arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۳۶۶
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۶ - ۱۲ تير ۱۳۹۹

«متری شیش و نیم» در نیوزیلند

جشنواره بین المللی فیلم نیوزیلند امسال با حضور فیلم ایرانی «متری شیش و نیم» به صورت آنلاین و با چند نمایش در سینماهای منتخب از ۳ تا ۱۲ مرداد (۲۴ ژوئیه تا ۲ اوت) برگزار می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جشنواره بین المللی فیلم نیوزیلند امسال با حضور فیلم ایرانی «متری شیش و نیم» به صورت آنلاین و با چند نمایش در سینماهای منتخب از ۳ تا ۱۲ مرداد (۲۴ ژوئیه تا ۲ اوت) برگزار می‌شود.

به گزارش دریافتی از سفارت حمهوری اسلامی ایران در ولینگتن، جشنواره بین المللی فیلم نیوزیلند یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی سال این کشور است و مخاطبان را با داستان‌ها و سبک های مختلف زندگی از سراسر جهان آشنا می‌کند.

در جشنواره امسال ۸۰ فیلم از ۴۱ کشور جهان به نمایش گذاشته می‌شود که یک فیلم از ایران نیز با نام «متری شیش و نیم ( Just ۶.۵)» اکران خواهد شد.

براساس این گزارش، از آنجایی که قرار است فیلم «متری شیش و نیم» در این جشنواره بین المللی فیلم نیوزیلند به نمایش در آید، مسئولین جشنواره ابراز تمایل زیادی کردند تا یک پیام تصویری ویژه برای مخاطبین نیوزیلندی از یکی از عوامل فیلم برای ابتدای اکران داشته باشند.

 

«متری شیش و نیم» فیلمی به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی و تهیه‌کنندگی سید جمال ساداتیان و محصول سال ۱۳۹۷ ایران است.

این فیلم نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به روی پرده رفت و موفق شد برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شود.

«متری شیش و نیم» با وجود اکران عمومی در سینماهای ایران، در اولین حضور بین‌المللی خود، در بخش افق‌های جشنواره فیلم ونیز نیز پذیرفته شد و در ۱۲ شهریورماه ۱۳۹۸ (۰۳ سپتامبر ۲۰۱۹) در این جشنواره به نمایش درآمد.

متری شیش و نیم تاکنون موفق به کسب چندین جایزه بین‌المللی از جمله بهترین کارگردانی و بازیگری (نوید محمدزاده) از جشنواره فیلم توکیو و تقدیر ویژه بهترین فیلم بین‌المللی از جشنواره فیلم زوریخ شده و جشنواره‌ فیلم ونیز، استکهلم، شیکاگو، مینسک و جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک نیز حضور داشته است.

این فیلم در ۲۵ خرداد امسال نیز در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم «جئونجو» در کشور کره جنوبی به نمایش در آمد.

جشنواره بین‌المللی فیلم «جئونجو» که امسال به دلیل بحران جهانی رونا در دو بخش فیزیکی از تاریخ ۲۸ می تا ۶ ژوئن (٨ تا ١٧ خرداد) و در ادامه تا ٢٠ سپتامبر (۳۰ شهریور) به صورت آنلاین به نمایش آثار هنری پرداخت.

نام فیلم برگرفته از خاطرهٔ ناصر خاکزاد، متهم پروندهٔ مواد مخدر است که در بخشی از سکانس دادگاه روایت می‌کند که کفن برادرش را متری شش و نیم خریدند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان