arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۸۴۷۶
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۰۸ تير ۱۳۹۹

کشف فرآورده‌های نفتی قاچاق و تقلبی در پایتخت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی از کشف ۸۰ هزار لیتر فرآورده نفتی قاچاق و ۱۰۰۰ لیتر روغن موتور تقلبی به ارزش ۵ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال در جنوب پایتخت خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس امنیت اقتصادی از کشف ۸۰ هزار لیتر فرآورده نفتی قاچاق و ۱۰۰۰ لیتر روغن موتور تقلبی به ارزش ۵ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال در جنوب پایتخت خبر داد.

 سرهنگ نعمت اله علیپور اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر دپو مقادیر زیادی فرآورده نفتی در کهریزک، ماموران پلیس امنیت اقتصادی پایتخت بررسی موضوع را بر عهده گرفتند.

وی با اشاره به اینکه تیمی از ماموران به نشانی اعلامی اعزام شدند، گفت: تحقیقات اولیه نشان از این داشت، فردی بدون مجوزهای قانونی کارگاه تغلیظ احداث کرده و با همکاری تعدادی از رانندگان خودروهای نفتکش، فرآورده نفتی " گازوئیل" و روغن موتور تقلبی در این مکان جمع آوری و از شبکه توزیع خارج می کند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی بیان داشت: نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس و تیمی از ماموران به نشانی کارگاه اعزام شدند و از داخل تانکرهای نصب شده در محوطه کارگاه و نفتکشی که در حال خروج از داخل کارگاه بود، ۸۰ هزار لیتر فرآورده های نفتی و ۱۰۰۰ لیتر روغن تقلبی کشف کردند.

وی تصریح کرد: ماموران حاضر در صحنه مدارک مربوط به محموله را از راننده نفتکش تقاضا کردند که راننده بارنامه ای را در اختیار پلیس قرار داد در تحقیقات اولیه مشخص شد این بارنامه برای روغن موتور است.

سرهنگ علیپور با اشاره به اینکه در این رابطه ۴ متهم دستگیر شدند، گفت: با دستور قضائی کارگاه پلمب و فرآورده های نفتی کشف شده برای آزمایش و نگهداری تحویل شرکت نفت تهران شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، به گفته سرهنگ علیپور، ارزش فرآورده های نفتی مکشوفه طبق اعلام نظر کارشناسان شرکت نفت ۵ میلیارد و۷۶۰ میلیون ریال برآورد شده است.

نظرات بینندگان