arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۲ - ۱۲ تير ۱۳۹۹

چگونه کولرها سبب انتشار ویروس کرونا می شوند؟

مدیر گروه مبارزه با بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: کولرها یکی از عوامل انتشار و انتقال ویروس کرونا هستند. برزگر ادامه داد: باید سعی شود در مکان هایی که از کولر استفاده می شود، دریچه آن به سمت افراد قرار نگیرد تا از انتشار ویروس جلوگیری شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر گروه مبارزه با بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: کولرها یکی از عوامل انتشار و انتقال ویروس کرونا هستند.

به گزارش ایسنا، برزگر  اظهارکرد: در بسیاری از مکان های پرتجمع همچون بانک ها و یا ادارات از کولر برای خنک کردن هوا استفاده می کنند اما در بیشتر این مکان ها با این مورد مواجه می شویم که دریچه کولر به سمت کارکنان و یا ارباب و رجوع قرار گرفته است.

وی افزود: این امر موجب می شود که تا باد کولر به صورت مستقیم به فرد وزیده شود و اگر شخصی دارای ویروس کرونا بوده، این ویروس به راحتی در فضا منتشر می شود و یا اگر در فضا ویروس کرونا منتشر شود به راحتی به افرادی که باد کولر به صورت مستقیم به آن ها برخورد می کند، منتقل شود.

برزگر ادامه داد: باید سعی شود در مکان هایی که از کولر استفاده می شود، دریچه آن به سمت افراد قرار نگیرد تا از انتشار ویروس جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن حتی در بسیاری از مکان ها مشاهده شده که شخص زیر دریچه کولر قرار گرفته است که این امر بسیار خطرناک است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در مکان هایی که تجمع در آنجا بالا است باید پنجره ها باز نگه داشته شود تا هوا در جریان باشد و امکان انتشار و انتقال ویروس به حداقل برسد.

وی بیان کرد: در خودروها نیز که برای خنک کردن هوا از کولر استفاده می شود باید افراد دریچه کولر را به سمت خود قرار ندهند.

نظرات بینندگان