arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۱ - ۰۵ تير ۱۳۹۹

چگونه در خانه پوست خود را از آکنه پاک کنیم؟

آکنه یک بیماری پوستی بسیار شایع است و درمان‌های معمولی برای خلاص شدن از آن می‌تواند قیمت کمی داشته باشد. حدود ۹۵ ٪ افراد ۱۱ تا ۳۰ ساله به نوعی در معرض آکنه قرار دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


آکنه یک بیماری پوستی بسیار شایع است و درمان‌های معمولی برای خلاص شدن از آن می‌تواند قیمت کمی داشته باشد. حدود ۹۵ ٪ افراد ۱۱ تا ۳۰ ساله به نوعی در معرض آکنه قرار دارند.

 

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، برای مبارز با آکنه می‌توان از برخی روش‌های ساده کمک گرفت البته فراموش نکنید که برای درمان ریشه‌ای و دقیق آکنه بهترین روش مراجعه به پزشک متخصص پوست است.


بیشتر بدانید:

پاکسازی با سرکه سیب
سرکه سیب به دلیل توانایی در مبارزه با انواع باکتری‌ها و ویروس‌ها شناخته شده است و حاوی چندین اسید آلی است که به نظر می‌رسد آکنه‌های مزمن را از بین می‌برد. کافیست یک قسمت سرکه سیب و ۳ قسمت آب را مخلوط کنید (از آب بیشتری برای پوست حساس استفاده کنید). پس از تمیز کردن، به آرامی این مخلوط را با استفاده از یک پنبه به پوست بمالید و بگذارید ۵ تا ۲۰ ثانیه قبل از شستشو با آب روی پوستتان بماند. در صورت لزوم ۱-۲ بار در روز این روند را تکرار کنید. استفاده از سرکه سیب روی پوست شما می‌تواند باعث سوختگی و سوزش شود؛ بنابراین همیشه باید در مقادیر کمی استفاده شود و با آب رقیق شود.

چگونه در خانه پوست خود را از آکنه پاک کنیم؟

یک مکمل روی مصرف کنید

روی یک ماده مغذی اساسی است که برای رشد سلول، تولید هورمون، متابولیسم و عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است. همچنین یکی از درمان‌های طبیعی مورد استفاده برای درمان آکنه است و تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که آکنه دارند سطح روی کمتری در خون خود دارند.

 

ماسک عسل و دارچین درست کنید

عسل و دارچین منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌ها هستند. آن‌ها همچنین توانایی مقابله با باکتری‌ها و کاهش التهاب را دارند که دو عامل ایجاد آکنه هستند. ۲ قاشق غذاخوری عسل و ۱ قاشق چای خوری دارچین را با هم مخلوط کنید تا خمیری تشکیل شود. پس از تمیز کردن، ماسک را روی صورت خود بمالید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را بگذارید روی صورتتان بماند و سپس بشویید.

 

از روغن درخت چای استفاده کنید

روغن درخت چای به دلیل داشتن توانایی مبارزه با باکتری‌ها و کاهش التهاب پوست شناخته شده است. این روغن بسیار قدرتمند است، بنابراین قبل از استفاده روی پوست خود همیشه آن را رقیق کنید. یک قسمت از روغن درخت چای را با ۹ قسمت آب مخلوط کنید و با کمک پنبه آن را در نواحی آسیب دیده بمالید. در صورت تمایل از مرطوب کننده استفاده کرده و در صورت لزوم ۱-۲ بار در روز این روند را تکرار کنید.

 

چای سبز را روی پوست خود بمالید

مطالعات متعدد نشان داده اند که استفاده از عصاره ۲-۳ ٪ چای سبز روی پوست باعث کاهش قابل توجه جوش در افراد مبتلا به آکنه می‌شود. می‌توانید کرم‌ها و لوسیون‌هایی که حاوی چای سبز هستند خریداری کنید، اما تهیه مخلوط در خانه نیز به همین آسانی است. چای سبز را در آب جوش به مدت ۳-۴ دقیقه دم کنید و بگذارید خنک شود. با استفاده از یک توپ پنبه‌ای، چای را روی پوست بمالید یا درون یک بطری اسپری بریزید و روی پوست خود بمالید و حتماً پوست خود را بشویید و خشک کنید.

چگونه در خانه پوست خود را از آکنه پاک کنیم؟

از مرطوب کننده آلوئه ورا استفاده کنید

این ژل اغلب به لوسیون‌ها، کرم‌ها، پماد‌ها و صابون‌ها اضافه می‌شود. معمولاً برای درمان ساییدگی، بثورات، سوختگی و سایر شرایط پوستی حاد استفاده می‌شود. آلوئه ورا همچنین حاوی اسید سالیسیلیک و گوگرد است که هر دو در درمان آکنه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نظرات بینندگان