arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۷ - ۱۲ تير ۱۳۹۹

هشدار هواشناسی: رگبار باران در ۲ استان و تشدید بادهای ۱۲۰ روزه در ۳ استان

سازمان هواشناسی کشور با صدور دو هشدار از رگبار باران در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان خبر داده است. همچنین بر اساس هشدار این سازمان از امروز (۱۲ تیر)، وزش بادهای ۱۲۰ روزه در سه استان کشور تشدید می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان هواشناسی کشور با صدور دو هشدار از رگبار باران در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان خبر داده است. همچنین بر اساس هشدار این سازمان از امروز (۱۲ تیر)، وزش بادهای ۱۲۰ روزه در سه استان کشور تشدید می‌شود.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی سازمان هواشناسی آمده است که امروز (۱۲ تیر) رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و کاهش دید در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود. از این‌رو آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، وزش باد شدید، وقوع صاعقه و در برخی نقاط گرد و خاک دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی در ادامه توصیه کرده است که از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها وصعود به ارتفاعات این مناطق خودداری شود.

این سازمان در هشدار زرد دیگری از وزش باد شدید و خیزش موقت گرد و خاک به ویژه در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب در برخی از استان‌های کشور خبر داده است.

بر اساس این هشدار امروز (۱۲ تیر) این شرایط جوی در استان‌های خراسان رضوی، سمنان، قزوین، البرز، جنوب تهران، اصفهان و نیمه شرقی یزد پیش‌بینی‌ می‌شود و فردا (۱۳ تیر) نیز در خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، قزوین، البرز، اصفهان و نیمه شرقی یزد تداوم دارد.

وزش باد شدید روز شنبه (۱۴ تیر) نیز در استان‌های خراسان رضوی، یزد، سمنان، قم و اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی در ادامه هشدار خود تاکید کرده است که احتمال آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیا سبک، شکستن سرشاخه درختان و احتمال کاهش دید افقی و کیفیت هوا وجود دارد. از این‌رو سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها محکم شوند.

در ادامه سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بادهای ۱۲۰ روزه از امروز (۱۲ تیر) تا روز دوشنبه (۱۶ تیر) در استان‌های خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و نوار شرقی کرمان خبر داده و توصیه کرده است که در ترددهای جاده‌ای احتیاط و از حضور غیرضروری در فضای باز خودداری شود همچنین طی این مدت احتمال آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها و سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیا سبک وجود دارد.

نظرات بینندگان