arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۰۹ - ۱۲ تير ۱۳۹۹

سازمان انرژی اتمی: مرکز پزشکی «سینا اطهر» فاقد مواد پرتوزا است

در اطلاعیه ی سازمان انرژی اتمی ایران آمده است: کلینیک سینا اطهر در نزدیکی میدان قدس تهران، که شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیرماه دچار انفجار و حادثه شد، بر اساس سوابق و مجوزهای صادره این دفتر، فاقد مواد پرتوزا برای مقاصد تشخیص و درمان بوده است. این مرکز خدمات پزشکی صرفا دارای دستگاه های تصویربرداری و رادیولوژی با مجوز معتبر می‌باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دفتر حفاظت در برابر اشعه مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مرکز پزشکی سینا اطهر فاقد مواد پرتوزا است.

به گزارش «انتخاب» به نقل از سازمان انرژی اتمی ایران، در اطلاعیه این دفتر آمده است: کلینیک سینا اطهر در نزدیکی میدان قدس تهران، که شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیرماه دچار انفجار و حادثه شد، بر اساس سوابق و مجوزهای صادره این دفتر، فاقد مواد پرتوزا برای مقاصد تشخیص و درمان بوده است. این مرکز خدمات پزشکی صرفا دارای دستگاه های تصویربرداری و رادیولوژی با مجوز معتبر می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

در ادامه توضیحات این نهاد مسئول انرژی اتمی آمده است: دستگاه‌های مولد پرتو از منظر حفاظت در برابر اشعه در زمان وقوع حوادثی نظیر آتش سوزی، خطری برای امدادگران و عموم مردم ایجاد نمی‌کند.

 حادثه آتش‌سوزی و انفجار کلینیک سینا اطهر در شامگاه سه‌شنبه در خیابان شریعتی تهران به مرگ ۱۹ نفر و مصدومیت ۱۴ نفر منجر شد.

مهار این آتش‌سوزی با استفاده از تجهیزات جدید آتش‌نشانی از جمله نردبان‌های بلند و در سایه تجربه و ایثار آتش‌نشانان، حدود دو ساعت به طول انجامید و با وجود دو مورد انفجار در دقایق اولیه، از سرایت آتش به سایر ساختمان‌های منطقه جلوگیری شد.

نظرات بینندگان