arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۸۰۰۶
تعداد نظرات: ۵۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۱ - ۰۶ تير ۱۳۹۹
آیت الله مصباح یزدی:

باید طلابی تربیت کنیم که سیاست را بهتر درک کنند / جمهوری اسلامی بهترین نوع حکومت است / هیچ پیامبر و امامی نبوده که در دوران آن‌ها، همه افراد صالح باشند؛ هر جا پیشرفت بزرگی شده، خیانت بزرگی نیز انجام شده / بعد از رسالت پیامبر (ص)، جنایت‌هایی انجام شد که در طول تاریخ بی‌نظیر است

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی با بیان اینکه در ارائه خدمات، محور اصلی را باید پیشرفت روحانیت و تحقق رسالت حوزه باشد، گفت: خدمات باید به نوعی ارائه شود که در نتیجه آن روحانیت بتواند بهتر به وظیفه طلبگی خود عمل کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باید طلابی تربیت کنیم که سیاست را بهتر درک کنند / جمهوری اسلامی بهترین نوع حکومت است / برخی انسان‌ها با اشتباه خود سقوط کرده‌اند / هیچ پیامبر و امامی نبوده که در دوران آن‌ها، همه افراد صالح باشند / بعد از رسالت پیامبر (ص)، جنایت‌هایی انجام شد که در طول تاریخ بی‌نظیر است

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی با بیان اینکه در ارائه خدمات، محور اصلی را باید پیشرفت روحانیت و تحقق رسالت حوزه باشد، گفت: خدمات باید به نوعی ارائه شود که در نتیجه آن روحانیت بتواند بهتر به وظیفه طلبگی خود عمل کند.

به گزارش «انتخاب»، آیت الله مصباح یزدی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و جمعی از مسوؤلان این مرکز، با بیان اینکه پیشرفت‌هایی که در حوزه علمیه صورت گرفته شاخه‌هایی از درخت پربرکتی است که امام خمینی (ره) غرس کردند، بیان داشت: پیشرفت‌های حوزه علمیه در فکر، اخلاص و قیام خالصانه امام خمینی ریشه دارد.

اخبار و ویدیوهای بیشتر:

به نوشته رسا، وی بیان کرد: پیشرفت‌های فراوانی در حوزه صورت گرفته است و حوزه علمیه امروز با حوزه علمیه قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه در ارائه خدمات، محور اصلی را باید پیشرفت روحانیت و تحقق رسالت حوزه بدانیم، گفت: خدمات باید به نوعی ارائه شود که در نتیجه آن روحانیت بتواند بهتر به وظیفه طلبگی خود عمل کند.

وی ادامه داد: ارائه خدمات نباید خدمت به یک صنف باشد بلکه باید خدمات به صورت هدفمند ارائه شود؛ اگر فعالیت‌هایتان بر اساس این بینش برنامه‌ریزی شود قطعاً خداوند متعال برکاتش را زیاد خواهد کرد.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به سنت خداوند در آفرینش عالم گفت: هدف از آفرینش انسان در این عالم آفرینش مخلوقی بوده که به اختیار خود حرکت کند؛ سنت‌های الهی این چنین است که اسباب رشد و نزول با هم فراهم باشد.

وی گفت: گاهی یک امر واحد دو لبه دارد از یک طرف عامل پیشرفت و از طرف دیگر عامل سقوط انسانی می‌شود.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: از نعمت‌های مادی و معنوی در دنیا هم می‌توان حسن استفاده کرد و هم سوءاستفاده و انسان‌ها زمینه این را دارند تا هر کدام را خواستند انتخاب کنند.

وی عنوان کرد: گاهی برخی انسان‌ها اشتباهاتی را انجام می‌دهند که بسیار ناراحت کننده است، ولی باید بدانیم سنت خداوند این است که هر امری دو لبه داشته باشد و آن‌ها می‌توانستند با انتخاب مناسب خود عروج کنند، ولی با اشتباه خود سقوط کرده‌اند؛ این سنت الهی است و این اختیار باعث می‌شود که مرتبه انسان‌ها از فرشته‌ها بالاتر شود.

آیت الله مصباح یزدی گفت: هیچ پیامبر و امامی در طول تاریخ نبوده است که در دوران آن‌ها همه افراد صالح باشند و به وظیفه خود عمل کنند، هر جا پیشرفت بزرگی شده خیانت بزرگی نیز انجام شده است.

وی ابراز داشت: بعد از رسالت پیامبر اکرم (ص) جنایت‌هایی انجام شد که در طول تاریخ بی‌نظیر است به‌طوری‌که قبل از پیامبر (ص) امکان چنین جنایت‌هایی وجود نداشت.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به وظیفه انسان‌ها در مقابل سنت‌های الهی گفت: سنت‌های الهی حاکم بر کل جهان هستند و هر کس در محدوده زندگی خود باید به تکالیف خود عمل کند؛ ما باید معرفت خود را بیشتر کرده و شرایط را بهتر درک کنیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی بهترین نوع حکومت در میان کشور‌های اسلامی است و این برکت و نعمت به برکت قیام امام (ره) و یک عمر زندگی مخلصانه ایشان نصیب ما شده است.

آیت الله مصباح یزدی گفت: هنوز آن‌طور که باید امام (ره)، مرتبه اخلاص و آثار ایشان را نشناخته‌ایم، هرچه بیشتر دقت می‌کنیم و معرفتمان بیشتر می‌شود بیشتر متوجه امتیازات امام می‌شویم.

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) علاوه بر فهم و بصیرت، اخلاص بسیاری داشت و در هیچ حالی محرکی برای حرکت جز رضایت خدا نداشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی‌های امام (ره) گفت: امام خمینی دین را به خوبی می‌شناخت و این‌گونه نبود که تنها با یک رشته از علوم اسلامی آشنایی داشته باشد، بلکه انسانی جامع از لحاظ علمی بود؛ شرایطی برای ایشان به وجود آمده بود که با اساتیدی در رشته‌های مختلف ارتباط داشته باشند.

وی شناخت جامعه و بصیرت اجتماعی و سیاسی را ویژگی دیگر امام عنوان کرد و گفت: امام می‌دانست که نهضت را چگونه باید آغاز کرد، افراد را چگونه باید جذب کرد و با هر کس چگونه باید سخن گفت.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اخلاص امام (ره) عنوان کرد: امام خمینی ده‌ها سال ریاضت کشیده بود؛ ایشان تمرین کرده بود که احکام اسلام را دقیقاً عمل کند و خود را برای دین خدا خالص کند. امام زندگی‌ای عادی و بی تشریفات، اما سراسر نور داشت و یک ذره خودخواهی و دنیا طلبی نداشت و سرتا پا فقط بندگی بود.

وی گفت: در حوزه باید تلاش کنیم طلابی تربیت شوند که در علوم اسلامی جامعیت داشته باشند و سیاست را بهتر درک کنند و تهذیب اخلاق نیز داشته باشند.

وی گفت: خداوند بر ما منت گذاشت که انسانی را که دوست دارد به ما معرفی کرد و چند دهه با ما زندگی کرد و همه زندگی اجتماعی و فردی‌اش را دیدیم و شناختیم و به بهترین شکل راه درست را به ما نشان داد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۳۳
غیر قابل انتشار: ۵۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
1
66
حیف که نمی شه کامنت گذاشت!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
البته می شه کامنت گذاشت ولی به غیر قابل انتشارها که تا این لحظع یعنی 1700 27 تا شده اضافه می شه.شما ازادید و قیچی مصلحت گرا ، محافظه کار و خود سانسور گر سایت محترم انتخاب هم آزاد است آن را در کجا قرار دهد ؟! ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
چرا نمی شه کامنت گذاشت؟ شکر انتخاب به بهانه آزادی بیان سخنان توهین آمیز به آقای مصباح رو خوب پوشش میده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
آره چون یک عوامی که حکیم و دانشمند بزرگی مثل مصباح رو نمیشناسی و جز فحش بلدی نیستی.
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
3
55
واقعا تعجب می کنم نمی دونم آقای مصباح با چه منطقی این حرفها رو می زنند واقعا ایشون بغیر از ایران، کشورهای دیگر را نمی بیند ؟! من باب راهنمایی توصیه می کنم ایشون فقط پیشرفت ایران و کره رو در 42 سال گذشته رو مقایسه کنند! سطح رفاه مردم کره رو با ایرانیها مقایسه کنند!
پاسخ ها
RHA
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
شما هم بهتره دقیق بخونید گفتند در میان کشور های اسلامی
زید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
ما برای رفاه زندگی نمی کنیم. هدف زندگی انسان خوب خوردن و خوب خوابیدن نیست. اگر این طور باشد، دقیقا فرق ما با حیوانات چیست؟ هدف زندگی انسان کسب رضایت الهی است گرچه در این راه بدنمان را با قیچی تکه تکه کنند. پس وقتی رضایت خدا در گرو حکومت اسلامی باشد گرچه زیر تحریم ها هم باشیم باید تحمل کنیم. به علاوه شرائط کره باید با شرائط ایران مساوی باشد تا مقایسه درست باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
کره جنوبی متحد امریکا است پایگاه نظامی داده بهش و در جنایات نظام سرمایه داری شریک هست. پیشرفت این جوری که به قیمت بدبختی میلیون ها نفر در کشورهای ضعیف باشه اسلامی نیست. کره ما رو هم تحریم کرده؟ چرا؟ چون با شرارت های امریکا مخالفیم و میخوایم مستقل باشیم. مشکلات اما زیر سر لیبرال ها است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
6
60
از مسببین وضعیت فعلی خودتان و همفکرانتان هستید زیادی به جلو فرار نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
روحانی همفکر مصباح بوده یا خاتمی و هاشمی؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
3
46
پس فایده‌ حکومت اسلامی چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
این که در دنیا مثل کره جنوبی ذلیل نباشیم و در آخرت توی جهنم نسوزیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
2
46
الان توی کشور ما همه صالح هستن....؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
6
53
بد عمل کردن روحانی دلیل بر این نیست که عملکرد شما و شاگردانتون رو فراموش کرده باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
احمدی نژاد بهترین رییس جمهور بود فقط زورش به مافیای بانک و کارگزارانی ها که الان هم حاکمند نرسید!
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
4
47
شمایه دست نوشته یاصحبتی ازامام درخصوص اقای مصباح اگرداشتیدجایزه دارید.افول حوزه ازروزی شروع شدکه برخلاف نظرامام وابسته به بودجه های کلان دولتی شدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
بودجه های کلان؟؟!!!
آخوند نیستم ،ولی میدونم یه دروغ رو اونقدر بگی همه باور میکنن.3 سال درس خوندم بعدش کنار کشیدم وبعدش رفتم دانشگاه.
اون بودجه های کلان که هر سال اعلام میشه،فقط "تصویب" میشه!
دقیقا مث حقوق سربازای بیچاره که میگن تصویب شد ولی بخاطر نبود منابع فعلا خبری ازش نیست...این بودجه های به قول شما " کلان" هم همینطوری هستن عزیزم.
جالب اینجاست که مسولین فقط میزان "مصوب" رو میگن و سخنی از میزان "تحویل" نمیگن.
جالبتر اینکه همون بودجه (به قول شما کلان) هم اصلا ربطی به آخوندا و طلبه های بیچاره نداره! طلبه ها زندگیشون یا از طریق بورسیه مراجع تقلیده یا کار آزاد ! از رانندگی گرفته تا کتاب فروشی ووو .
اون بودجه های کلان هم خرج کارمندای کت و شلواری دانشگاهی ای میشه که به اصطلاح دارن سیستم آموزشی حوزه ووو رو میچرخونن.قسمتی هم به عنوان منابع برنامه های فرهنگی تعلق میگیره (از یه هدیه ساده تا اردوهای مذهبی مساجد ووو )که بازم برا مردم بوده نه برا آخوندا !
دولت یهو میاد میگه که بودجه حوزه فلان مقدار هست(مثلا100 میلیون)ولی نمیگه میزان تحویل زیر 10 درصد(10 میلیون) هست.
صحبت زیاده...و متاسفانه وقت کم...بدم میاد که همچین کامنتهایی رو میبینم.البته میدونم شما هم اطلاع چندانی ندارید...من هم قبل اینکه برم حوزه اطلاعی از وضعیت نداشتم....در هر صورت ای کاش بیشتر تجقیق کنی.اصلا برو حوزه بگو میخام آخوند بشم.ازشون کامل بحث های اقتصادی مثل همین بودجه های کلان!! رو بپرس.شاید شما هم وسوسه شدی که آخوند بشی!!
ما که رفتیم دنبال زندگیمون.
موفق باشید.
یاسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
بودجه های کلان؟؟!!!
آخوند نیستم ،ولی میدونم یه دروغ رو اونقدر بگی همه باور میکنن.3 سال درس خوندم بعدش کنار کشیدم وبعدش رفتم دانشگاه.
اون بودجه های کلان که هر سال اعلام میشه،فقط "تصویب" میشه!
دقیقا مث حقوق سربازای بیچاره که میگن تصویب شد ولی بخاطر نبود منابع فعلا خبری ازش نیست...این بودجه های به قول شما " کلان" هم همینطوری هستن عزیزم.
جالب اینجاست که مسولین فقط میزان "مصوب" رو میگن و سخنی از میزان "تحویل" نمیگن.
جالبتر اینکه همون بودجه (به قول شما کلان) هم اصلا ربطی به آخوندا و طلبه های بیچاره نداره! طلبه ها زندگیشون یا از طریق بورسیه مراجع تقلیده یا کار آزاد ! از رانندگی گرفته تا کتاب فروشی ووو .
اون بودجه های کلان هم خرج کارمندای کت و شلواری دانشگاهی ای میشه که به اصطلاح دارن سیستم آموزشی حوزه ووو رو میچرخونن.قسمتی هم به عنوان منابع برنامه های فرهنگی تعلق میگیره (از یه هدیه ساده تا اردوهای مذهبی مساجد ووو )که بازم برا مردم بوده نه برا آخوندا !
دولت یهو میاد میگه که بودجه حوزه فلان مقدار هست(مثلا100 میلیون)ولی نمیگه میزان تحویل زیر 10 درصد(10 میلیون) هست.
صحبت زیاده...و متاسفانه وقت کم...بدم میاد که همچین کامنتهایی رو میبینم.البته میدونم شما هم اطلاع چندانی ندارید...من هم قبل اینکه برم حوزه اطلاعی از وضعیت نداشتم....در هر صورت ای کاش بیشتر تجقیق کنی.اصلا برو حوزه بگو میخام آخوند بشم.ازشون کامل بحث های اقتصادی مثل همین بودجه های کلان!! رو بپرس.شاید شما هم وسوسه شدی که آخوند بشی!!
ما که رفتیم دنبال زندگیمون.
موفق باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
0
34
باید آدم تربیت کرد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
2
35
میشه اسم و ادرسو کشور این دانشگاه را هم بدهید؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
2
45
این آقا چی داره میگه
من که نمی فهمم
انتخاب تورو خدا کامنت هارو پخش کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
اول یه دور دیگه مطلبشو بخون بعد احساس ...کن.حرفاش کاملا درسته.
پیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
0
43
نقش ایشان را در پیروزی انقلاب و دوران امام رو لطفا توضیح بدید
پاسخ ها
دکتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
توی سایت خودشون موجوده.میتونی مطالعه کنی.فقط قبلش اینستا فراموش نشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
2
22
طلاب بیشتر اعمال را میبینند تا اقوال را ....پیامبر عزیز خود اسوه حسنه بودند تا توانستند در عمق جان مردم نفوذ کنند.
پاسخ ها
میدونم منتشرنمیکنی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
سابت انتخاب با این حرفا میخواد مردم رو از قیمت مرغ و دلار و مسکن منحرف کنه!
باشه تو به روحانی رای ندادی!
ما بودیم :)
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
33
9
من از صحبت های اقای مصباح بدم نمیاد حرفاش بد نیست تا حدودی درست میگه ولی موضوع اینه که مردم عوض شدن!! دیگه خیلی چیزا رو قبول نمیکنن و عملکرد ضعیف بعد از انقبلاب هم در سست شدن دین و عقیده مردم موثر بوده
پاسخ ها
کریم بی کله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
دین که نگفته دزدی کن!
دین که دزدی نکرده!

این اشخاصن که دزدی میکنن.ما باید اون شخض رو کنار بذاریم.
این دزدی ها توسط کسانی بوده که در ظاهر دیندار بودن ولی دینشون ظاهری بوده(یا منافق بودن،یا پاشون لغزیده و..).
حالا به من بگو این چه ربطی به خود دین داره که مردم "دین" رو کنار بگذارن؟
دقیقا این بدبختی ها بخاطر اینه که دین رو کنار گذاشتیم.چون دین میگه دزدی نکن.دین میگه به همنوعت کمک کن.سرش کلاه نذار.سر خودت هم کلاه نذار.خوب حالا دین خوبه یا بد.؟تقصیر آدم ها رو چرا پای دین مینویسیم؟!!
ما که عقل داریم.یعنی خدا وکیلی روز قیامت از من مورد قبوله که بگم چون فلان شخص در حکومت اسلامی(ولی آخوند) دزدی کرده پ دین بده پ من مجازم که دینم سست بشه و مجازم دینم رو کنار بذارم؟!!
دین که فقط پاکی و نجاست نیست.دین از سه چیز تشکیل میشه:
اعتقادات
احکام
اخلاق
که همه روی اعتقادات بسته میشه.اینکه خدایی هست.اینکه خدا عادله.اینکه هر کاری بکنم باید روز معاد جواب پس بدم..اگه دین نداشته باشم ،یعنی خدا رو قبول ندارم...
خدا رو قبول نداشته باشم آخرت هم میره
رو هوا..پس یعنی روز قیامتی هم نخواهد بود...در نتیجه پاسخگویی ای هم نخواهد بود..و اون روزه که دیگه مردم همدیگرو پاره پاره میکنن.!...چون فکر میکنن آخرش میمیرن و قرار نیست روزی و زمانی و محلی باشه که جوابگو باشن...آخرش و تهش هم میشه همون حمله و غارت مردم کشورهای پیشرفته که مدام میگن انسانیت انسانیت و دین رو گذاشتن کنار...نهایت انسانیت هم میشه مرگ..میشه نابودی..میشه نیستی....خب وقتی آخرش بشه نیستی پ چرا سر دیگران کلاه نذارم.!!...اصلا فکر کن از فردا حکومت بشه غیر اسلامی...اون وقت دزدی تموم میشه؟؟!...یا میشه اول بدبختی!!
بله...بعضیا به اسم دین دارن دزدی میکنن....ولی خودتم داری میگی به "اسم" دین.اون لجظه که فلان شخص داره دزدی میکنه دقیقا همون لحظه دین رو گذاشته کنار!! حالا چرا من باید بگم دینم سست میشه!!
واقعا بعضی حرفا از ما بعیده.

امیدوارم کامنتم تایید بشه و مهمتر اینکه مسول تایید کامنتها هم کامنت من رو بخونه و روش فکر کنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
1
31
خدا بخیر کند
کاوه
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
7
35
مشخص نیست که چرا طلاب باید سیاست یاد بگیرند.چرا این طلاب حوزه را رها نمیکنند و وارد رشته های سیاست در دانشگاه ها نمی شوند. چرا کسی صحبت از آموزش کامپیوتر، ریاضیات، فلسفه، روانشناسی، علوم پایه پزشکی یا علوم انسانی نمی کند ولی سیاست مهم است. دلیل اصلی آن نگرشی هست که جای ویژه ای را برای طلاب در مجموعه سیاسی کشور در نظر دارد. اما مهمتر این است که این طلاب آیا امکان یادگیری آزادانه علوم سیاسی را دارند؟ چه کسانی عهده دار تربیت طلاب در این زمینه می‌شوند. اصل بر این استوار است که سکان سیاست کشور را باید به عهده طلاب قرار داد. طلاب را باید سیاسی کرد نه سیاسیون را طلبه. چون دومی در چهل سال گذشته با مخالفت مردم روبرو شده و شکست خورده است. انتخابات مجلس در چند ماه گذشته دلیل محکمی بر آنست.
پاسخ ها
کریم بی کله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
مغازه دار و پارکبان و کارمند و کشاورز ووو همه و همه میتوانند سیاست مدار شوند...میتوانند سیاست بیاموزندو...ولی طلبه و آخوند خیر.
بهشون میگن برید حکم شرعیتون رو بگید...وقتی هم که حکم شرعیشون رو میگویند هم قبول نمیکنیم...به آخوندا میگویند برید کنج مسجد و مفاتیح بگیرید دست و شب تا صبح و صبح تا شب با خدا راز ونیاز کنید....هر وقت هم مشکلی پیش میاد میگن پ این آخوندا چرا دخالت نمیکنن...میگن تقصیر آخونداست...دزدی زیاد میشه.تقصیر آخونداست...مرگ و میر زیاد میشه تقصیر آخونداست...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
بی خبر فحش دادن راحته! مثل کامنت های اینجا. تقریبا همه رشته هایی که گفتی غیر از ریاضیات و پزشکی در موسسه آیت الله مصباح تدریس میشه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
2
28
!!!!!!
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
1
46
همیشه در توهم سر میکنید........................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
شما در توهمید که آیت الله مصباح و خدماتش رو نمیدونید! فکر میکنیم مشکلات کشور زیر سر هر کی هست که عمامه به سر داره! در حالی که همه عمامه بسرهایی که رییس جمهور شدن با مصباح مخالف بودن!
علیرضا
|
Australia
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
0
11
خدایا تو را عزت و کرمت قسم می دهیم که ما را نجات بده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
1
11
من فکر میکنم راه بهشت من از آقای مصباح جداست. مگر آدم نباید به علم و عدالت یک عالم و مرجع یقین قلبی داشته باشد تا بتواند از او تقلید کند و به حرف اور داشته باشد!؟ من چه کار کنم که او را نسبت به بقیه مراجع، اعلم تر و عادل تر نمیدانم!؟
خوب ۹۰ درصد ملت مثل من در مرد ایشان می اندیشند. آیا تقلید باید زورکی باشد یا قلبی!؟
من فکر میکنم اگر ایشان تقلید کنم، دچار معصیت هستم و بر من حرام است.
سوته دل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
0
3
کل من علیهافان پروردگاراآنی مارابه خودوامگذارآمین
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
15
2
ایت الله مصباح کسی است که فقط برای خداودرراه انجام تکلیف حرف میزندنه برای منافع حزبی ودنیوی دراین مسیرازهیچ شماتت کننده ای هراس نداردنمونه ان دفاع ایشان ازمرزهای اعتقادی وعقیدتی درزمان اصلاحات قطعاچنین کسانی همیشه موردحمله کوته فکران دنیاطلبان وکسانی هستندارضای هوسهای نفسانی ودنیوی برای انهااولویت دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
0
4
نظرات ملت را در این حد و بدون علت موجه عقلی و قابل قبول توسط عقول احاد مختلف ملت سانسور نکنید! حرف این عزیزان را با تفصیلات منتشر می کنید نقدها را نیز بایستی منتشر کنید یک طرفه که نمی شود دین خدا به ان عظمت به اکراه و اجبار نیست پذیرش حرف این موجودات عادی و به احتمال در معرض ارتکاب بر اورد و خطا و اشتباه همراه با اجبار و اکراه است؟! این رفتار شما از رعایت اصول اخلاق مردم سالاری عدالت و رویه حسنه پیامبر تکرم ص و حضرت علی ع در صدر اسلام نیز به دور است. شما طبق مصلحت نظامی ساسانی وار عمل می کنید! خوب فکر کنید که به کجا می رویم با این بالا نهادن عده ای که هیچ محبوبیت و مقبولیتی وسیع و فراگیری نیز نزد اکثریت ملت ندارند؟! یادتان رفته ایشان در انتخابات خبرگان رهبری دور قبل به همراه جناب یزدی از حزه انتخابیه تهران رد شدند و این دوعزیز اخیرا از طرق دیگری برگشته و با نمایندگان در گذشته اخیر تهران و قم؟ جایگزین شدند؟! با چند رای؟ لطفا" به کاربران بگوئید!! از این مقایسه که همچون روئیت انتقاد کاربران منتقد ناراحت و عصبانی نمی شوند؟! یادتان نرود همه ما در محضر خداوند هستیم و او ناظر بر تمامی اعمال و کردار ماست ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
2
7
آقای مصباح مشخصه هایی که انتظار میرود یک حکومت ناب اسلامی داشته باشد و تفاوتش با دیگر انواع حکومت ها را نشان دهد مشخصه هایی همچون برابری حقوق افراد در جامعه،صداقت و عدم دروغ،شفافیت،نبودن فساد اداری،آسایش عمومی،سلامت روحی،قدرت و ثروت مادی و معنوی و عدم فقر در جامعه و....
اگر نمره بهشت را ۱۰۰ فرض کنیم حکومت اسلامی دست کم باید ۸۰ باشد ودیگر حکومتها زیر ۴۰ باشند اما اقای یزدی جایگاه تنها حکومت شیعی اسلامی در جهان پس از نزدیک به نیم قرن کجاست و چه روندی را طی میکند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
2
7
هیچ پیامبر وامامی نبوده که خودشون ناسالم باشند
ناشناس
|
Israel
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
1
6
خداوندا به این ملت عالمانی مردم دار عطا فرما.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
1
15
از خودتان خجالت نمی کشید ؟! ...
ناشناس
|
Spain
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
0
14
پس چی تربیت کردید آلان که آخوندها در تمامی پستهای کلان ومدیریتی مشغول به خدمت هستند
ناشناس
|
Spain
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
2
7
ایا اگر این افراد در زمان پیامبر اسلام حضور داشتند آیا وضعیت اسلام این می‌شد؟ مسلما نه
علی اصغر چرا غچی _جانباز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
1
9
۱_وظیفه طلاب چیست ? درس سیاست یا درس علوم دینی? متاسفانه طلاب بیشتر بجای درس دینی علم سیاست و.....می اموزند .بیاید به دیگران هم اعتماد کنیم وهر کس کار خود کند.
۲_ راستی در شعب ابیطالب پیامبر ونردیکان او مانند دیگران سهمیه خرما برای قوت خود داشتن یا به علت نزدیکی و,,,,,,,, سهمیه ..... می گرفتند?
۳_ ............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
3
براي ايشان بهترين است
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
4
یعنی هنوز امیدوار هستید؟
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
1
11
اگر کامنت مردم را منعکس کنید مشخص میشود که مصباح هیچ جایگاه علمی، اجتماعی و مردمی و حتی حوزوی ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
8
جالب است چه توجیهی هم برای مفسدین اقتصادی دارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
8
هیچی نگم بهتره !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
6
آقای محترم به فکر معیشت مردم باشید فقر و بدبختی همه چیز از شخص می گیره مردم دیگه از دست گرونی نمی تونند نفس بکشند
جمال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
8
صالح بودن مردم پیش کش
مهم صالح بودن مسعولین و راسش آنها هست
حاکمانی که خود صالح نیستند حق ندارند دم از پیامبر بزنند
حاکمانی که توانایی تربیت فرزندان صالح ندرند حق ندارند برای یک ملت تعین تکلیف کنن
حاکمانی که خود را از مردم ایزوله کردند حق ندارند برای مردم دم از سرنوشت و تقدیر بزنن
نظرات بینندگان