arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۸۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۶ - ۰۸ تير ۱۳۹۹

زلزله تهران فیلم می‌شود/راه اندازی سامانه پیش بینی سیل

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تصمیم به ساخت فیلم سینمایی یا سریالی با موضوع زلزله در تهران خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تصمیم به ساخت فیلم سینمایی یا سریالی با موضوع زلزله در تهران خبر داد.

رضا کرمی محمدی با اشاره به برگزاری جلسه هیات امنای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران که با حضور شهردار تهران و دیگر اعضا برگزار شد گفت: این اولین جلسه هیات امنای سازمان در سال جاری بود و ما گزارشی از مهمترین اقدامات انجام شده از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در سال گذشته و همچنین دوران شیوع کرونا را ارائه کردیم.

کرمی محمدی افزود: در سالی که گذشت اقدامات موثری در جهت تکمیل سامانه هشدار سریع زلزله و همچنین سامانه تخمین خسارات زلزله انجام شد و گام های موثری در این زمینه برداشته‌ایم. همچنین در سال 98 سامانه هواشناسی و پیش بینی سیل را راه اندازی کردیم که این سامانه نقش موثری در پیش بینی احتمال وقوع سیل در پایتخت دارد؛ چرا که تهران دارای هفت روددره است که هنگام بارندگی شدید احتمال سیلابی شدن آن وجود دارد.

کرمی محمدی تکمیل بخشی از شبکه راه های اضطراری پایتخت، اجرای مرحله دوم طرح مدرسه آماده با همکاری وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور و سازمان پدافند غیرعامل را از دیگر اقدامات این سازمان اعلام کرد.

وی در مورد اقدامات انجام شده در ستاد ملی مقابله با کرونا نیز گفت: شهرداری تهران یکی از فعال ترین مجموعه ها در بحث مقابله با کرونا و رعایت طرح فاصله گذاری فیزیکی بود. مجموعه شهرداری اقدامات زیادی را برای حضور مردم در خانه انجام داده و تلاش کردیم تا بسیاری از اقدامات را به شکل غیر حضوری ارائه دهیم که گزارشی از این موضوعات ارائه شد.

وی افزود: همچنین در مورد رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ضدعفونی معابر، تامین اقلام و ... نیز شهرداری تهران اقدامات قابل توجهی انجام داده و علاوه بر آنها در بحث فرهنگسازی و ارائه پیام ها و هشدارهای آموزشی پیشگیری از کرونا نیز شهرداری اقدامات قابل توجهی انجام داده که بسیاری از این اقدامات نیز همچنان ادامه دارد.

وی به مصوبات این جلسه اشاره کرد و گفت: در این جلسه درباره ساختار حقوقی سازمان مدیریت بحران نیز بحث کرده و مصوباتی داشتیم. همچنین با موافقت شهردار تهران بنا شد فیلمی سینمایی یا سریالی با موضوع زلزله تهران ساخته شود. همکاری با قرارگاه ثارالله در مورد دکل‌های ارتباط پایدار نیز جزو مصوبات و تصمیمات این جلسه بود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان