arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۸۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۶ - ۰۶ تير ۱۳۹۹

۱۲۱ نفر در ارتباط با کودتای نافرجام ترکیه به حبس ابد محکوم شدند

در دادگاهی که در ارتباط با کودتای سال 2016 ترکیه برگزار شد، 121 نفر به دلیل نقض قانون اساسی و تلاش برای سرنگونی دولت، به حبس ابد محکوم شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در دادگاهی که در ارتباط با کودتای سال 2016 ترکیه برگزار شد، 121 نفر به دلیل نقض قانون اساسی و تلاش برای سرنگونی دولت، به حبس ابد محکوم شدند.

به گزارش فارس، رسانه دولتی ترکیه گزارش داد دادگاهی در این کشور ۱۲۱ نفر را به دلیل مشارکت در کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ این کشور برای سرنگونی دولت «رجب طیب اردوغان» به حبس ابد محکوم کرد.

شبکه «العربیه» گزارش داد دولت ترکیه اعلام کرد دادگاه مذکور در آنکارا ۸۶ نفر را به حبس ابد به دلیل تلاش برای نقض قانون محکوم کرد. ۳۵ نفر دیگر هم به حبس ابد محکوم شدند.

مدت کوتاهی بعد از کودتا، دولت ترکیه حدود ۶ هزار نفر از جمله مقامات ارشد نظامی و قضات این کشور را به دلیل ارتباط با شبکه «فتح‌الله گولن» بازداشت کرد. در ۳ سال گذشته هم افراد زیادی از جمله خبرنگاران، دانشگاهیان، قضات، مقامات دولتی و غیره هدف این بازداشت‌ها بوده‌اند.

آنکارا بارها فتح‌الله گولن را که واعظ ترکیه‌ای مخالف دولت ترکیه است و در آمریکا اقامت دارد، به دست داشتن و سازماندهی کودتای نافرجام متهم کرده و از واشنگتن استرداد او را خواستار شده اما آمریکایی‌ها توجهی به این درخواست نکرده‌اند.

بنابر گزارش مقام‌ها و رسانه‌های ترکیه، کودتای نافرجام ژوئیه ۲۰۱۶ در این کشور ۲۵۱ کشته و حدود ۲۲۰۰ زخمی برجای گذاشت.

نظرات بینندگان