arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۱ - ۰۸ تير ۱۳۹۹

بالیوود فیلمسازی را از سر می‌گیرد

صنعت سینمای هند پس از ماه‌ها تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا، با رعایت دستورالعمل‌های جدید، فیلمسازی را از سر می‌گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صنعت سینمای هند پس از ماه‌ها تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا، با رعایت دستورالعمل‌های جدید، فیلمسازی را از سر می‌گیرد.

همه‌گیری کرونا در جهان صنعت فیلمسازی را نیز چون دیگر فعالیت‌ها تحت‌الشعاع قرار داد. پروژه‌ها به حال تعلیق درآمدند و صحنه‌های تصویربرداری از عوامل تیم‌های سازنده تخلیه شد. حال با گذشت چندین ماه از آغاز این بحران بسیاری از کشورها دستورالعمل و شیوه‌نامه‌های سازمانی و فنی تدوین کرده‌اند که با رعایت آن‌ها ادامه فعالیت تیم‌های فیلمسازی در روزگار کرونا مجاز می‌شود. بالیوود نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین صنایع تولید آثار هنری در جهان، از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سه نهاد مهم سینمایی در هند اواخر هفته گذشته اعلام کردند با رفع مصالحه‌آمیز مشکلات باقی مانده، راه را برای از سرگیری فوری تصویربرداری‌ها در بالیوود فراهم کرده‌اند.

به این ترتیب سینمای بالیوود می‌تواند پس از ماه‌ها تعطیلی به خاطر شیوع ویروس کرونا، فیلمسازی را از سرگیرد. اما با توجه به محدودیت‌های جدید دیگر خبری از صحنه‌های پرزرق‌وبرق جشن عروسی یا سکانس‌های مبارزه که از ویژگی‌های اصلی فیلم‌های هندی هستند، خبری نخواهد بود.

براساس دستورالعمل‌های جدید صنعت سینمای هند، بازیگران بالای ۶۵ سال اجازه حضور در صحنه فیلمبرداری را نخواهند داشت، قانونی که برخی از معروف‌ترین ستاره‌های بالیوودی چون آمیتا باچان را خانه‌نشین می‌کند.

با توجه به مفاد شیوه‌نامه ۱۶ صفحه‌ای انجمن تهیه‌کنندگان هند، از این پس رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نه تنها بین عوامل پشت صحنه بلکه در میان بازیگران جلوی دوربین نیز الزامی است. بازیگران باید گریم خود را به طور مستقل و در خانه انجام دهند و کارگردانان نیز می‌بایست در ضبط سکانس‌های خانوادگی از اعضای واقعی یک خانواده استفاده کنند تا میزان تعامل میان غریبه‌ها روی صحنه کاهش یابد.

همچنین براساس مقررات جدید، در حالی که کشور پرجمعیت هند این روزها با کمبود کادر درمانی و آمبولانس مواجه است، تهیه‌کنندگان بالیوودی باید تیمی متشکل از یک پزشک، پرستار و آمبولانس را سر صحنه مستقر کنند.

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان