arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۶ تير ۱۳۹۹

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / مایک پومپئو: اگر قطعنامه علیه ایران تصویب نشود، تحریم‌های بین‌المللی را احیا می‌کنیم / رد ادعای ارتباط ناطق نوری با طبری / قیمت خانه در بالاشهر، یک ماهه ۹ میلیون بالا رفت! / تاکید دولت بر اجباری شدن استفاده از ماسک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / مایک پومپئو: اگر قطعنامه علیه ایران تصویب نشود، تحریم‌های بین‌المللی را احیا می‌کنیم / رد ادعای ارتباط ناطق نوری با طبری / قیمت خانه در بالاشهر، یک ماهه ۹ میلیون بالا رفت! / تاکید دولت بر اجباری شدن استفاده از ماسک

زیر پوست اخبار: دیروز -پنج‌شنبه- مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا بعد از طرح پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم‌ تسلیحاتی ایران در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت، اعلام کرد در صورت به نتیجه رسیدن تصویب قطعنامه جدید علیه ایران، این کشور تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران احیا خواهد کرد. این اظهارات ظاهرا بدین معنا است که اعضای شورای امنیت به قطعنامه آمریکا واکنش منفی نشان داده‌ و از برجام و قطعنامه 2231 حمایت کرده‌اند. بنابراین، اکنون به نظر می‌رسد وزات خارجه آمریکا در پی اجرایی کردن راهبرد جدید خود مبتنی بر فعال کردن مکانیسم ماشه است. هر چند تا کنون صلاحیت حقوقی آمریکایی‌ها در بحث قطعنامه 2231 و مکانیسم ماشه از سوی اعضای برجام رد شده، اما به نظر می‌رسد واشنگتن قصد دارد از تمامی ابزار خود رای تداوم فشار بر اعضای شورای امنیت برای تحریم ایران بهره بگیرد.

با نظر به این مقدمات، در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

واکنش دفتر ناطق نوری به شایعه ارتباط با طبری: رئیس دفتر ناطق نوری می گوید: در زمان مسئولیت ریاست فقید قوه قضاییه، جناب آقای ناطق نوری، صریحا ایشان را از مخاطرات احتمالی حضور افرادی در قوه قضاییه از جمله همین آقای طبری مطلع نمودند. حمید رسایی، از افراطیون منتسب به جبهه پایداری اخیرا ادعاهایی را علیه رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی و مسئول سابق بازرسی دفتر رهبری مطرح کرد. در همین رابطه رئیس دفتر ناطق نوری، ضمن تکذیب قاطع ادعاهای مطرح شده هرگونه ارتباط اکبر طبری با حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری و حوزه علمیه امام حسن مجتبی را تکذیب کرد.

آیا تابش نور خورشید ویروس کرونا را غیرفعال می‌کند؟: نتایج یک مطالعه که به تازگی انجام شده است، نشان می‌دهد یک دوز ۳۴ دقیقه‌ای از تابش نور نیمروزی خورشید می‌تواند ۹۰ درصد یا میزان بیشتری از ویروس‌های کرونا را غیرفعال کند. بر اساس نتایج این مطالعه، افراد سالم که در خارج از منزل، نور خورشید دریافت می کنند در معرض دوز ویروسی کمتری قرار می‌گیرند و شانس بیشتری برای افزایش یک واکنش ایمنی موثر دارند. این در حالی است مطالعه دیگری که توسط محققان دانشگاه ام.آی.تی انجام شده، این ایده را مورد شک و تردید قرار داده است.

قیمت خانه در بالاشهر، یک ماهه ۹ میلیون بالا رفت!: در شرایطی که متوسط قیمت مسکن شهر تهران طی یک ماه گذشته ۲ میلیون تومان افزایش پیدا کرده، در منطقه یک افزایش ۹ میلیون تومانی داشته است. دیروز جزئیات بیشتری از رشد قیمت در مناطق شمالی تهران منتشر شده که نشان می دهد میانگین قیمت هر متر مسکن در منطقه یک از ۳۳.۸ میلیون تومان در اردیبهشت ماه به ۴۲.۴ میلیون تومان در خرداد ماه رسیده که ۲۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. در منطقه ۳ نیز که نرخها در اردیبهشت ۳۰.۶ میلیون تومان در هر متر مربع بود به ۳۳.۹ میلیون تومان افزایش پیدا کرده که رشد ۳.۳ میلیون تومانی یافته است.

مرگ مشکوک فرزندِ رهبر سابق شوروی در آمریکا: رسانه‌های آمریکایی خبر دادند: «سرگئی خروشچف» فرزند رهبر شوروی سابق، که از سال ۱۹۹۹ به تابعیت آمریکا درآمده بود، در سن ۸۴ سالگی و در منزل خود واقع در «رود آیلند» آمریکا در اثر جراحت سر ناشی از گلوله جان باخته است. «جوزف وِندلکِن» سخنگوی پزشکی قانونی ایالت رود آیلند، علت مرگ خروشچف را اصابت گلوله به سر او اعلام کرد.

تاکید دولت بر اجباری شدن استفاده از ماسک: حسن روحانی، رئیس جمهور با قدردانی از تلاش‌های کادر درمانی و بهداشتی کشور، مسئولان بخش‌های مرتبط با مقابله با کرونا و به ویژه همراهی مردم در مرحله اول مقابله با این بیماری اظهار داشت: در حال ورود به مرحله دیگری از مقابله با کرونا هستیم که استفاده از ماسک را ناگزیر کرده است و باید در کنار تدوین دستورالعمل‌های لازم درباره مناطق و اماکنی که استفاده از ماسک در آنها الزامی است، تدابیر لازم برای تهیه سهل و ارزان ماسک نیز اندیشیده شود.

مایک پومپئو: اگر قطعنامه علیه ایران تصویب نشود، تحریم‌های بین‌المللی را احیا می‌کنیم: وزیر امور خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد کشورش بتواند تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند. پومپئو تهدید کرد در صورتی که قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ناکام بماند، واشنگتن برای تمدید تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران اقدام خواهد کرد. پامپئو که در جمع خبرنگاران حضور داشت گفت: «من امیدوارم که کل دنیا این دیدگاه که لازم است این تحریم‌های تسلیحاتی تمدید شود را بپذیرد.»

درخواست تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران به شورای امنیت از سوی آمریکا: «مجید تخت روانچی»، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در واکنش به تشدید رایزنی‌های ضد ایرانی مقام‌های واشنگتن در شورای امنیت سازمان ملل، بر نبود اجماع در این شورا درباره تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران تاکید کرد. وبگاه وزارت خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه به وقت تهران ضمن مخابره این خبر نوشت: محدودیت‌های تسلیحاتی ایران ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد هجدهم اکتبر (۲۷ مهرماه) به پایان می‌رسد.

رد مستندات روشن درباره درگذشت «قاضی منصوری» از سوی قوه قضائیه: سخنگوی قوه قضاییه در ارتباط با فوت قاضی منصوری گفت: مجدانه از طریق وزارت خارجه و اینترپل پیگیر هستیم و مطالبه داریم این حادثه و زوایای آن باید برای ما روشن شود. این مطالبه‌گری ما را افزون می کند بلحاظ اینکه ما به رومانی اعلام کردیم این فرد دارای پرونده اتهامی در دستگاه قضایی است و تحت مراقبت پلیس این کشور قرار گرفته بود.

بازداشت سه تبعه ایرانی توسط مرزبانی آمریکا: اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده در بخش «دیل ریو» واقع در «تگزاس» از دستگیری سه ایرانی با ادعای عبور غیر قانونی از مرزهای این کشور خبر داد. به گزارش وبگاه «اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده» مرزبانی آمریکا در ۲۱ ژوئن (یکشنبه یکم تیر) یک خانواده سه نفره ایرانی را دستگیر کرد. «دویل امیدون» جانشین بخش گمرگ و حفاظت مرزی دل ریو در جنوب ایالات متحده گفت که حفظ امنیت منطقه، اطراف و همچنین ایالات متحده اولویت اصلی نیروهای این بخش است.

شمار جانباختگان کرونا در کشور از مرز ۱۰ هزار نفر گذشت: دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۵ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۰۵ مورد بستری شدند. وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۱۵ هزار و ۹۶ نفر رسید. لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۱۳۰ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استان‌های خوزستان، کردستان، هرمزگان، بوشهر و کرمانشاه بیشترین موارد بستری کشور را داشته‌اند.

 

برچسب ها: صبحانه خبری
نظرات بینندگان