arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۱۳۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۴ - ۱۱ تير ۱۳۹۹

جزئیات حادثه انفجار در کلینیک سینا اطهر / هاشمی: نقص فنی سیستم برق محل نگهداری کپسول اکسیژن عامل ایجاد آتش سوزی است / ظرف مدت سه سال سال ۳ اخطار ایمنی برای کلینیک سینا اطهر صادر شده بود

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا علت حادثه مشخص شده است یا خیر، افزود: بر اساس گفته‌های کارشناسان، در کنار درب ساختمان اتاقکی ساخته شده بود که در آن کپسول‌های اکسیژن نگهداری می‌شد که به دلیل نقص در سیستم برق و گرما موجب آتش سوزی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران ،در تشریح جزئیات بازدید خود از کلینیک سینا اطهر در خیابان شریعتی گفت: متأسفانه در حادثه انفجار و آتش سوزی تعداد ۱۹ نفر از شهروندان جان خود را از دست دادند و باید گفت حادثه‌ای دلخراش بود.

به گزارش انتخاب، رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا علت حادثه مشخص شده است یا خیر، افزود: بر اساس گفته‌های کارشناسان، در کنار درب ساختمان اتاقکی ساخته شده بود که در آن کپسول‌های اکسیژن نگهداری می‌شد که به دلیل نقص در سیستم برق و گرما موجب آتش سوزی شد.

وی که با باشگاه خبرنگاران گفت و گو می کرد ادامه داد: پس از شروع آتش سوزی دود به سرعت به طبقه چهارم این ساختمان که اتاق جراحی بود، منتقل شده که متاسفانه موجب خفگی افراد شده است.

او بیان کرد: تا پشت بام ساختمان کلینیک رفتم و آن‌چه که گزاش شد حاکی از آن بود در بخشی از مسیر راه پله نیز دپو مواد اشتعال زا انجام شده بود که کار امدادرسانی شب گذشته نیرو‌های آتش نشانی را با مشکل مواجه کرد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: نکته قابل تأمل درباره این ساختمان این است که در ۳ نوبت در سال‌های ۹۴، ۹۶، ۹۷ با موضوع ایمنی اخطار داده شده بود که آخرین اخطار در سال ۹۷ از بازرسی اماکن بود.

هاشمی ادامه داد: مالک ساختمان در سال ۹۸ اقدام‌هایی را در جهت ایمنی ساختمان انجام داده بود که یکی از آن‌ها نصب سیستم اطفای حریق بود که فعال نبود.

او بیان کرد: ضمن عرض تسلیت به خانواده جان باختگان حادثه لازم است به این نکته تأکید کنم که شهرداری مناطق لازم است تعداد سرکشی‌ها از ساختمان‌های نا ایمن موجود را افزایش دهند تا دیگر شاهد این دست از اتفاق‌ها نباشیم.

علت حادثه انفجار کلینیک سینا اطهر عصر امروز اعلام می‌شود
منصور درجاتی مدیر کل بحران استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به جلسه‌ای که صبح امروز برای بررسی علت حادثه انفجار در کلینیک سینا اطهر برگزار شد، گفت: هنوز علت حادثه به طور دقیق محرز نشده است و نظراتی که تاکنون به عنوان علت حادثه اعلام شدند، نه به صورت قطعی احراز شدند و نه می‌توانیم آن‌ها را رد کنیم.

وی افزود: علت حادثه در جلسه کمیته امنیتی استان تهران که بعد از ظهر برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
0
4
اگر شهرداری و دستگاهای ناظر .... نگیرند این حوادث پیش نمی آید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
0
7
این ساختمان سه بار اخطار عدم رعایت ایمنی گرفته است. مقاماتی که از اجرای دستور کوتاهی کرده اند و نیز مسئولین درمانگاه که با دادن رشوه به مقامات در شرایط نا امن ادامه کار داده اند باید مجازات شوند
امیر راستگفتار
|
United Kingdom
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
1
2
به این بیمارستان سه بار ظرف چهار سال اخطار داده بودند که بیمارستان بی خیال این اخطارها بوده " 27 بار دیگر اینها باید ظرف ده سال اینده اخطار میدادند تا پس از ان از بیمارستان سوال بشود چرا به اخطارها توجه نمیکند؟ که البته همین سوال و حواب گرفتن خودش یکسال طول میکشید! و مراحل بعدی که توضیح انها به عمر نوح نیاز دارد باعث اتلاف وقت میشود! چیزی که باعث تسکین ملت شهید پرور ایران میشود این است که مسئولین گفته اند باعث تاسف است که چنین اتفاقی افتاده و تسلیت هم گغته اند! اخطار چنین اموری که با جان مردم سر و کار دارد را با اخطار به بازیکن در زمین فوتبال یکی میدانند ! پیگیری بعد از اخطار در قاموس ما معنی ندارد ! بنظرم این سوسول بازی ها ادا اطوار و کار دست نشاندگان امریکا و استکبار جهانیست ؟!
نظرات بینندگان