arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۸۰۵۹
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۵ - ۰۶ تير ۱۳۹۹

محاکمه غیابی قاتلان خاشقچی هفته دیگر در ترکیه برگزار می‌شود

منابع قضایی ترکیه امروز (جمعه) خبر دادند که دادگاه جنایی این کشور محاکمه غیابی عاملان قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی را در تاریخ سوم جولای (۱۳ تیر) آغاز خواهند کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادگاه جنایی ترکیه تاریخ سوم جولای (13 تیر) را موعد دادگاه غیابی قاتلان «جمال خاشقچی» اعلام کرد.

به گزارش فارس، منابع قضایی ترکیه امروز (جمعه) خبر دادند که دادگاه جنایی این کشور محاکمه غیابی عاملان قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی را در تاریخ سوم جولای (۱۳ تیر) آغاز خواهند کرد.

به گفته این منابع به شبکه الجزیره، از آن‌جایی که دولت سعودی تا کنون به درخواست ترکیه برای تسلیم متهمان پاسخی نداده، دادگاه مجبور به برگزاری غیابی جلسه محاکمه گرفته است.

دادستانی کل ترکیه نیز از وزارت خارجه این کشور خواسته است تا حکم جلب و احضار بین‌المللی متهمان این پرونده را صادر کند.

جمال خاشقچی، ستون‌نویس روزنامه آمریکایی واشنگتن پست بود که در سال‌های پایانی عمرش در آمریکا سکونت داشت. وی در ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ به دست یک تیم امنیتی سعودی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول به طرز فجیعی کشته شد.

از آن‌جایی که پسر «جمال خاشقچی» در دوم خرداد گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که قاتلان پدرش را می‌بخشد؛ کارشناس احتمال عفو متهمان این پرونده را مطرح کرده‌اند.

دادستان کل عربستان سعودی، در دسامبر ۲۰۱۹، پنج تن از متهمان پرونده قتل خاشقچی را به اعدام و سه مظنون را نیز مجموعا به 25 سال حبس محکوم کرد و این در حالی بود که مهره‌های اصلی این پرونده از جمله «احمد عسیری» و «سعود القحطانی» (دو تن از نزدیکان محمد بن سلمان) همچنان آزاد هستند.

نظرات بینندگان