arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۸۸۶۶
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۲ - ۱۰ تير ۱۳۹۹
هفتمین جلسه دادگاه طبری

دانیال زاده: سال ۹۰ منزلی را با طبری تهاتر کردم اما اصلا طبری را ندیده ام؛ او هیچ کاری برای من نکرده

هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اکبر طبری و ٢١ متهم دیگر به ریاست قاضی بابایی در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران آغاز شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اکبر طبری و ٢١ متهم دیگر به ریاست قاضی بابایی در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران آغاز شد.

به گزارش انتخاب به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم اکبر طبری و سایر متهمان در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی برگزار شد.

قاضی در ابتدا ضمن اعلام رسمیت و علنی بودن دادگاه از متهم دانیال زاده خواست برای ارائه توضیحات در جایگاه قرار گیرد.

متهم دانیال زاده ضمن قرارگیری در جایگاه، گفت: پرونده‌ای که به خاطر آن در اینجا ایستاده‌ام، پرونده‌ای در مورد به طبری است.

وی ادامه داد: ۵۹ مبایعه نامه وجود دارد و ۵۹ نفر از من ملک خریداری کردند که به دادگاه تقدیم می‌شود.

وی گفت: اتهاماتی وارد شد، گفتند در سال ۸۹ و ۹۰ پرونده داشتم. از نماینده دادستان خواهش می‌کنم پرونده را بدهند بازنگری شود. نماینده دادستان گفت از بانک‌ها تسهیلات گرفتم، وثیقه نداشته‌ام و گران نمایی کرده‌ام، اما تسهیلاتی که از بانک گرفتم معادل ۱۰ برابر آن، وثیقه گذاشتم.

دانیال زاده گفت: اگر بانک‌ها آمدند و گفتند من در ازای تسهیلات ۱۰۰ هزار تومان هم وثیقه ندادم هرچه گفتند به روی چشم، من به یکی از بانک‌ها ۲۴۰ میلیارد بدهکارم و ۱۰ هزار میلیارد از وثایقم در اختیار آن‌ها و در بورس است. تسهیلاتی که از بانک‌ها گرفته‌ام ۷۶۰، ۴۰۰ و ۲۴۰ میلیارد تومان است.

دانیال زاده ادامه داد: در سال ۸۷، ۵۶۰ میلیارد تومان ضرر کردم. در سال ۹۱ به کل سیستم بانکی ۵۱۹ میلیارد تومان بدهی داشتم و آن باعث شد که یا تسهیلات بگیرم یا نیرو‌ها را بیرون بی‌اندازم، اما این کار (بیرون انداختن نیروها) را نکردم.

این متهم افزود: به غیر از خانوار خود ۵ هزار خانواده دیگر نیز از کنار کارخانه‌های من درآمد دارند.

رییس دادگاه خطاب به متهم دانیال زاده گفت: فیلمی که پخش شد جزئی از دلایل بوده است و شما اکنون برای توضیحات در خصوص آن در جایگاه قرار گرفتید.

متهم دانیال زاده در ادامه عنوان کرد: تصاویری که پخش شد مربوط به این پرونده نبود.

وی گفت: در پایان سال ۹۰ منزلی را با طبری تهاتر کردم. اصلا طبری را ندیدم، در پایان سال ۹۱ یک روز طبری را ۲۲ بهمن که از خانه بیرون می‌آمد دیدم، خواهش دارم ۵۹ قولنامه و مبایعه نامه بررسی شود، چرا که عین ۵۹ نفر را حتی در محضر هم ندیده‌ام.

متهم دانیال زاده گفت: نماینده دادستان به نکات خوبی اشاره می‌کند و به او تبریک می‌گویم ممکن است بگوید که به نام فرزندم بوده است، اما حتی فرزندم نیز در محضر حاضر نشده و این کار‌ها را مباشر من انجام می‌دهد. تهاتری که طبری انجام داده با مباشر من بوده و با من نبوده است.

وی گفت: نماینده دادستان گفت دانیال زاده ارز کشور را برای لوازم بهداشتی گرفته است و هیچوقت کالای غیرمجاز یا دست دوم وارد نکرده‌ام.

نماینده دادستان در واکنش به دفاعیات متهم دانیال زاده گفت: من از وزارت اطلاعات نقل کردم.

متهم دانیال زاده ادامه داد: شخصی واحدی خریده و به واسطه صحبت‌های آن فرد می‌گویند گران فروشی یا ارزان فروشی کرده‌ایم، وقتی منزلی را از من ۲۳ میلیارد تومان خرید گرفتار شد، ۳ میلیارد بدهکار بود که آن را بخشیدم.

قاضی بابایی خطاب به متهم دانیال زاده گفت: متهم طبری چه خدمتی به شما کرده است؟

متهم دانیال زاده در پاسخ گفت: طبری هیچگونه کاری برای من نکرده است. سالهاست در این مملکت خدمت می‌کنم و هیچوقت از هیچکس تقاضای کمک نکردم و پاسخگوی اعمالم بودم.

در این بخش از جلسه دادگاه نماینده دادستان ضمن قرارگیری در جایگاه گفت: در جلسات گذشته ۴ محور را ترسیم و ۳ محور را تبیین کردیم که یک محور مانده است؛ لذا لازم می‌دانم مسائلی را توضیح دهم و با توجه به حضور مطلعین در جلسه دادگاه از دادگاه اجازه می‌خواهم هر کجا لازم بود مطلعین در جایگاه قرار گیرند و توضیح دهند.
در ادامه جلسه دادگاه، قهرمانی نماینده دادستان اظهار داشت: در تاریخ ۱۱ بهمن ۹۰ متهم طبری در معاوضه‌ای با رویکرد پولشویانه ملک ارزان قیمت خود را با اختلاف قیمت ۹ میلیاردی با واحد‌های روما معاوضه می‌کند. طبری گفته ملک کریم خان متری ۲۰۰ میلیون است و از روما هم گرانتر بود. یکی از متهمان پرونده محمدباقر صدوقی است؛ صدوقی در قالب قرارداد کارشناسی املاک بیش از ده میلیارد به طبری واریزی داشته است حال آنکه در برخی موارد اصلا ملکی وجود نداشته و اقدامات صورت گرفته صرفا به منظور پولشویی بوده است.

نماینده دادستان افزود: متهم طبری از صدوقی می‌خواهد ملک کریم خان را بخرد؛ تقاضا دارم آقای صدوقی در جایگاه قرار گیرد و به این سوال پاسخ دهد که طبری از او در مورد ملک کریم خان چه درخواستی داشته است.

در ادامه جلسه دادگاه قاضی خطاب به متهم محمد باقر صدوقی گفت در جایگاه قرار گیرید.

صدوقی با قرار گرفتن در جایگاه متهم گفت: طبری با وجود آنکه کارشناسی رسمی دادگستری در زمینه املاک نبوده و صرفا کارشناس سنجش ارزش لوازم خانگی و اداری بوده، از سال ۸۳، هزار مورد کارشناسی برای ما انجام داده که من فتوکپی آن‌ها را به ضابطین تحویل داده‌ام.

صدوقی گفت: طبری در سال ۸۵ یا ۸۶ ملکی را از من در کامرانیه خرید و ملک کریم خان را به عنوان ثمن آن معرفی کرد. طبری گفت آن ملک را فردی به نام کاکاوند می‌سازد و شما برای بازدید به آنجا مراجعه کنید؛ پس از بازدید متوجه شدیم که قیمت موردنظر آن‌ها دو میلیارد و خورده‌ای است که گفتیم ارزش ندارد.

متهم صدوقی ادامه داد: خود طبری ملک خودش را کارشناسی کرده و به ما ارائه داده بود؛ علی‌ایحال ملک کریم خان را که به ما پیشنهاد داد معامله ما صورت نگرفت. در مورد ملک کامرانیه از من به ناحیه ۳ ونک شکایت کردند و مجبور شدم ملک کارمارنیه را به مبلغ ۳ میلیارد و خرده‌ای از طبری خریداری کنم. این در حالی است که ملک کریم خان را خود طبری کارشناسی کرده بود حال آنکه اصلا کارشناس نبود و کد کارشناسی نداشت.

در ادامه جلسه دادگاه قهرمانی نماینده دادستان گفت: سازنده ملک کریم خان از پیمانکاران قوه قضاییه بوده است و طبری کار‌های عمرانی قوه قضاییه را به وی می‌سپرد که در این زمینه که آیا در این روند تشریفات قانونی رعایت شده تحقیقات در حال انجام است.

نماینده دادستان گفت: خادمی گل بیشه از ملازمان دانیال زاده بوده است و چه در پرونده‌های ثبتی و چه در پرونده‌های شهرداری خادمی گل بیشه در جریان بوده است. آقای خادمی گل بیشه در جایگاه حاضر شود و در مورد موارد فوق الذکر توضیح دهد.

در ادامه، قاضی خطاب به خادمی گل بیشه گفت در جایگاه برای ادای توضیحات حاضر شود.

قاضی خطاب به خادمی گفت: خود را معرفی کنید.

خادمی گل بیشه گفت: محمد حسین خادمی گل بیشه هستم؛ قسمتی از کار‌های ساختمانی و شهرداری دانیال زاده را انجام می‌دادم؛ در مورد مشکل بانک ملی که برای دانیال زاده به وجود آمده بود از زبان طبری شنیدم با آقای شایان هماهنگی صورت گرفت و مشکل مزبور حل شده است. همچنین در مورد بدهی دانیال زاده به بانک تجارت، به واسطه هماهنگی‌هایی که طبری انجام داد مشکل حل شد.

در ادامه نماینده دادستان گفت: خادمی گل بیشه نام فردی در شعبه فردوسی بانک ملی را برد که تسهیلات بی ضابطه به دانیال زاده داده است. وی بعد‌ها به عضویت هیات مدیره بانک ملی درآمده و پیگیر امور دانیال زاده بوده است.

در ادامه جلسه خادمی گل بیشه تصریح کرد: دانیال زاده در مورد ساختمان پاسداران تغییر نقشه خواسته بود، با هماهنگی که طبری با شهرداری منطقه یک صورت داد من برای دریافت تسهیلات مراجعه کردم، همچنین طبری برای تسریع در صدور سند‌های مالکیت ساختمان روما اقداماتی را انجام داد.

در ادامه جلسه دادگاه قهرمانی خطاب به خادمی گفت: شما در اظهاراتتان تاکید داشتید اگر طبری نبود، امور دانیال زاده پیش نمی‌رفت.

خادمی گفت: اگر طبری هماهنگی و راهنمایی نمی‌کرد مشکلات دانیال زاده حل نمی‌شد.

در ادامه قاضی خطاب به خادمی گفت: توضیح دهید چه اموری را هماهنگ می‌کردید؟

متهم خادمی گفت: یکی همین بانک ملی و آقای شایان بود، بعد از آنکه در سال ۹۵ مشکلی برای دانیال زاده پیش آمد کارهایش پیش نمی‌رفت.

قهرمانی گفت: دانیال زاده ملک فلورا را به طبر‌ی تقدیم می‌کند، اما با یک شگرد پولشویانه طبری از مهر صادقی می‌خواهد ملک را ۱۵ میلیارد از دانیال زاده بخرد. طبری مبایعه نامه آن را با دست خط خود تنظیم می‌کند. متهم طبری در جریان تحقیقات در دادسرا مدعی شده بود از تنظیم مبایعه نامه بین مهر صادقی و دانیال زاده اطلاعی ندارد، اما در جریان جلسه قبلی دادگاه وقتی مستندات ما را مشاهده کرد اعلام کرد که بله این مبایعه نامه را من نوشته‌ام. همکاران بنده تصاویر انکار طبری در مورد تنظیم مبایعه نامه را که در دادسرا مدعی آن شد نشان دهند.

در ادامه جلسه دادگاه کلیپی با موضوع فوق الذکر پخش شد.

در این کلیپ طبری مدعی بود در قرارداد ساختمان کناری فلورا بین مهر صادقی و دانیال زاده حضور نداشته است و مبایعه نامه‌ای در این زمینه وجود ندارد. در ادامه کلیپ طبری می‌گوید اگر مبایعه نامه وجود داشت باید مجازات شود.

در ادامه کلیپ نشان داده می‌شود که طبری به تنظیم مبایعه نامه توسط خود اعتراف می‌کند و وقتی با این سوال مواجه می‌شود که چرا منکر این قضیه بوده است گفت: اشتباه کردم.

نماینده دادستان بیان کرد: طبری مبایعه نامه را با خود برده و به خاطر همین انکار می‌کرده است، بعد که متوجه این مبایعه نامه می‌شویم به وجود آن اقرار می‌کند. در مورخ ۹۵.۱۱.۲۶ گزارشی از سازمان اطلاعات سپاه به دادسرا ارائه می‌شود که در آن آمده ارتباطات نامتعارفی میان طبری و دانیال زاده وجود دارد، در بازرسی از دفتر دانیال زاده فایل‌های گزارش کارشناس دادگستری وجود داشته است که به این علت ظن گران‌نمایی وجود دارد.

وی افزود: طبری ۳ واحد در برج روما را از دانیال زاده گرفته و ملک کریم‌خان را به او داده است. در گزارش گفته شده یکی از متهمین اقتصادی به نام رستمی صفا با دانیال زاده در ارتباط بوده است؛ دادستان تهران شخصاً از طبری تحقیق می‌کند و طبری در ۱۱ صفحه اظهاراتش را می‌گوید و پس از مدتی پرونده به شعبه ۱۵ بازپرسی ارجاع می‌شود.

قهرمانی تصریح کرد: بازپرس که علیزاده یکی از متهمان است از طبری در ۷ صفحه تحقیق می‌کند و طبری می‌گوید با دانیال زاده معامله کردم و مبایعه نامه دارم. بازپرس موضوع را به هیئت ۳ نفره کارشناسی ارجاع می‌دهد و قرار می‌شود ملک را کارشناسی کنند. پس از بررسی مشخص کردند ۳ واحد برج روما ۱۱ میلیارد تومان و ملک کریم خان ۱۳ میلیارد تومان ارزش دارد.

وی ادامه داد: در این گزارش طبری طلبکار می‌شود و دست نویسی می‌دهد و می‌گوید بر اساس سال ۸۸ ارزیابی کنید و متأسفانه هیئت کارشناسی بر اساس سال ۸۸ و خلاف واقع گزارش می‌کنند و طبری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان طلبکار می‌شود. آن هیئت کارشناسی بر فرض تکمیل بودن ملک، کارشناسی‌اش خلاف واقع است، کارشناسان در پرونده‌های دیگر نیز همین اقدامات را انجام داده‌اند و متهم هستند. بازپرس پرونده پس از مشاهده گزارش کارشناس منع تعقیب را صادر می‌کند، این قرار در حالی صادر شده که سازمان اطلاعات سپاه اذعان داشته گزارشش گزارش بدوی بوده و نیاز به گزارش تکمیلی دارد، اما حتی یک تحقیق از دانیال زاده و مشایخ انجام نمی‌شود و هیچ استعلامی صورت نگرفته است.

نماینده دادستان با بیان این نکته که طبری اذعان داشته دانیال زاده را در سال ۸۹ نمی‌شناخته، گفت: طبری اظهارات متنقاضی دارد و در صورتجلسه سال ۸۸ را بیان می‌کند؛ بازپرس پرونده در جریان تحقیقات منزلی از طبری در ولنجک کشف می‌کند و وقتی از آن منزل بازرسی صورت می‌گیرد، مشاهده می‌شود پیش‌نویس قرار علیزاده در آنجا با تاریخ دیگری وجود دارد و معلوم شد بازپرس قرار را به طبری ارسال می‌کرده و چند پیش‌نویس قرار دیگر از جمله مربوط به برادر طبری نیز وجود داشته است، پیش‌نویس قرار در منزل طبری چه کار می‌کرده و چه کسی به طبری داده است.

وی ادامه داد: فردی به نام کریم‌پور در معاونت اجرایی حوزه ریاست قوه قضاییه در زمان طبری حضور داشته که موارد شفافی را بیان و اذعان داشته وقتی پرونده طبری تشکیل شد طبری به او گفته خودت یا یک کارشناس ملک کریم‌خان و برج روما را کارشناسی کنید و برای کارشناسی فردی به نام فریدون آذری را برای بررسی ملک به آنجا می‌فرستند.

نماینده دادستان گفت: پس ازاینکه بررسی انجام شد اعلام شد املاک روما با املاک کریم خان قابل مقایسه نیست. کریم پور می‌گوید برای اینکه محکم کاری شود یک بار دیگر هم با هم رفتیم و بررسی کردیم و دیدیم قابل مقایسه نیست. در ادامه کریم پور به طبری گفته این املاک با هم قابل مقایسه نیستند و روما خیلی بالاتر است که در ادامه طبری عصبی می‌شود.
نماینده دادستان گفت: اعمال نفوذ طبری و پذیرش نفوذ از سوی علیزاده به اینجا می‌رسد که پرونده دانیال زاده و طبری به منع تعقیب منجر شود.

در این بخش از جلسه دادگاه قاضی بابایی ازوکیل متهم طبری خواست برای ارائه دفاعیات در جایگاه قرار گیرد.

وی ضمن تفهیم اتهام به وکیل متهم طبری از او خواست دفاعیات خود را شرح دهد و از بیان مطالب تکراری خودداری کند.

وکیل متهم طبری گفت: در مقام وکیل متهم جز رعایت قانون و رعایت حقوق متهم انتظاری ندارم. اگر پیش از ورود به ماهیت و در پاسخ به ادعا‌های مطرح شده مطلبی را بیان کنم نباید از من سلب دفاع صورت گیرد.

قاضی بابایی خطاب به وکیل متهم طبری گفت: حقوق موکل شما مربوط به ماهیت است و نه حواشی.

وکیل متهم طبری در ادامه گفت: موکل دفاعیات خود را از اتهامات بیان کرده و علاوه بر اینکه صورت مجلس شده عین اظهارات و دفاعیات موکل نیز تایپ شده و در قالب لایحه تقدیم دادگاه می‌کنیم.

وی گفت: دفاع از موکل را در آینده به شکل قانونمند و مکتوب تقدیم دادگاه می‌کنم و در این جلسه مختصرا به عرض دادگاه می‌رسانم.

وکیل متهم طبری گفت: شخصی به نام صدوقی را آوردند و موکل همین الان به من موضوع را گفت و اشاره کرد از محضر دادگاه محترم می‌خواهم تقاضای سجل کیفری کنند.

این وکیل اظهار کرد: چه در مورد خادمی گل بیشه و چه صدوقی این‌ها مربوط به دوره قبل از انجام تهاتر بین موکل و دانیال زاده است.

وکیل متهم طبری گفت: در ارتباط با موکل و در مورد صورت جلسه‌ای که بین سبحانی و دانیال زاده امضا شده موکل کامل توضیح داده و لایحه دفاعیه را تقدیم می‌کنم.

وی بیان کرد: موکل مبایعه نامه را تنظیم کرد.

وکیل متهم طبری گفت: موکل در جلسه قبل گفت از آنجایی که آپارتمان مسکونی خودش در روما همانی است که فیلم آن پخش شد آن را فروخته بود و در عین حال مستاجر آپارتمان فروخته شده خود بود. موکل دنبال محلی مناسب‌تر در همان محدوده از لحاظ قیمت بود که مطلع می‌شود دانیال زاده در حال ساخت پروژه‌ای در کنار فلوراست. موکل به قصد اینکه روزی واحدی در آنجا بخرد به او (متهم دانیال زاده) می‌گوید اگر داخل و چیدمان آن اینگونه باشد بهتر است که اتفاقا دانیال زاده استقبال می‌کند و می‌گوید‌ای کاش همه را همین گونه طراحی می‌کردم.

وکیل متهم طبری در ادامه بیان کرد: چند ماهی گذشت تا اینکه روزی مهرصادقی از طریق شریک تجاری خود به فلورا مراجعه می‌کند و می‌گوید طالب یکی از واحد‌ها هستم. موکل صرفا در این مورد مبایعه نامه را تنظیم کرده و صراحتا همین را بیان داشته است چرا که اگر حضور داشت امضای موکل باید به عنوان شاهد می‌بود.

وکیل متهم طبری در مورد انتقال ملک مذکور به وی گفت: معامله دوم با دست خط موکل صورت گرفته است. اگر یک گونی هم از این مبایعه نامه‌ها بخواهید می‌توانید در کوچه صور اسرافیل تهیه کنید. موکل گفت این مبایعه نامه‌ها برای سازمان خودشان بوده و در شان خود نمی‌دانسته در بنگاه حاضر شود.

در ادامه جلسه دادگاه قاضی خطاب به وکیل طبری گفت: شما در جلسه قبل هم به مطالب حاشیه‌ای پرداختید و ما دفاع مؤثری از شما ندیدم که این امر باعث تضییع حقوق موکل شما می‌شود.

در ادامه جلسه دادگاه قاضی خطاب به وکیل طبری گفت: در مورد دست نوشته سال ۸۸ چه توضیحی دارید؟

وکیل طبری اظهار داشت: آن دست نوشته تاریخ ندارد، اما ظاهراً در متنش یک تاریخ اشتباهی درج شده است؛ مبایعه نامه اواخر سال ۹۰ در مورد ملک کریم‌خان و تهاتر با روما در آن صورت جلسه ثبت و ضبط شده است.

وکیل طبری در ادامه گفت: اینکه ادعا شد و خادمی گل بیشه می‌گوید طبری در سال 88 اقداماتی را برای دانیال زاده انجام داده باید بگویم سال 88 میان طبری و دانیال زاده هیچگونه آشنایی وجود نداشت. در رابطه با اینکه گل بیشه می‌گوید اگر طبری نبود سند‌های تفکیکی روما را نمی‌توانستیم بگیریم نیز باید بگویم این موضوع مربوط به زمانی است که طبری در برج روما ساکن شده بود.

وکیل متهم طبری در مورد کشف پیش نویس‌های قرار در منزل ولنجک گفت: تا قبل از دستگیری موکل ملک ولنجک جایی برای استفاده نبوده و اگر مدارکی در آنجا وجود داشته دلیل نمی‌شود که جلسات در آنجا برگزار شده است. آن پیش نویس متنی بوده که بعد از صدور قرار به عنوان پرینت در اختیار موکل قرار گرفته و به علت شان موکل پیش از ابلاغ سیستمی آن را ارائه کرده‌اند.
وی درباره اظهارات صدوقی گفت: اظهارات صدوقی در مورد املاک موثر است اما در مقام مطلع یا شاهد چنین اظهاراتی نمی‌تواند موثر واقع شود.
وکیل متهم طبری در خصوص واگذاری دو واحد آپارتمان در برج روما به مشایخ گفت: موکل گفته اگر واحدها را نمی‌دادم می‌گفتند چرا واگذار نکرده‌ام. منشا این سرمایه گذاری به روابط خانوادگی نجفی و موکلم برمی‌گردد. نجفی سرمایه گذار است و مطالب را محرمانه به موکل می‌گفته است.

وی افزود: پول را که می‌دهند موکل به مشایخ می‌گوید باقی مانده را از محل روما پرداخت می‌کنم. موکل گفته نجفی اذعان داشته به هیچ عنوان املاک را به نام مشایخ نزنید و موکل به تعهد خود عمل کرده است. نجفی برای زنده کردن مال خود از دست مشایخ این اقدامات را انجام داده است. نجفی به مشایخ گفته سهام سیمان به شما منتقل شود و پس از مدتی به مشایخ می‌گوید برای سهام سیمان وکالت نامه و اقرار نامه به نام موکلم بزنید. در حالی که روح موکلم از وکالت نامه‌ها بی خبر بوده است. آیا امضای موکل در دفترخانه‌ای ثبت گردیده است؟ آیا موکل در هیات مدیره شرکت سیمان شرکت کرده یا سودی از سهام دریافت کرده است؟ چرا موکل در 11 سال هیچ دخل و تصرفی در واحدهای برج روما (دو واحد روما) و سیمان خمسه نداشته است.

نماینده دادستان گفت: وکیل اعلام کرد کسی که سوابق کیفری دارد نمی‌تواند شهادت دهد. صدوقی پرونده دارد و خود من نیز نماینده دادستان پرونده او هستم و تاکنون رضایت بسیاری از شکات را جلب کرده. بخشی از شکات نیز به حق خود نرسیده‌اند، محکم پای حقوق مردم ایستاده‌ایم. اما آیا به لحاظ حقوقی کسی که سابقه محکومیت دارد هیچ سخنش پذیرفته نیست. اما مگر این شهادت شرعی است؟ می‌گویند که صدوقی را هدفمند آورده‌اید. در حالی که معامله صدوقی مربوط به سال 87 بوده و آنچه در پرونده وجود دارد ارزیابی بر اساس سال 88 است. حرف صدوقی مبنا و منطق دارد چرا که سال 87 یا 88 آن ملک ارزشی نداشته است.
قهرمانی گفت: وکیل می‌گوید که در خیابان صور اسرافیل یک گونی مبایعه نامه می‌توان تهیه کرد نمی‌شود اوراق مبایعه نامه با مهر بنگاه را تنظیم کرد چرا که 25 برگ از اوراق را طبری برداشته و خودش بدون حضور صاحب بنگاه نیک درج کرده است.
قهرمانی گفت: طبری در جلسه معامله خرید ملک مهر صادقی حضور داشته است یا نه، اگر نبوده چرا مبایعه نامه به خط وی تنظیم شده است؟ در جلسه پیش طبری گفت حضور داشتم و دانیال زاده حضور نداشت. اما در این جلسه چیزی دیگری می‌گوید.
وی تصریح کرد: وکیل می گوید که ماده 267 رعایت نشده نمی دانم که وکیل کجا تحصیل کرده کارشناسان گزارش داده اند و ما برایمان محرز شد که مجرم هستند و در مورد یکی از آنها نیز تفهیم اتهام شده و دو نفر نیز مانده‌اند.
قهرمانی در ادامه گفت: وکیل می‌گوید از کارشناسان نظریه تکمیلی گرفته شده در حالی که پرونده مختومه شده ما نظریه اتحادیه را گرفته‌ایم و خودشان نیز می‌پذیرند اشتباه گفته‌اند.
نماینده دادستان در ادامه گفت: گفته‌اند دانیال زاده ادعا کرده ارتباطی با طبری نداشته و خواستار قسامه شدند اما قسامه مربوط به موضوعات جنائی است. ما از اندوخته‌های حقوقی وکیل واقعا دستمان خالی است.
قهرمانی گفت: اگر طبری را بیاوریم که قسم بخورد، اظهارات سایرین را چه کنیم که می‌گویند طبری تماس گرفته و دستور بسته شدن پرونده را داده است.
وی گفت: وکیل می‌گوید اشتباهی در تاریخ رخ داده چرا در آن متن قید شده قرارداد بین طبری و دانیال زاده وجود ندارد می گوید که اظهارات خادمی گل بیشه مربوط به اخذ سندهای برج روما بوده اما در بانک‌های تجارت و ملی و شهرداری چطوری کمک کرده است.
نمایند ه دادستان گفت: وکیل با استفاده از همان اندوخته‌های حقوقی می‌گوید نماینده دادستان گفته قراردادها صوری است ما در کجا گفتیم قراردادها صوری است قرارداد کریم خان به منظور پولشویی است و موکل شما پولشویی می‌کرده است.
قهرمانی اظهار کرد: در خصوص اینکه گفتیم در مخفی‌گاه متهم طبری اسنادی پیدا کردیم و قرار علیزاده (بازپرسی که در این پرونده متهم است) با تاریخ دیگر کشف شده اعلام می‌کنند بنا نداشته‌اند و اینگونه ابلاغ شده اما چرا تاریخ مغایر بوده است؟
وی در ادمه اظهار کرد: وکیل می‌گوید انتقال ملک به مشایخ جهت سرمایه گذاری بوده است اما روما را با چه خریده و اگر با کریم خان خریده 4 میلیارد و 200 کجاست؟ و اگر با 4 میلیارد و 200 خریده چرا طبری ملک کریم خان را برداشته است.
قهرمانی افزود: وکیل می‌گوید طبری و نجفی از 35 سال پیش آشنا بودند بله ممکن است از 50 سال پیش بوده باشد اما مراوده مالی و محبوبیت طبری برای نجفی بعد از ورود به قوه قضاییه بوده است.
قهرمانی گفت: وکیل می‌گوید نجفی سرمایه خود را برای ابراز مودت به نام طبری کرده است و حتی اگر جانش را می‌خواست می داد این رفقا کجا هستند که با اشخاص ذی نفوذ قضایی رفاقت می‌کنند. چرا دو ماه در روما وکالت به طبری داده شد. چون دوستش دارد کریم خان را به نامش می‌زند.

در ادامه جلسه دادگاه قهرمانی نماینده دادستان تصریح کرد: وکیل طبری مدعی است، دریافتی‌ها و پرداختی‌های مشایخ به طبری حسابرسی نشده است؛ باید بگوییم اصل آنها مجرمانه است. ضمن آنکه حسابرسی آنها نیز صورت گرفته است. وکیل مدعی است بالفور پول مشایخ را برگرداند؛ 5 سال آیا فوریت دارد؟ پول مشایخ 83 تا 85 به حساب طبری واریز می‌شود حال آنکه طبری سال 90 نصف آن را برمی‌گرداند.

قهرمانی نماینده دادستان گفت: وکیل طبری گفت: طبق قانون قوانین می‌تواند شفاهی نیز باشد و فقط لازم نیست کتبی باشد؛ ما این موضوع را می‌پذیریم اما این نکته جالب بود که متهم و وکیلش در ابتدا می‌گفتند که در آن صندوق امانات توافق نجفی و طبری موجود بود اما الان می‌گویند، توافق شفاهی بوده است. خب چرا اول گفتید در آن صندوق توافق کتبی وجود داشت. همچنین توضیح دهید محل اجرای قرارداد کجا بوده است که در ازای آن طبری یک ملک کریم خان و 8 میلیارد و 400 میلیون تومان دریافت کرده است. سوال ما این است که سودهای سالهای 83 تا 84 بر اساس کدام قرارداد به حساب‌های شما سرازیر شده است.

نماینده دادستان تصریح کرد:‌ متهم و وکیل او تا جلسه قبل می‌گفتند طبری با نجفی قرارداد داشت اما الان می‌گویند چون نجفی خارج از کشور بود بنابراین باید با کسی که داخل ایران بود قرارداد می‌بستیم، بنابراین با نجفی قرارداد نداشتیم.

قهرمانی گفت: اقدامات صورت گرفته پولشویی است. مشایخ هم سهام سیمان خمسه و هم دو واحد روما را وکالت داده و به همراه اقرارنامه در ید طبری قرار داده است. سوال ما این است بر اساس کدام عقل معاش یک انسان املاک خود را این چنین در اختیار دیگری قرار می‌دهد؟ اگر قراردادی در این بین بوده است توضیح بفرمایند که این قرارداد کجا بوده که این همه سود داشته است؟

قهرمانی نماینده دادستان اظهار داشت: وکیل طبری می‌گوید اگر ملک روما برای طبری بود چرا آن را تصرف نکرده است؛ که باید بگویم طبری املاک زیادی داشته که در آنها باز نکرده است. برای نمونه در خیابان طاهری زعفرانیه طبری یک ملک فوق لوکس دارد که هنوز درش را باز نکرده و پرونده آن مفتوح است. همچنین طبری چندین واحد لوکس در کیش دارد که هنوز در آنها را باز نکرده است. طی دو سه هفته گذشته ما دو واحد لوکس در ولنجک از وی کشف کردیم که هنوز در آنها را نیز باز نکرده است، بنابراین نمی‌توان ادعا کرد طبری چون در این املاک را باز نکرده بنابراین مالکیت آنها را ندارد.

نماینده دادستان گفت: وکیل طبری مدعی است قدرت مدعی العموم با دادستان جمع شده است آقای وکیل باید بگویم که مدعی العموم همان شاکی عمومی است.

در ادامه جلسه دادگاه متهم صدوقی اعلام کرد با توجه به مطالب مطرح شده از سوی وکیل طبری می‌خواهد توضیحاتی ارائه کند که قاضی به او اجازه داد در جایگاه قرار گیرد.

صدوقی پس از قرار گرفتن در جایگاه گفت: من 5 سال زندان داشتم و شاکی هم دارم اما این موضوع که از سوی وکیل طبری مطرح شد ربطی به دهه 80 که طبری هزار فقره کارشناسی کرد و آن کارشناسی‌ها واهی بود و پول آنها را گرفت ندارد. در تمام کارشناسی‌هایی که طبری انجام داد اصلا ملکی وجود نداشت و بر اساس این کارشناسی‌ها میلیاردها پول از من گرفت؛ شما می‌توانید چک‌هایش را استعلام کنید که من به حساب همسر وی خواباندم.

قاضی بابایی در پایان با بیان اینکه استماع دفاعیات وکیل دانیال زاده در این جلسه دادگاه مقدور نیست با اعلام ختم جلسه بیان داشت: جلسه بعدی دادگاه متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۳۳
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
15
7
می خواهند رییس جمهور را خراب کنند
ت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
2
11
من موندم چرا افرادی که درسایت انتخاب کارمیکنن، محاکمه نمیشن؟
آیا دلار 20 تومنی دست‌پخت سایت انتخاب و حامیان آقای روحانی جرم نیس؟
ناشناس
|
Italy
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
3
12
خیلی عجیب است که دادگاه عیسی شریفی با بیش از بیست هزار میلیارد تومان فساد در خفا صورت می گیرد و دادگاه طبری اینطور با جزییات علنی میشود...!
م ت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
1
18
بنظرم اخر کار طبری میشه مبارز علیه فساد مالی !!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
3
6
یاصاحب الزمان شاهدی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
1
11
همه امور مملکت به همین ثیاق پیش می رود
به همین دلیل ما در همه زمینه ها مشکل داریم
این پرونده یک نمونه از صدها نمونه است که هرگز فرصت بررسی پیدا نمی کند
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
1
8
با سلام :
جناب قهرمانی عزیز ، نماینده محترم دادستان :
برای گفته های وکیل این رشوه بگیر ( حداقل تا این ثانیه و بر اساس اقرار دانیال زاده به خرید سیم کارت برای طبری جرم رشوه که محرز شده ) خون تمیز خودت را کثیف نکن ،،،
خود دانیال زاده اقرار کرد که برای طبری سیم کارت خریده !!!!
اینها به اندازه ای مورد اعتماد هم بودند که طبری از او سیم کارت قبول میکنه !!!! والا به امام حسین ( ع) اگر ما جرات کنیم از کسی که نمی شناسیم و باهاش ارتباطی نداریم سیم کارت بگیریم !!!
میشود تصور کرد فردی مثل طبری !!! ی لحظه به این موضوع فکر نکرده باشد که دانیال زاده از طریق این خط به راحتی میتواند رد تماسهای او را بزند ؟؟؟؟
باور کردنی نیست ،،، حداقل برای من باور کردنی نیست .
فقط دو تا شریک کاملا با هم قاطی و صمیمی ممکن این کار برای هم انجام بدهند !!!
احتمالا پول این سیم کارت تو جاری شرکاء و در حسابها جزء برداشت طبری نوشته شده است !!!! اگر در برداشت طبری نباشه جزء هزینه های مشارکت نوشته شده !!!!
احتمالا طبری جایگاه خودش در حد شریک میدانسته و توقع داشته هزینه تماسهاش از محل شراکت پرداخت شود!!! !!!!
قاضی محترم و جناب قهرمانی نماینده محترم دادستان خسته نباشید، خداوند یار شما عزیزان است
خودی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
3
12
حسین فریدون الان خطرش برای مملکت از طبری بیشتراست
سید عباس تسبیحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
2
20
بنده متوجه نمی شوم اطلاعات سپاه در سال ۹۵ گزارش متقن به ریاست قوه قضائیه از بابت ارتباطات آقایان طبری و دانیال زاده داده است چگونه ریاست قوه قضائیه آقای لاریجانی ندیده ،،، آیا نباید آقای لاریجانی از ملت عذرخواهی کند ،،،خداوند متعال و حق الناسی که بر گردن آملی لاریجانی است تا قیامت پابرجاست ،،، استغفار به خطیه انسان را بزرگ میکند جناب آملی لاریجانی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
0
13
فقط همینقدر بگم که من هرچه این مطالب را در مورد طبری ودانیال زاده میخونم بیشتر وبیشتر مخ ام هنگ میکنهذواصلا باورم نمیشه که چنین کارهایی در کشورمون انجام شده غیر از اون از مبالغی که گفته میشهوهمه میلیاردی هستند اصلا مخ ام هنگ میکنه ومات ومبهوت میمونم،،چون من بیشتر از یک میلیون را نه میتونم بنویسم ونه میتونم بخونم ،،واقعا اینا چکار کردند با ماها خخخ
amir
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
1
12
این طبری ظاهرا خیلی زرنگ بوده در محل کارش خلافکاری های عمده کرده و بالادستی هایش بو نبرده اند!!1
ناشنای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
2
12
عجب دنیایی شده یک عده اول میخورند در کمال ارامش-بعد یک عده میان انها را میگیرند ومحاکمه میکنند به قول خودشان-اقایان مارو گیر اوردید-یادتونه اقای محسنی اژه ای که الان معاون اول قوه قضاییه میباشد اون اولین اختتلاس گر بانک صادرات ومحاکمه کرد وبعدش طرفو که اختلاس کرده بود به اعدام محکوم کرد وبعدش چی شد وحالا حالا ها این جور سریال ها ادامه داریم یک عده بخورند ویک عده محکوم کنند واعدام ما مستضعفین چی عایدمان میشود دو پاپاسی گیر ما میاد -از این سریال ها خسته شدیم دیگر-ووووووک
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
0
10
دستتون دردنکنه کسانی که سایت شرطبندی داستن یا پول بالا کشیدن و اختلاس کردن دارین میگیرین و مجازات میکنین ولی مواظب باشید شاه دزد نزنه ببره بزنین تو این مملکت به زخم ملت،مردم،کارخانه و ورشکسته ها تاجوووون بگیرن
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
0
11
حالا میشه فهمید این خونه های خالی بالا شهر برای اختلاسگرا و پولشویی استفاده میشه
بعد مالیات هم که نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
1
10
کلیه اموال( اموال بنام خود و نزدیکانش) این قبیل مفسدین را به نفع بیت المال مصادره کنید و مادام العمر زندانی کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
0
14
ما شا ا.. فقط توی کار ملک لوکس بوده چقدر این کارمندی حقوق و مزایا داشته. میدونید یک جوان برای گرفتن یک آپارتمان 199 متری به ارزش 2 میلیارد باید حدود56 سال کار کنه و به شرط ثابت بودن قیمت آپارتمان توی این 56 سال و پس انداز کل حقوقش حدود ماهی 3 میلیون میتونه صاحب اون بشه!!! خدایی این چقدر وقت داشته و کاسب و تاجر بوده که اموالش اینقدر زائیده!
علی
|
United States
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
1
9
حجم کثافت کاری توی این پرونده اونقدر زیاده که همین روزها ان شاالله به یاری خدا پای ..... هم به دادگاه باز میشه نسخه خیلی مسایل پیچیده است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
1
14
انگار مملکت ارث بدرشون بوده که هرکاری دلشون میخواسته کردن!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
0
16
ظاهرا حسین فریدون رشوه گرفته بود اگر این موضوع صحت داشته باشد اولا باید زار زار گریست دو اینکه مجازاتش باید سنگین تر می بود سوم اینکه همسر حسین فریدون هم رشوه گرفته بود و باید مجازات میشد این چه عدالتی است؟؟ ۱۴ میلیارد رشوه و مجازات خفیف و تبرئه همسرش؟؟
نظرات بینندگان