arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۹۷۳
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۳ - ۰۵ تير ۱۳۹۹

کودک ۷ ساله قربانی کرونا شد/ احتمال اوج گیری موارد فوتی در بوشهر بسیار زیاد است

دبیر ستاد مبازه با کرونا در استان بوشهر گفت: با فوت دختر بچه ۷ ساله مبتلا به کرونا مجموع جان باختگان ویروس کرونا در استان بوشهر تا روز پنجشنبه پنجم تیر به ۶۱ نفر رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیر ستاد مبازه با کرونا در استان بوشهر گفت: با فوت دختر بچه ۷ ساله مبتلا به کرونا مجموع جان باختگان ویروس کرونا در استان بوشهر تا روز پنجشنبه پنجم تیر به ۶۱ نفر رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: دختر بچه‌ای ۷ ساله که سابقه بیماری آسم داشت به علت ابتلا به کرونا درگذشت.

او افزود: نگذاریم کودکان قربانی رفتار عادی ما با کرونا شوند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۱۲ مورد مثبت جدید در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند، ادامه داد: اکنون ۱۰۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند.

کشمیری عنوان کرد: مجموع بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه ۳۱ نفر است که از این تعداد ۱۷ نفر به کمک دستگاه نفس می‌کشند و حال عمومی مناسبی ندارند.

احتمال اوج گیری موارد فوتی در بوشهر بسیار زیاد است
او ادامه داد: مجموع افرادی که در استان بوشهر به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند از مرز پنج هزار نفر عبور کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با بررسی روند ابتلا و بستری شدن موارد جدید، احتمال اوج گیری موارد فوتی در استان بوشهر بسیار زیاد است.

بازگشایی مراکز سلامت که به علت ابتلای کرونا تعطیل شدند
کشمیری با اشاره به بازگشایی مراکز خدمات جامع سلامت که به صورت کامل در زمان شیوع کرونا تعطیل شدند، بیان کرد: در هفته‌های گذشته شاهد تعطیلی چند مرکز خدمات جامع سلامت، خانه بهداشت و پایگاه سلامت به دلیل ابتلای کارکنان آن مراکز به کرونا بودیم که با بهبود قطعی آنان ارائه خدمت به مردم در این مراکز به روال عادی بازگشت.

او افزود: مراکز خیبر و چغادک در شهرستان بوشهر، مراکز مال خلیفه و محمد صالحی در شهرستان گناوه از جمله این مراکز بودند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: مراکز نخل تقی و اخند در شهرستان عسلویه و چهار روستایی در شهرستان گناوه نیز هفته آینده بازگشایی خواهند شد و روند ارائه خدمات به مردم در این مراکز به شکل عادی از سر گرفته می‌شود.

نظرات بینندگان