arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۸۰۶۹
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۷ - ۰۶ تير ۱۳۹۹

امام جمعه قم: دلبستگان به غرب رهاوردی برای ملت ندارند/ مجلس باید دولت را حرکت دهد

امام جمعه قم با بیان اینکه مبارزه ریشه‌ای با فساد نیازمند روی کارآمدن جوانان مؤمن، متعهد و غیروابسته است، تأکید کرد که دلبستگان به غرب رهاوردی برای کشور و ملت ندارند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امام جمعه قم: دلبستگان به غرب رهاوردی برای ملت ندارند/ مجلس باید دولت را حرکت دهد

سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در نخستین خطبه عبادی و سیاسی نماز جمعه قم در سال جدید پس از شیوع ویروس کرونا که در مصلای قدس قم برگزار شد، با گرامیداشت دهه کرامت و تبریک ولادت بانوی کرامت گفت: یکی از القاب حضرت معصومه(س) کریمه است.

وی افزود: عنوان کریمه اشاره به شرافت و اصالت خانوادگی ایشان دارد و هم به معنای بخشندگی و انفاق است، بخشندگی و احسان از خصلت های شاخص این خاندان است و خودشان به آن عمل کرده  و به دیگران هم توصیه می کردند، امام کاظم(ع) می فرماید مؤمن با چیزی برتر از مواسات به خدا تقرب نمی جوید و انسان باید از آنچه که دوست دارد انفاق کند. در همین راستا رهبر حکیم انقلاب در امر مقابله با کرونا مردم را به رزمایش گسترده مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان فراخواندند.

امام جمعه قم با بیان این که مواسات رکن مهم جامعه پردازی اسلامی است، اظهار داشت: مردم برای مقابله با کرونا با تشکیل گروه های جهادی به کمک به نیازمندان و بیماران پرداختند، از تمام کسانی که در امر مقابله با کرونا به آسیب دیدگان اقتصادی، بیماران و نیازمندان و تجهیز اموات کمک کردند تشکر  و از خیران و کارد پزشکی و پرستاران قدردانی داریم

وی در خطبه دوم با تسلیت درگذشت آیت الله امینی، آیت الله کریمی و دیگر شخصیت های برجسته در ماه های اخیر، برای درگذشتگان آرزوی غفران الهی کرد.

 سعیدی با گرامیداشت هفتم تیر سالروز شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران امام راحل ابراز داشت انفجار بمب در دفتر حزب جمهوری توسط یک منافق نفوذی اتفاق افتاد و این شخصیت ها به مقام شهادت نائل آمدند.

وی با قدردانی از سخت کوشی و مبارزه با فساد آیت الله رئیسی ابراز داشت: فساد به ویژه در حوزه اقتصادی از جرم هایی است که مربوط یه محدوده خاصی نیست و باید به آن برخورد قاطع شود و نحوه برخورد با فساد مهم است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت عنوان کرد: فرقی نمی کند فساد سیاسی، اقتصادی، اخلاقی فرهنگی و شخصی و جریانی باشد و باید با آن مقابله کرد و حکومت به کمک مردم باید برخورد ریشه ای، منطقی، جدی، گسترده، شدید، بدون تبعیض و ملاحظات برای سالم سازی حکومت از فساد و جلب اعتماد و رضایت مردم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: چنین برخوردی است که طمع دنیا پرستان، ثروت اندوزان و حرام خواران را قطع می کند، تا زمانی که با زمینه ها و ریشه ها برخورد ریشه ای صورت نگیرد و تنها با ثمرات برخورد شود نتیجه لازم را نخواهیم گرفت، اگر ریشه فساد باقی بماند مجددا رشد می کنند و آسیب می زنند.

سعیدی با بیان این که برخورد با ریشه های فساد باید با کمک نخبگان و جوانان متدین و دلسوز باشد، گفت: باید اولویت ها مشخص شده و با کانون های فساد مقابله قاطع شود، وقتی ریشه ها کشف شد باید با هر دستگاه و هر مسؤول فاسد در هر لباسی که هست برخورد عبرت آموز شود.

وی افزود: برای تحقق مبارزه ارزشمند با فساد و ماندگاری آن باید مسؤولیت های کشور به دست نیروهای جوان، مؤمن، متعهد و غیر وابسته سپرده شود و الا دلبسته های به آمریکای جهانخوار و منفور که استثمار و برده داری را افتخار خود می داند برای ایران اسلامی و ملت رهاوردی نخواهند داشت.

امام جمعه قم با تأکید بر این که نباید از ظرفیت و قدرت مجلس شورای اسلامی و نمایندگان در امر مبارزه با ریشه های فساد غافل شد،  اظهار داشت: مجلس باید اصلاح ساختاری کند و باید مراقب باشد درگیر مسائل جزئی و جناحی نشود بلکه باید دولت را حرکت دهد، مجلس باید به رهنمودهای حکیمانه رهبری توجه داشته باشد و آن خط کاری خود قرار دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تلاش برای ارتقای همه جانبه قم ادامه داد: در روایات از قم و مردم و بزرگان آن تعاریف زیادی شده و بیان شده که قم عش آل محمد(ص) است و امام صادق(ع) فرمودند قم حرم اهل بیت(ع) است که این تعاریف صوری نیست و باید از آن مراقبت شود.

 سعیدی تأکید کرد: مسؤولان، بازاری ها، جوانان، بانوان و همه اقشار باید از هر نظر قم را حفظ کنند و ارتقا دهند و کسانی که غافل و بی خبر هستند باید امر به معروف شوند و با کسانی که عناد و لجاجت دارند باید برخورد شود.

وی اضافه کرد: بحمدالله با بهبود وضع نسبی قم درب های حرم مطهر باز شد، بدون شک با رعایت بهتر و بیشتر مردم اوضاع را بهتر خواهد شد، از دست اندرکاران و مردم عزیز که در مقابله با ویروس کرونا تمام تلاش خود را به کار گرفتند قدردانی می کنیم و امیدواریم که هرچه سریعتر شر این ویروس کنده شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
1
2
من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق، جا داشت آقای سعیدی در اولین خطبه پس از فروکش کرونا که با زحمت های مسئولان بهداشت و کادر درمان و با زحمت های همه مسئولان دولتی، به نتیجه رسید، از همه آنها تشکر می کرد.
محمد
|
Germany
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
1
7
شما چه رهاوردی دارید.
سید عباس تسبیحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
6
1
متاسفانه چیزی غیر از این هم نیست .... آیا جواد ظریف برای ایران در برجام دستاورد خاصی بدست آورد.... واقعیت خیر تنها چیزی که از برجام بدست آمد شکسته شدن کمر اصلاحات تا سالها در ایران بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
1
8
دلبستگان و عاشقان سینه چاک شرق مخصوصا روسیه و چین چطور ،؟
الان چین ۹۰ درصد خرید نفت را از ما کم کرده و روسیه دارد در زمین اسرائیل بازی میکند ، چه ؟
ناشناس
|
Turkey
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
1
7
به امام جمعه قم باید گفت وابستگی به شرق نیز بد بختی های خودشو داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
0
2
آخر دولت هست و سپر بلا، دلار 7تومن شده 20000 تومن حقوق کارگر شده 100 دلار در ماه اینا همه تقصیر 7سال روحانی هست،
ازقم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
1
4
اقای سعیدی بچه ها هم می دانند تحریمها عامل گرانی و بدبختی مردم است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
1
4
باسلام واحترام.لطفا در چنین شرائط راه کار عملی ارائه بفرمایید.کار ما از سخن درمانی گذشته.
ناشناس
|
Norway
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
1
5
دلبستگان به شرق ازجمله چین و روسیه هم دستاوردی برای ملت ندارند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
1
4
متوقفش نکنن کافیه دیگه نمی خواد حرکتش بدن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
1
5
ایشون زندگیشان از کجا تامین می‌شود ؟
نظرات بینندگان