arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۳ - ۱۲ تير ۱۳۹۹

پیشکسوت پرسپولیس: بازی «گرجستانی» در شاهین را یادم هست

اولین کاپیتان تیم پرسپولیس و مدافع سابق شاهین و تیم ملی می گوید که یادش هست یک فصل سیروس گرجستانی با شاهین تمرین می کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اولین کاپیتان تیم پرسپولیس و مدافع سابق شاهین و تیم ملی می گوید که یادش هست یک فصل سیروس گرجستانی با شاهین تمرین می کرد.

به گزارش" ورزش سه" حمیدجاسمیان ، بازیکن سابق شاهین و تیم ملی و اولین کاپیتان تاریخ پرسپولیس ، امروز و بعد از شنیدن خبر درگذشت سیروس گرجستانی بازیگر سینما و بازیکن سابق شاهین گفت:" بله یادم هست، یک فصل ایشان با تیم شاهین تمرین می کرد."

 

او افزود:" اتفاقا امروز با هادی طاووسی در باشگاه شاهین بودیم و او از این موضوع خبر نداشت و چیزی به من نگفت. سال ها بود او(گرجستانی) را ندیده بودم ، بارها از طریق دوستان مشترک پیام داده بود. بازیگر خیلی خوبی بود و خیلی از شنیدن این خبر ناراحت شدم."

 

مدافع سال های طلایی تیم ملی و شاهین درباره اینکه سیروس گرجستانی گفته بود به خاطر مسایل و مشکلات مالی نتوانستم فوتبال را ادامه بدهم گفت:" راست می گوید، خیلی ها مشکل داشتند. من خودم با زحمت زیاد و در حالی که نه پولی در میان بود و نه حتی کفشی داشتیم به تمرین می رفتم. ما مجانی بازی می کردیم و خیلی از بچه ها مشکل مالی داشتند. مثل الان نبود که اینهمه پول به بازیکن بدهند. " او افزود:" بازیکنان و دست اندرکاران تیم شاهین مظهر اخلاق و انسانیت بودند. کسانی مثل حمیدشیرزادگان، همایون بهزادی ، صفرایرانپاک بدون هیچ چشمداشتی برای فوتبال این مملکت زحمت کشیدند. انسان های بزرگی مثل دکتر اکرامی و برومند که این تیم را شکل دادند."

 

او درباره فلسفه تیم شاهین گفت:" یادم هست دکتر اکرامی به جمشید محمدی دروازه بان تیم گفت که دیپلمت را گرفتی؟ گفت نه تجدید شدم. دکتر اکرامی به او گفت برو دیپلمت را بگیر و بعد بیا سرتمرین."

 

حمیدجاسمیان درباره انحلال تیم شاهین گفت:" ما در سال 1346 و در یک بازی حساس با تهرانجوان بازی داشتیم، (عبدالله) خواجه نوری رئیس باشگاه شاهین در جایگاه ویژه به تیمسار سرودی رئیس فدراسیون حرف هایی می زند. بعد از آن گفتند شاهینی ها روشنفکر و توده ای هستند و تیم را منحل کردند. بعد از آن ما دسته جمعی به پرسپولیس آمدیم و من با افتخار اولین کاپیتان پرسپولیس بودم."

نظرات بینندگان