arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۸۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۳ - ۰۸ تير ۱۳۹۹

سه نفر در اثر آتش‌سوزی مراتع پاوه جان باختند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اعلام کرد: سه نفر از دوستداران محیط زیست در جریان اطفاء حریق مراتع منطقه حفاظت شده بوزین مرخیل شهرستان پاوه جان باختند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اعلام کرد: سه نفر از دوستداران محیط زیست در جریان اطفاء حریق مراتع منطقه حفاظت شده بوزین مرخیل شهرستان پاوه جان باختند.

به گزارش ایرنا، جلیل بالایی افزود: این افراد عصر امروز هنگام اطفاء حریق در محاصره قرار گرفته بودند و به علت وزش باد شدید نتوانستند جان خود را از مهلکه نجات دهند.

وی اظهار داشت: بوزین مرخیل در منطقه مرزی واقع شده و فاقد سکونت و صعب العبور است که به دلیل مناسب بودن سطح مرتع محل حریق وسیع و شدید بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: پس از کسب اطلاع از شعله ور شدن مجدد آتش فرماندار پاوه به همراه اعضای ستاد بحران و نیروهای متولی و مردمی در محل حاضر شدند و حدود ساعت ۱۹ امروز وزش باد و محاصره نیروهای مردمی گزارش شد که با تماس و پیگیری نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی و دستور مهندس بازوند استاندار هماهنگی برای اعزام نیروهای کمکی و پرواز بالگرد صادر شد که به دلیل شرایط زمانی و هوا اجازه عملیات پرواز از حیث فنی داده نشد

وی اضافه کرد: اقدامات نجات و انتقال مصدومین و متوفیان ادامه دارد و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اطلاع رسانی می شود.
استاندار و رییس ستاد بحران استان با تسلیت فوت سه نفر از فداکاران خدمت و دوست داران محیط زیست به خانواده آنان و مردم با فرهنگ پاوه و اورامانات فرماندار و رییس ستاد بحران شهرستان را مامور بررسی علل و عوامل آتش سوزی و اقدامات تکمیلی در اطفای حریق و گزارش به مردم کرد.

از روز پنجشنبه آتش به جان منطقه بوزین و مرخیل افتاده و نیروهای امدادگر و مردمی توانستند تا غروب روز شنبه آتش را مهار کنند.

نظرات بینندگان