arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۲ - ۱۱ تير ۱۳۹۹

آمریکا مقادیر زیادی داروی موثر در درمان کرونا انبار کرده است

کارشناسان درباره اقدام آمریکا در انبار کردن مقادیر زیادی از یک داروی موثر در درمان کرونا هشدار داده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارشناسان درباره اقدام آمریکا در انبار کردن مقادیر زیادی از یک داروی موثر در درمان کرونا هشدار داده‌اند.

به گزارش فارس، کارشناسان هشدار داده‌اند اقدام آمریکا در خرید بخش زیادی از عرضه یک داروی موثر در درمان «کرونا» باعث پایه‌گذاری «رویه‌هایی غلط» در مبارزه با ویروس کرونا خواهد شد.

به گزارش روزنامه تلگراف کارشناسان همچنین هشدار داده‌اند اقدام آمریکا باعث تضعیف تلاش‌های جهانی جهت مقابله با بیماری همه‌گیر کرونا خواهد شد.

آزمایش‌ها نشان داده‌اند داروی «رمدسیویر» که توسط شرکت داروسازی «گیلیاد» تولید می‌شود دوره بهبودی در افراد مبتلا به کووید-۱۹ را کوتاه می‌کند و یکی از دو دارویی است که اثر آن علیه این ویروس به تأیید رسیده است.

اما منابع خبری گزارش داده‌اند آمریکا ۵۰۰ هزار دوز از این دارو که معادل کل تولید پیش‌بینی‌شده شرکت گیلیاد برای ماه جولای و ۹۰ درصد از ظرفیت تولید آن برای ماه‌های اوت و سپتامبر است را خریداری کرده است.

«الکس آزار»، وزیر بهداشت آمریکا گفت که واشنگتن به «توافقی شگفت‌آور» دست پیدا کرده تا اطمینان حاصل کند مردم این کشور به داروی مبارزه با کرونا دسترسی خواهند داشت.

روزنامه تلگراف نوشته این موضع‌گیری، جنبه‌های جدیدی از سیاست موسوم به «اول آمریکا» که شعار انتخاباتی دونالد ترامپ بوده را در معرض دید عموم قرار دهد.

دولت ترامپ پیش از این با اعمال فشار روی شرکت فرانسوی «سانوفی» و شرکت آلمانی CureVac از آنها خواسته بود آمریکا را در اولویت مشتری‌های واکسن بالقوه‌ای که تولید خواهد شد قرار دهند.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

نهاد متولی مسائل پزشکی در اتحادیه اروپا توصیه کرده استفاده از داروی «رمدسیویر» برای درمان بیماری «کووید-۱۹» (کروناویروس ۲۰۱۹) مجاز شناخته شود.

روزنامه «دیلی‌میل» پیش از این با اشاره به نتایج یک مطالعه جدید مدعی شده بود با تجویز به موقع داروی رمدسیویر بیماری انسداد تنفسی در میمون‌ها مسدود شده است.

براساس این پژوهش، مصرف داروی رمدسیویر در ۶ میمون آلوده به به ویروس کرونا از بیماری شدید ریه که مسئول بسیاری از مرگ‌های COVID-۱۹ است، جلوگیری کرد.

این مطالعه که در «medical journal Nature» منتشر شده حاکی از آن است که مصرف این دارو باید به موقع صورت پذیرد.

نظرات بینندگان