اصلاح کند در غیر اینصورت پکن مجبور می‌شود به شیوه‌هایی قانونی و ضروری پاسخ دهد.

نظرات بینندگان