arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۸۱۳۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۰۶ تير ۱۳۹۹

آمریکا صدور روادید برای مقام‌های حزب کمونیست چین را محدود کرد

پمپئو گفت که این محدودیت‌های جدید «در مورد آن دسته از مقام‌های فعلی و سابق حزب کمونیست چین اعمال می‌شود که به نظر می‌رسد مسئول تضعیف خودمختاری بالای هنگ کنگ هستند.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن در رابطه با تحولات هنگ کنگ صدور روادید برای مقام‌های حزب کمونیست چین را محدود می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این محدودیت‌ها در حالی اعلام شده است که پارلمان چین قرار است قانون امنیتی جدیدی را در مورد هنک کنگ به اجرا درآورد.

پمپئو گفت که این محدودیت‌های جدید «در مورد آن دسته از مقام‌های فعلی و سابق حزب کمونیست چین اعمال می‌شود که به نظر می‌رسد مسئول تضعیف خودمختاری بالای هنگ کنگ هستند.»

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا ماه گذشته در واکنش به قانون امنیتی چین اعلام کرد که روابط ویژه اقتصادی واشنگتن با هنگ کنگ لغو خواهد شد.

رویترز نوشت، همزمان با تلاش ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر لفاظی‌های آمریکا علیه چین شدت گرفته است.

سنای آمریکا روز پنجشنبه لایحه‌ای را تصویب کرد که افراد و شرکت‌هایی را که از مواضع چین در قبال هنگ کنگ حمایت می‌کنند، تحریم خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، بر اساس مفاد قانون جدید چین، پکن یک کمیسیون جدید ایجاد می‌کند و یک مشاور نیز برای آن در نظر می‌گیرد و رهبری هنگ کنگ هم باید برای رسیدگی به موارد تخلف، قضاتی را تعیین کند.

به هنگ کنگ اعلام شده است که باید مدیریت و نظارت بر مدارس و دیگر بخش‌های اجتماعی مرتبط با امنیت ملی را تقویت کرده و یک کمیسیون برای حراست از امنیت ملی ایجاد کند.

همچنین در این لایحه و جزییات آن آمده است که یک نهاد دولتی برای تجزیه و تحلیل وضعیت امنیتی هنگ کنگ، نظارت، مشارکت و همکاری با دیگر نهادها و جمع آوری اطلاعات ایجاد می‌شود و ارگان‌های دولت چین باید از مقررات هنگ کنگ در این زمینه تبعیت کنند و حقوق بشر نیز باید مورد توجه قرار گیرد و قضات به آن توجه جدی مبذول دارند.

نظرات بینندگان