arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۷ - ۱۲ تير ۱۳۹۹

سرپرست وزارت صنعت: روزانه ۶ میلیون ماسک تولید می‌شود

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بعد از شیوع کرونا ظرفیت تولید ماسک ایران از ۲۰۰هزار ماسک در روز به بیش از ۶ میلیون ماسک ارتقا یافته است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

"حسین مدرس خیابانی" روز پنجشنبه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین علی‌رضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در قم بیان کرد: با شیوع کرونا بسیاری از واحدهای تولیدی با تغییر خط تولید بخش زیادی از مشکلات و نیازهای کشور را برطرف کردند.

مدرس خیابانی ابراز داشت: با شیوع کرونا بخش تولید تحت تاثیر کرونا قرار نگرفت و از توقف و تعطیلی آن‌ها جلوگیری به عمل آمد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هم‌زمان با شب عید تا روزهای پایانی فروردین‌ماه بیش از ۳ میلیون واحد صنفی فعالیت‌های خود را در حالت تعطیل و نیمه فعال قرار  دادند.

وی ابراز داشت: بخش پوشاک کشور با شیوع کرونا دچار صدمات جدی شد و فرصت طلایی فروش کالا از آنها سلب شد.

وی خاطرنشان کرد: ۳ هزار و ۶۰۰ هزار نفر از فعالان واحدهای صنفی کشور با شیوع کرونا دچار مشکلات اساسی شدند.

مدرس خیابانی تصریح کرد: از این تعداد ۹۰۰ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند که به‌تدریج پس از اتمام فرآیند ثبت‌نام و شناسایی وام‌های در نظر گرفته‌شده برای آن‌ها پرداخت می‌شود.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: با آغاز کرونا مرزهای کشور بسته شد و همین مساله سبب شد تا در دو ماه ابتدای سال جاری آمار صادرات کشور کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: تولید کالاهای ساخت داخلی در سه ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش‌یافته است.

رییس سازمان توسعه تجارت کشور نیز بیان داشت: کشور هر سال ۴۰ میلیارد دلار نیاز ارزی دارد که صرفا با افزایش صادرات غیرنفتی محقق می شود.

حمیدزاد بوم خاطرنشان کرد: هدف گذاری صادرات امسال کشور ۴۱ میلیارد دلار است.

وی ادامه داد: در سه ماهه دوم سال صادرات غیرنفتی کشور با رشد همراه خواهد شد.

نظرات بینندگان