arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۸ تير ۱۳۹۹

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / استعفای عارف از ریاست شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان / ایران رکورددار سریع‌ترین کاهش نرخ فرزند‌آوری جهان / تأیید نخستین واکسن کرونا در چین / چراغ سبز دولت و مجلس برای ساخت آپارتمان‌های ۲۵ متری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / استعفای عارف از ریاست شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان / ایران رکورددار سریع‌ترین کاهش نرخ فرزند‌آوری جهان / تأیید نخستین واکسن کرونا در چین / چراغ سبز دولت و مجلس برای ساخت آپارتمان‌های ۲۵ متری

زیر پوست اخبار: دیروز -شنبه- محمد رضا عارف، رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، از سمت خود در ریاست این شورا استعفا داد. این استعفا در شرایطی اتفاق می‌افتد که طی چند سال گذشته انتقادات شدید‌اللحنی علیه عملکرد شخص عارف و شورای عالی اصلاحات ابراز شده است. از یک سو، بدنه اصلاحات از عملکرد این شورا ناامید شده‌اند و از سوی دیگر، شهروندان نسبت به عملکرد شورای عالی اصلاحات، انتقاداتی را مبنی بر مدیریت گعده‌ای، تمامیت‌خواهانه و منفعت‌طلبانه این نهاد ابراز کرده‌اند. با این اوصاف، به نظر می‌رسد عارف قصد دارد خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 نامزد کند که البته می‌تواند اقدامی مناسب برای سنجش وزن و جایگاه او در میان رای‌دهندگان باشد.

با نظر به این مقدمات، در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

ایران رکورددار سریع‌ترین کاهش نرخ فرزند‌آوری جهان: دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت و درمان توییتی را از خانم ملیندا گیتس -همسر بیل گیتس که به‌عنوان بنیان‌گذار مایکروسافت شناخته می‌شود- بازنشر کرد که در آن بر اساس آمار جهانی به کاهش آمار فرزند به‌ازای هر خانم ایرانی اشاره شده بود؛ آماری که نشان می‌دهد میانگین فرزند‌آوری هر خانم ایرانی در حال حاضر به 6/1 رسیده است. این همان زنگ هشدار برای کاهش جمعیت و پیر‌شدن ایران است.

استعفای عارف از ریاست شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان: محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان که از زمان آغاز بکار این شورا در سال ۹۴ و پیش از انتخابات مجلس دهم ریاست این شورا را در سه دوره متوالی بر عهده داشت، از سمت خود استعفا داد. پیش از استفعای عارف، عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات نیز که در این سال‌ها نائب رئیسی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را بر عهده داشت، با انتشار بیانیه‌ای انتقادی از سمت خود در این شورا استفعا داده بود.

تأیید نخستین واکسن کرونا در چین: نخستین واکسن mRNA مربوط به کووید 19 برای آزمایشات بالینی در چین تأیید شده است.  سی‌جی‌تی‌ان گزارش داد، نخستین واکسن mRNA مربوط به کووید ۱۹ در چین برای آزمایشات بالینی تأیید شد. از زمان شیوع بیماری همه گیر COVID-۱۹، آکادمی علوم پزشکی نظامی PLA در مورد واکسن‌های COVID-۱۹ تحقیق کرده است. مطالعه آنها نشان می‌دهد که واکسن mRNA مربوط به کووید ۱۹ نه تنها باعث بالا رفتن سطح بالای آنتی بادی‌های خنثی در موش‌ها می‌شود بلکه پاسخ ایمنی سلول T را نیز افزایش می‌دهد.

چراغ سبز دولت و مجلس برای ساخت آپارتمان‌های ۲۵ متری: ساخت آپارتمان‌های ۲۵ تا ۴۰ متری که اواخر سال گذشته مطرح و اخیراً شهرداری و وزارت کشور روی آن توافق کرده‌اند مورد تایید نمایندگان مجلس قرار گرفته و به اجرا نزدیک شده است. اواخر آذر سال گذشته بود که معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران از طرح ساخت خانه‌های ۲۵ تا ۴۰ متری خبر داد و گفت که احداث این نوع واحدها نه یک انتخاب، بلکه ضرورت است.

مخالفت معاون وزیر ورزش با حضور زنان در رشته‌های پاورلیفتینگف، بوکس و زورخانه‌ای: معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان در مورد فعالیت زنان در رشته‌های پاورلیفتینگف، بوکس و ورزش زورخانه‌ای گفت: در مبانی اعتقادی ما از زن به عنوان ریحانه یاد شده، نمی‌توانیم رشته‌ای را قبول کنیم که کل سیستم بدنی و فیزیولوژی او را تحت تاثیر قرار دهد.

۱۲۵ جان‌باخته کرونا در ۲۴ ساعت گذشته: دکتر لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۷ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۵۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۳۹ مورد بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۲۰ هزار و ۱۸۰ نفر رسید.لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۳۶۴ نفر رسید. به گفته لاری، ۲۹۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

عدم ابطال آراء صادر شده از سوی قاضی منصوری: حسن نوروزی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص احتمال بطلان احکام صادره از سوی قاضی فاسد در پاسخ به این سوال که آیا احکام صادره از سوی قاضی منصوری باطل خواهد شد و آیا امکان بازنگری در آن وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: خیر بازنگری در این احکام روند خود را دارد.

بازداشت مدیر آکادمی باشگاه استقلال: مدیر آکادمی باشگاه استقلال با شکایت جواد نکونام و در نتیجه عدم اجرای حکم محکومیت برای پرداخت جریمه نقدی‌، موقتا بازداشت شده است. اصغر حاجیلو مدیر آکادمی باشگاه استقلال که با شکایت جواد نکونام و به اتهام نشر اکاذیب محکومیت قطعی گرفته بود، امروز (شنبه 7 تیر) و در نتیجه عدم اجرای حکم محکومیتش، بازداشت شده است. این بازداشت در نتیجه عدم پرداخت مبلغ محکومت قطعی قضایی از سوی حاجیلو انجام شده و به احتمال زیاد پس از پرداخت مبلغ مورد حکم، مشکل حل خواهد شد. باشگلاه استقلال نیز در تلاش است تا این موضوع را حل و فصل کند.

واریز اشتباهی ۵۰ میلیون تومان به حساب مددجویان کمیته امداد: عباس شهسواری، فرماندار قلعه‌گنج کرمان، خبر داده: «روز چهارشنبه ۵۰ میلیون تومان به حساب هریک‌از مددجویان کمیته امداد در قلعه‌گنج واریز شده، برخی از این مددجویان از این پول استفاده کرده‌اند و البته بعد از دو ساعت جلوی حساب‌ها بسته شد».

کره جنوبی خواستار پایان رسمی «جنگ کُره» پس از ۶۷ سال شد: رئیس جمهور کره جنوبی خواستار پایان رسمی جنگ میان دو کره شد و تاکید کرد که سئول قصد ندارد نظام حکومتی خود را به کره شمالی تحمیل کند. رئیس جمهور کره جنوبی به جنگ سه ساله بین دو کره در سال 1950 و آتش بس و عدم انعقاد توافق صلح اشاره کرد و تاکید کرد که این شرایط دو کره را از نظر فنی در جنگ نگه داشته و تنشهای نظامی را افزایش داده است.

برچسب ها: صبحانه خبری
نظرات بینندگان