arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۸۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۹

صد هزارمین محصول سایپا در سال ۹۹ تولید شد

محصولات تیبا، ساینا و کوییک بیشترین سهم از تولیدات سایپا در سال جاری را به خود اختصاص خواهند داد و در کنار این‌ها، شاهین به عنوان یک محصول جدید از نیمه دوم سال تحویل مشتریان و وارد بازار می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران گفت: صد هزارمین محصول گروه خودروسازی سایپا در سال ۹۹ دوشنبه دوم تیرماه تولید شد.

به گزارش سایپانیوز، مجید باقری افزود: به پشتوانه تداوم تولید در گروه خودروسازی سایپا، تحویل خودرو به مشتریان در بهار سال ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۵۵ درصد افزایش داشته است.

باقری اظهار کرد: گروه خودروسازی سایپا در حالی موفق به تولید یک صد هزار خودرو در سه ماه گذشته شده است که علاوه بر محدودیت های ناشی از تحریم‌های ظالمانه و شدید بین‌المللی، شیوع ویروس کرونا نیز اجرای پروتکل‌های بهداشتی و برخی محدودیت های کاری را الزام آور کرده بود.

وی با بیان اینکه سایپا تغییر و تحول در سبد محصولات خود را در قالب یک جراحی بزرگ در سال سخت تحریم و کرونا در دستور کار قرار داده است، افزود: آخرین مدل سواری از خانواده پراید تا پایان تیرماه از خطوط تولید سایپا خارج خواهد شد و مراسم خداحافظی با پراید را در ماه جاری برگزار خواهیم کرد.

قائم مقام مدیرعامل سایپا گفت: محصولات تیبا، ساینا و کوییک بیشترین سهم از تولیدات سایپا در سال جاری را به خود اختصاص خواهند داد و در کنار این‌ها، شاهین به عنوان یک محصول جدید از نیمه دوم سال تحویل مشتریان و وارد بازار می‌شود.

از شهریورماه، ۱۸ محصول سایپا تعهد معوق نخواهند داشت

باقری در جریان برگزاری این نشست خبری گفت: با روند کنونی تولید و تحویل خودروهای مشتریان، تعداد تعهدات معوق ۱۸ محصول سایپا تا پایان شهریورماه به صفر خواهد رسید.

وی افزود: امروز تمام چالش‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم و بزودی در نظام برنامه‌ریزی فروش محصولات سایپا، تحویل خودرو در موعد زمانی مقرر صورت خواهد گرفت.

به گفته وی سایپا در سال جاری وارد یک جراحی بزرگ شده و با توقف کامل تولید پراید، محصولات متنوعی را برای تولید و عرضه به بازار در دستور کار داریم.

قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه تصریح کرد: تلاش مدیریت ارشد سایپا در زمینه تولید چند محصول جدید بیانگر وجود رونق تولید و تلاش برای جهش تولید در سایپا است.

باقری ادامه داد: از ابتدای امسال ۳۰ هزار خودرو پراید با قیمت ۳۸ میلیون تومان تولید و عرضه کردیم و تا پایان تیرماه و موعد توقف تولید این محصول، ۲۰ هزار دستگاه دیگر را نیز با همین قیمت تحویل خواهیم داد.

وی تصریح کرد: خودرو پراید جایگزین نخواهد داشت و برنامه سایپا توسعه محصولات جدید است.

باقری گفت: با وجود مشکلاتی نظیر تعهدات برجا مانده از طرح اتوخدمت و همچنین بدعهدی شرکای خارجی، خوشبختانه بسیاری از این تعهدات را پشت سر گذاشته‌ایم و توانستیم بسیاری از این تعهدات را ساماندهی کنیم.

شاهین در نیمه دوم امسال تحویل مشتریان می‌شود

قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به برنامه تولید و عرضه خودرو شاهین در سال جاری گفت: شاهین قطعا در نیمه دوم سال به بازار عرضه خواهد شد.

به گفته وی در طرح پیش‌فروش اخیر هم این خودرو با استقبال بسیار جالب‌توجهی از سوی مشتریان مواجه شد که بیانگر اعتماد مردمی به محصولات داخلی است.

باقری ادامه داد: شاهین استانداردهای ایمنی روز اروپا را دارد و در زمینه کیفیت، یکی از منحصربه‌فردترین خودروهای داخلی است.

مدل‌های متنوع از فیس‌لیفت ساینا و کوییک تولید و عرضه خواهیم کرد

وی در پاسخ به سوالی درخصوص برنامه توسعه محصول سایپا گفت: در سال جاری و سال‌های آینده علاوه بر فیس‌لیفت‌های متنوع ساینا و کوییک، محصولات جدیدی مبتنی بر پلت‌فرم SP100 تولید و عرضه خواهد شد.

باقری ادامه داد: محصولاتی آپشنال با تکیه بر استانداردهای روز تولید و عرضه خواهیم کرد.

ستاد عالی راهبری خدمات پس‌از فروش در سایپا تشکیل شده است

قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش درخصوص برنامه سایپا در عرصه خدمات هم گفت: ستاد عالی خدمات پس از فروش در سایپا تشکیل شده و در حال انجام مطالعات لازم در زمینه آسیب‌شناسی خدمات پس از فروش محصولات سایپا است.

وی افزود: در سال‌های اخیر توان اقتصادی شبکه نمایندگی‌های سایپا به‌دلیل تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی موجود، کاهش یافته اما همه تلاش خود را برای توسعه امر خدمات انجام می‌دهیم.

باقری تصریح کرد: در زمینه کاهش هزینه و زمان تعمیرات، بهبود امدادرسانی و توسعه شاخص‌های خدمات پس از فروش، برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی در سایپا انجام شده که به اجرا درخواهد آمد.

طراحی و ساخت گیربکس اتوماتیک را در دستور کار داریم

باقری ادامه داد: یکی از سرفصل‌های مهم سایپا در سال جاری، طراحی و تولید گیربکس اتوماتیک است که توسط مراکز علمی و تحقیقاتی این مجموعه در دستورکار قرار دارد.

به گفته قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا پروژه‌های بسیار خوبی در این زمینه در دست اجراست و قطعا در آینده نزدیک محصولات خود را با این امکان، تولید و عرضه خواهیم کرد.


هرگز با شرکای تجاری بدعهد همکاری نخواهیم کرد

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در فروش و خدمات پس از فروش در ادامه اظهارداشت:در حال حاضر ۳۰ هزار خودرو به دلیل نقص دو قطعه تجاری سازی نشده است؛ در حال پیگیری هستیم تا قطعات تامین شود تا بتوان خودروها را به دست مردم برسانیم.

وی درباره همکاری دوباره با شرکای تجاری که از ایران رفتند، گفت: به هیچ عنوان گروه خودروسازی سایپا با بد عهدان و مجموعه های که ایران را ترک کردند، همکاری نخواهد کرد.

باقری ادامه داد: برخلاف صحبت برخی ها، خودروی شاهین تولید داخل است و با همت مهندسان ایرانی ساخته شده است.

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در فروش و خدمات پس از فروش درباره روند قرعه کشی طرح فروش فوق العاده، تصریح کرد: با وجود انتقادات مطرح شده، فروش خودرو به صورت قرعه کشی ، کارشناسی و در قالب سیاست کمیته خودرو بوده است، قبول داریم این طرح با اشکالاتی روبرو بوده است اما درصدد هستیم تا مشکلات را رفع کنیم و از این پس خودروها را با مکانیزم های جدید به مصرف کنندگان واقعی عرضه کنیم.

تولید خودرو را بدون کاهش استمرار می دهیم

باقری در ادامه منابع انسانی را ارزشمندترین دارایی سایپا دانست و گفت: در هفته های نخست سال پس از تعطیلات نوروزی با وجود شیوع کرونا تولید خودرو را با یک هفته تاخیر و با هدف بالانس مهندسی آغاز کردیم و تمهید جدی برای تولید دو هزار دستگاه اندیشیده شد، در همین حال بر اساس برآوردهای انجام شده نیاز واقعی بازار خودرو در سال ۹۹ بیشتر از یک میلیون دستگاه نخواهد بود و این میزان تولید نشان می دهد خودروسازان داخلی توان پوشش این نیاز را دارند.

وی با بیان اینکه امیدواریم تولید خودرو را بدون کاهش استمرار دهیم، افزود: بخش قابل توجهی از مشکلات صنعت خودرو حل شده و با تکیه بر متخصصان و مرکز تحقیقات سایپا می توان نیاز جامعه را برطرف کرد.

باقری با اشاره به اینکه ۴۰۰ نخبه در مرکز تحقیقات تلاش بی وقفه برای صنعت خودرو می کنند، گفت: ما از مردم هستیم و هر زمان تاخیر در تحویل، افت کیفیت و افزایش قیمت در بازار رخ دهد ما ناراحت می شویم و برای حل آن تمام سعی خود را می کنیم.

فروش حواله با هر شکل و قالب ممنوع است

وی ادامه داد: نمایندگی ها در برابر درخواست های مردمی نسبت به ثبت نام پرهیز کردند و ما با رصد و بازرسی گرفته به عدم تخلف نمایندگی ها اطمینان داریم.

باقری گفت: فروش حواله با هر شکل و قالب ممنوع است؛ هر فردی که چنین اقدامی را انجام دهد با مخاطرات جدی روبرو خواهد شد؛ دفتر حقوقی سایپا نسبت به این موضوع اطلاعیه رسمی هم صادر کرد.

وی افزود:وجه خودروهای پیش فروش شده کامل پرداخت نشده است لذا خرید و فروش با چالش جدی مواجه می شود، در این میان‌ پلیس راهنمایی و رانندگی هم عنوان کرده است خودروها بعد از تحویل به مشتری رصد می شود تا این اطمینان حاصل شود که خودرو به مشتری واقعی رسیده است.

باقری تاکید کرد: هدف از رهن بودن خودروهای طرح پیش فروش خودرو در مدت یکسال و جلوگیری از فروش قولنامه ای آن با هدف حذف دلال بازی در بازار خودرو است.

نظرات بینندگان