arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۲ - ۰۸ تير ۱۳۹۹

استاندارخوزستان: خوزستان، ۶ هفته در وضعیت قرمز / بازگشت محدودیت‌ها در صورت موافقت ستاد ملی

استاندار خوزستان گفت: استان خوزستان حدود شش هفته است که در وضعیت قرمز به سر می‌برد و این مدت در حال طولانی شدن است و باید با تمهیدات اندیشیده‌شده، این وضعیت تغییر یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار خوزستان گفت: استان خوزستان حدود شش هفته است که در وضعیت قرمز به سر می‌برد و این مدت در حال طولانی شدن است و باید با تمهیدات اندیشیده‌شده، این وضعیت تغییر یابد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا شریعتی در حاشیه نشست ستاد مدیریت کرونا در خوزستان که یکشنبه شب (۸ تیرماه) برگزار شد، اظهار کرد: در این نشست، نظرات فرمانداران و دانشگاه‌ها علوم پزشکی و مدیران مختلف خوزستان ارائه شد و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی افزود: مقرر شد فرمانداران در بحث برگزاری مراسم ترحیم جدی‌تر ورود کنند و مانند کاری که در ماهشهر انجام شده است، عمل کنند و تعهد شود حداکثر ۱۰ نفر در مراسم خاکسپاری اموات حضور پیدا کنند در غیر این صورت اجازه دفن داده نمی‌شود.

استاندار خوزستان با تأکید بر لزوم مدیریت شرایط استان، گفت: تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز ۱۶ ساعته و بیماران سرپایی کاهش پیدا کرده است اما همچنان روند بستری ثابت و شیب آن بسیار کند است؛ این مساله فشار بیشتری بر روش درمانی وارد می‌کند.

شریعتی بیان کرد: علاوه بر کاهش مراجعین، موارد بستری نیز باید کاهشی شود و مبتلایان با حال بد که به بستری نیاز دارند باید کاهش یابند که لازمه این امر، کاهش روند ابتلا است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با کاهش مراجعه به مراکز درمانی، در یکی دو هفته آینده موارد بستری نیز کاهش یابد.

استاندار خوزستان افزود: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خودداری از شرکت در مراسمات عزاداری و عروسی و خودداری از شرکت در هرگونه تجمعات لازم است و مردم باید به این موضوع توجه کنند اما متاسفانه در بسیاری از مناطق به این مساله توجه نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: بسیاری از شهرهای خوزستان که در هفته گذشته وضعیت نارنجی داشتند اکنون در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند و شرایط بهتری دارند اما برخی از شهرها همچنان نارنجی یا قرمز مانده‌اند که این مساله به علت عدم رعایت مردم است.

شریعتی بیان کرد: باید همه دست به دست هم دهیم تا بر این شرایط فائق آییم. اکنون هنوز وضعیت ۹ شهر خوزستان قرمز است و باید تلاش شود وضعیت این شهرها بهبود یابد.

وی گفت: استان خوزستان حدود شش هفته است که در وضعیت قرمز به سر می‌برد و این مدت در حال طولانی شدن است و باید با تمهیدات اندیشیده‌شده، این وضعیت تغییر یابد. فرمانداران، بخشداران و دهیاران موظف شدند جدی‌تر در این زمینه ورود کنند و امیدواریم شرایط را بهبود دهیم.

استاندار خوزستان اضافه کرد: در خصوص شهرهای قرمز پیشنهاداتی به مرکز داده شده است و در صورت موافقت، محدودیت‌ها اعمال خواهد شد که این مسائل فردا نیز پیگیری خواهد شد.

شریعتی افزود: بنا شد همچنان کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی و تعطیل باشند و سینماها نیز در هفته جاری تعطیل خواهند بود.

نظرات بینندگان