arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۸۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۴ - ۰۷ تير ۱۳۹۹

هشدار جدی برای شیوع کرونا در کره جنوبی و ژاپن

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های کره جنوبی گزارش کرد که افزایش شمار مبتلایان خوشه ای در یک کلیسا در جنوب غرب این کشور نگران کننده شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های کره جنوبی گزارش کرد که افزایش شمار مبتلایان خوشه ای در یک کلیسا در جنوب غرب این کشور نگران کننده شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از این مرکز، ظاهرا موج دوم شیوع کرونا در کشور آغاز شده است و متاسفانه افرادی که در کلیسای «وانگ سونگ» در تردد بوده اند باعث شیوع خوشه ای بیماری شده اند این کلیسا یک هزار و ۷۰۰ پیرو دارد.

این مرکز خاطر نشان کرد شمار مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته به ۵۱ نفر رسیده است که ۳۱ نفر از آنها در داخل کشور مبتلا به کرونا شده اند و ۲۰ نفر دیگر از خارج بازگشته اند.

۱۵ نفر از شمار مبتلایان جدید در پایتخت و ۱۲ نفر دیگر در استان «گیونگ گی» و مابقی از شهر "دایه جیون" در ۱۶۰ کیلومتری جنوب غرب سئول هستند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های کره جنوبی می گوید که پنج ماه پس از ثبت اولین مورد ابتلا به کرونا در کشور شمار مبتلایان اکنون به ۱۲ هزار و ۶۵۳ نفر رسیده است.

مسئولان بشدت بابت شیوع خوشه ای بیماری و بازگشت دوباره آن و افزایش مبتلایان بویژه در پایتخت ابراز نگرانی کرده اند آنها از یک سو درگیر موارد داخلی و از طرف دیگر درحال مقابله با موارد وارداتی کرونا هستند.

از ژاپن اما خبر می رسد که برای نخستین بار از زمانی که این کشور برای همه استان ها و مناطق وضعیت اضطراری اعلام کرده بود، شمار مبتلایان روزانه به کرونا از مرز ۱۰۰ نفر عبور کرده است.

این بالاترین رقم مبتلایان به این ویروس از ۲۰ اردیبهشت در ژاپن و زمانی است که برای همه ۴۷ استان و منطقه در سراسر کشور وضعیت اضطراری به معنای فاصله گذاری و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها و کاهش ارتباطات تا ۸۰ درصد در نظر گرفته شده بود.

در این میان ۵۴ نفر از مبتلایان از شهر توکیو هستند بیشتر آنها افرادی هستند که در باشگاه های شبانه و مراکز تفریحی تردد می کرده اند.

مسئولان ژاپن می گویند که افزایش یکباره شمار مبتلایان نشان می دهد که پس از برداشتن برخی محدودیت ها ویروس دوباره قدرت بیشتری برای مبتلا کردن پیدا کرده است.

بنا به اعلام مراکز بهداشتی ژاپن در این کشور شمار کل مبتلایان به کرونا به ۱۸ هزار و ۹۷۰ نفر رسیده است و ۹۸۴ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

نظرات بینندگان