arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۰۲۵
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۸ - ۱۱ تير ۱۳۹۹

جزئیات بیشتر از حادثه کلیلنیک سینا مهر اطهر / دستور بازداشت ۴ نفر صادر شد / مدیریت بحران: برخلاف گمانه‌زنی‌ها، علت حادثه، نشت گاز و اتصال برق نبود / اسامی اولیه از جان‌باختگان‌ / ارجاع اجساد به پزشکی قانونی

سازمان اورژانس کشور با انتشار جدول جزئیات حادثه خیابان شریعتی تهران، تاکید کرد: ۱۹ نفر در حادثه کلیلنیک سینامهر اطهر تهران جان باختند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جزئیات بیشتر از حادثه کلیلنیک سینا مهر اطهر / اسامی اولیه از جان‌باختگان‌ / ارجاع اجساد به پزشکی قانونی

سازمان اورژانس کشور با انتشار جدول جزئیات حادثه خیابان شریعتی تهران، تاکید کرد: ۱۹ نفر در حادثه کلیلنیک سینامهر اطهر تهران جان باختند.

به گزارش «انتخاب»، سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: کل فوتی‌های حادثه شب گذشته کلینیک سینا اطهر ۱۹ نفر (یک نفر در بیمارستان) بوده است.

مطالب و ویدیوهای بیشتر:

بنا بر این گزارش ، ۱۵ مصدوم در محل درمان شدند و ۹ نفر به شرح جدول زیر به بیمارستان اعزام شدند که یک نفر از آنها فوت کرد. همچنین ۱۶ آمبولانس برای این حادثه اعزام شده بودند.

جزئیات بیشتر از حادثه کلیلنیک سینا مهر اطهر / اسامی اولیه از جان‌باختگان‌ / ارجاع اجساد به پزشکی قانونی

حادثه انفجار در کلیلنیک تخصصی سینا مهر اطهر در خیابان شریعتی تهران سه شنبه شب بر اثر انفجار کپسول های اکسیژن رخ داد.

 

اسامی اولیه از جان‌باختگان
بر اساس اعلام یک منبع در آتش نشانی تهران‏ با شناسایی پیکر کشته شدگان انفجار کلینیک سینا اطهر، بیش از نیمی از جان باختگان متعلق به پزشکان و کادر اتاق عمل است.

درحادثه کلینیک‌ سینا اطهر، دکتر اکبری متخصص گوش،حلق و بینی و دکتر سلطانپور متخصص بیهوشی جان باخته‌اند.

همچنین شرایط دکتر تورانی متخصص جراحی نیز وخیم است.

ارجاع اجساد به پزشکی قانونی

اجساد ۱۸ تن از جانباختگان حادثه شب گذشته آتش سوزی در کلینیک سینااطهر خیابان شریعتی تهران جهت تعیین علت فوت به مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شدند.

به گزارش اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، تاکنون اجساد ۱۸ تن از جانباختگان حادثه شب گذشته آتش سوزی در کلینیک سینااطهر خیابان شریعتی تهران جهت تعیین علت فوت به مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شدند که پس از بررسی و احراز هویت با دستور مقام قضایی اجساد تحویل بستگان درجه اول خواهد شد.

علت حادثه، نشت گاز و اتصال برق نبود

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: در فضای مجازی گمانه‌زنی‌های مختلفی در خصوص علت حادثه بیمارستان سینای اطهر اعلام می‌شود در حالی که نشت گاز و اتصال برق علت این حادثه نبوده است.

منصور درجاتی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در مورد حادثه شب گذشته هر نوع کاستی و کمبودی به خود ساختمان بر می‌گردد چون تجمع کپسول‌‎های اکسیژن و نگهداری نامناسب آنها حادثه‌ساز شده است.

وی یادآورشد: سرعت عمل و عملکرد آتش‌نشانان و امدادگران عالی بود و نخستین تماس برای دریافت کمک در ساعت ۲۰:۴۶ برقرار و در ساعت ۲۱:۲۰ دقیقه نخستین مصدوم از ساختمان خارج شد.

درجاتی اظهارداشت: امروز کارگروه مدیریت بحران برای بررسی دقیق علت حادثه و جزئیات آن برگزار می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: مناسب نبودن شرایط ساختمان به نظارت سایر نهادها بر می‌گردد؛ وزارت بهداشت استانداردهایی برای چنین اماکنی دارد که باید دید تا چه میزان این استانداردها در کلینیک سینای اطهر رعایت شده است.

وی خاطر نشان کرد: در مورد رعایت الزامات ایمنی در سایر ساختمان‌های قدیمی مشابه کلینیک سینای اطهر باید نهادهایی مانند شهرداری، آتش‌نشانی، استاندارد و نهادهای ناظر بالادستی اظهارنظر کنند.

درجاتی ادامه داد: اکنون وزارت بهداشتی باید اعلام کند که آیا دپو کپسول اکسیژن به تعدادی که در کلینیک سینای اطهر بود، مجاز است یا خیر یا خود این مرکز درمانی استانداردهای لازم برای رعایت ایمنی را داشته است؟

حادثه آتش‌سوزی و انفجار کلینیک سینای اطهر در خیابان شریعتی تهران به کشته شدن ۱۹ نفر و مصدومیت ۱۴ نفر منجر شد.

این حادثه شامگاه سه‌شنبه رخ داد و کانال سازمان نظام پزشکی نیز اعلام کرد که بیش از نیمی از جان‌باختگان متعلق به پزشکان و کادر اتاق عمل است.

مهار این آتش‌سوزی با استفاده از تجهیزات جدید آتش‌نشانی از جمله نردبان‌های بلند و در سایه تجربه و ایثار آتش‌نشانان، حدود ۲ ساعت به طول انجامید و با وجود دو مورد انفجار در دقایق اولیه، از سرایت آتش به سایر ساختمان‌های منطقه جلوگیری شد.

صدور دستور بازداشت ۴ نفر / یک نفر بازداشت شد؛ بازداشت سه نفر دیگر در دستور کار پلیس

سردار کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در گفتگو با تسنیم در پاسخ به این سؤال که در رابطه با حادثه انفجار مرگبار در کلینیک درمانی سینا شخصی بازداشت شده یا خیر، اظهار کرد: مقام محترم قضائی شب گذشته و پس از وقوع این حادثه دستور بازداشت چهار نفر را در رابطه با این حادثه صادر کرد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ خاطرنشان کرد: یکی از این افراد که در محل حضور داشت توسط پلیس بازداشت شد و دستگیری سایر متهمان نیز در دستور کار قرار دارد.

نظرات بینندگان