arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۱ - ۱۲ تير ۱۳۹۹

زالی: بستری شدن ۵۲۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در تهران، طی ۲۴ ساعت گذشته / در نامه‌ای خواستار اعمال محدودیت‌های جدید سخت گیرانه در سطح استان شدیم

دکتر زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از بستری شدن ۵۲۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دکتر زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از بستری شدن ۵۲۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران در گفت و گوی زنده بخش ۱۸,۳۰ شبکه تهران و شبکه خبر از بستری ۴۱۲ بیمار جدید کرونایی در بخش‌های عادی و ۱۰۸ بیمار جدید کرونایی در بخش‌های مرافبت ویژه در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های تهران خبر داد که در مجموع نسبت به روز گذشته ۷.۹ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ۷ درصد از مراجعان سرپایی به بخش‌های بهداشتی ود رمانی در ۲۴ ساعت گذشته نیاز به بستری در بیمارستان داشتند که نسبت به روزهای گذشته رشد داشته است و همچنین شاهد رشد ۶ درصدی مجموع بیمارانی هستیم که به بخش های سرپایی مراجعه کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به دلیل تغییرات آمار مبتلایان روز گذشته در نامه‌ای شش بندی به ستاد ملی مقابله با کرونا خواستار اعمال محدودیت‌های جدید سخت گیرانه در استان تهران شدیم و امروز نیز در معیت استاندار تهران در وزارت کشور حضور یافته و به تبیین دلایل و مستندات لازم برای اعمال این محدودیت‌ها پرداختیم که مورد بحث قرار گرفت.

زالی با بیان این که طبیعتا متناسب با شرایط تهران و تغییرات ایجاد شده الگوی نوینی در زمینه مداخلات اعمال خواهد شد، یادآور شد: محدودیت‌ها طبق مصوبات ستاد ملی در هر استان و یا شهرستان حدود یک هفته اجرا می‌شود و در پایان آن هفته تحلیل و آنالیز آمارها صورت می‌گیرد و براساس استمرار، تعمیق و یا تقلیل مداخلات محدود شونده تصمیمات مقتضی گرفته می‌شود.

به گفته فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران پیشنهاد اعمال محدودیت‌های جدید در شهر تهران متاثر از تغییرات آماری صورت گرفته در طول هفته اخیر در وضعیت مبتلایان، مراجعان به بخش‌های بهداشتی و درمانی، بستری شدگان و مرگ و میر است.

زالی افزود: محدودیت‌ها براساس تصمیمات ستاد ملی ابلاغ می‌شود و به مدت یک هفته اجرا می‌شود و در پایان یک هفته وضعیت آماری در تهران و یا هر شهرستان دیگری مورد تحلیل و آنالیز قرار می گیرد و براساس آن ستاد ملی کرونا مجددا در خصوص استمرار ، تمدید و یا تشدید محدودیت‌های پیشنهادی تصمیم گیری خواهد کرد.

به گفته زالی محدودیت در خصوص تردد در سطح شهر، برگزاری مراسم و اجتماعات نظیر مجالس عروسی و عزا، محدودیت در ساعات کاری و تقلیل ظرفیت‌های کاری از جمله پیشنهادات ارایه شده بوده است که به محض ابلاغ ستاد ملی، ساز و کار اجرایی آن در تهران اعمال می‌شود.

نظرات بینندگان