arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۸ - ۱۲ تير ۱۳۹۹

دستگاه جوجه کشی چگونه می تواند سبب افزایش چند برابری درآمد شما شود ؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بهره مندی هوشمندانه از دستگاه جوجه کشی ، بخصوص دستگاه جوجه کشی خانگی و کوچک می تواند نقشی موثر در افزایش چند برابری درآمدهای شما داشته باشد. اما این انتخاب به چه صورت صحیح است و در چه صورتی دور از ضرر و زیان خواهد بود ؟


دستگاه جوجه کشی چگونه می تواند سبب افزایش چند برابری درآمد شما شود ؟

دستگاه جوجه کشی چیست ؟

دستگاه جوجه کشی ابزاری مخصوص برای تبدیل کردن تخم پرندگان به جوجه می باشد . این ابزارها به صورتی مصنوعی عمل جوجه درآوری توسط مرغ مادر را شبیه سازی می کنند و از این رو امکان تبدیل تعداد بیشتری تخم به مرغ نیز در آنها وجود دارد.

دستگاه های جوجه کشی در نمونه های مختلف خانگی تا صنعتی و کارخانه ای تولید می شوند که بدون شک نمونه های خانگی ابزاری مناسب برای شروع به فعالیت است. با توجه به هزینه ی پایین نگهداری از این دستگاه ها در صورت توجه به برخی اصول سودمندی بسیار مناسبی در انتظار مصرف کنندگان خواهد بود .

اما این نکات چه مواردی هستند ؟

مهمترین نکات در خرید و کسب درآمد با دستگاه جوجه کشی :
از مهمترین نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد :
- انتخاب پرنده یا پرندگانی که قصد جوجه کشی از آن را دارید
- تعداد تخم های نطفه داری که در داخل دستگاه چه امروز و چه در آینده قرار خواهید داد (ظرفیت)
- نوع خانگی یا صنعتی دستگاه جوجه کشی که ارتباط مستقیمی با موارد بالا دارد
- تکنولوژی های موجود در آن دستگاه جوجه کشی
- پیش بینی نگهداری یا فروش جوجه های تازه خارج شده

انتخاب پرنده ی مناسب برای جوجه کشی :

برخی از افراد پس از خرید دستگاه جوجه کشی اقدام به تهیه تخم نطفه دار کرده و شروع به جوجه کشی می کنند. در حالی که بهترین گزینه ی انتخاب تخم نطفه دار پیش از خرید دستگاه است. برای مثال جوجه کشی از تخم شترمرغ نیازمند دستگاه جوجه کشی شترمرغ است و امکان جوجه کشی از تخم بزرگ و سنگین این پرنده توسط دستگاه های معمولی مهیا نیست چرا که شرایط تبدیل به جوجه شدن این پرنده به طور کلی متفاوت می باشد .

در این میان پرندگانی چون مرغ و بلدرچین به نظر بهترین انتخاب می باشند چرا که درصد موفقیت در آنها بالا بوده و از سویی دیگر جوجه ی 1 روزه ی آنها نیز بازار فروش بسیار بهتری دارد.

از این رو در صورتی که قصد کسب درآمد را دارید با تخم های گرانقیمت همچون تخم غاز و بوقلمون شروع نکنید و در ابتدا از پرندگان معمولتر و در دسترس تری همچون مرغ و بلدرچین استارت کار را بزنید.

دستگاه جوجه کشی چگونه می تواند سبب افزایش چند برابری درآمد شما شود ؟

ظرفیت دستگاه جوجه کشی :

پیش از خرید مشخص کنید که قصد دارید از چه تعداد تخم پرنده برای جوجه کشی استفاده کنید .این مورد را بخصوص برای آینده نیز در نظر بگیرید چون ممکن است در آینده نیاز به جوجه کشی از پرنده های بیشتری را داشته باشید .

ظرفیت دستگاه های جوجه کشی همواره بر اساس تعداد تخم نطفه دار مرغ سنجیده می شود . برای مثال وقتی عنوان می شود دستگاه جوجه کشی 96 تایی ، منظور دستگاهی با ظرفیت جوجه کشی از 96 تخم نطفه دار مرغ است .

بنابراین و با توجه به اندازه ی تخم ها باید تبدیل مناسبی جهت سنجش میزان ظرفیت پرندگان مختلف در نظر بگیرید . برای مثال ، در انتخاب دستگاه جوجه کشی بلدرچین این مورد را در نظر داشته باشید که هر تخم مرغ تقریبا 1.8 تا 2 برابر تخم بلدرچین است. پس در دستگاهی با ظرفیت 50 تخم مرغ ، امکان قرارگیری بیش از 90 تخم بلدرچین را خواهید داشت .

دستگاه جوجه کشی خانگی یا صنعتی :

انتخاب بین دستگاه جوجه کشی خانگی یا صنعتی ارتباطی مستقیم با موارد بالا دارد . اینکه فرد خریدار به دستگاهی با چه ظرفیت نیاز دارد ؟ آیا امکان افزایش ظرفیت مورد نیاز را در سال های بعد خواهد داشت ؟

همچنین توجه به این نکته بسیار مهم می باشد که دستگاه های صنعتی نیازمند افرادی آشنا با جوجه کشی هستند ، کاربران آماتور بهتر است کار با دستگاه جوجه کشی را از طریق دستگاه های خانگی آغاز کنند که بیشتر آنها به صورت اتوماتیک بوده و کمک بزرگی به یادگیری این افراد خواهد کرد . دستگاه های صنعتی به دلیل صنعتی بودن کنترلر جوجه کشی، بیشتر برای افراد با توجه مناسب است.

تکنولوژی های موجود در دستگاه های جوجه کشی :

از موارد مهمی که باید در هنگام خرید دستگاه جوجه کشی توجهی ویژه ای به آن داشته باشید ، دارا بودن سنسور های قوی در دستگاه جوجه کشی می باشد. سنسور های دما و رطوبت از اساسی ترین نیاز های دستگاه های جوجه کشی می باشند. سنسور دما ، میزان دمای محیط داخل دستگاه را اندازه گیری می کند و دمای مناسب را به کنترلر ارسال میکند . در نتیجه کنترلر دمای ارسال شده را با دمای وارد شده برای آن پرنده مقایسه میکند و تغییرات لازم را در صورت نیاز اعمال میکند . در رطوبت نیز همین رویه وجود دارد .

فرض کنید سنسور دما را با خطای 1 درجه ارسال کند ! در چنین حالتی تمامی تخم های نطفه دار را از دست خواهید داد !

توجه به کیفیت بالای سنسور بخصوص در انتخاب یک دستگاه جوجه کشی غاز اهمیت فراوانی دارد. چرا که تخم نطفه دار غاز حساسیت بسیار بالایی دارد و برای موفقیت نیاز به یک اندازه گیری کاملا دقیق در رطوبت و دما دارد.

شرایط نگهداری از جوجه ها پس از خارج شدن از تخم :

از دیگر موارد بسیار مهم که عدم توجه به آن می تواند شرایطی نامناسب هم برای شما و هم برای جوجه ها پدید آورد ، پیش بینی شرایط نگهداری یا فروش جوجه ها پس از تولد است. برای مثال در پرنده ای همچون بلدرچین ، باید توجه ویژه ای به محل نگهداری پرنده داشته باشید ! محل نگهداری بلدرچین باید در فضایی قرار گرفته باشد که بوی ایجاد شده در محل موجب آزار دیگران نشود چرا که بوی بسیار آزار دهنده ای دارد.

همچنین میزان آبخوری ، دانخوری ، استفاده از لامپ مادر مصنوعی ، گرمای محیط ، سرمای محیط بسیار مهم می باشد. در نگهداری از تعداد کم می توان کنترلر آسانتری بر روی پرندگان داشت ولی در تعداد بالایی از پرندگان در صورت عدم انجام پیش بینی های لازم با مشکلات بسیاری مواجه خواهید شد.

آموزش قبل از اقدام :

آموزش در هر صنعتی حتی پیش از ورود به آن صنعت نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. با توجه به حساسیت بسیار بالای جوجه کشی، پیشنهاد میشود که قبل از اقدام به جوجه کشی اطلاعاتی کامل در مورد نحوه جوجه کشی، نوع پرنده ی مدنظر ، شرایط خاص جوجه کشی و نگهداری از پرنده را مطالعه کرده تا با دیدی مناسب اقدام به شروع کار کنید . پیشنهاد ما استفاده از آموزش ها و راهنمایهای جوجه کشی و پرورش در آدرس https://chicken-device.ir/blog می باشد که به دلیل وجود مقالاتی مفید ، میتواند نقشه ی راهی مناسب را پیش از اقدام برای شما ترسیم کند .

با داشتن اطلاعات کافی از دستگاه ها ، نحوه ی کارکرد و شرایط بهینه ی جوجه کشی در کنار اطلاعاتی کافی از پرورش و نگهداری پرنده ها می توانید اقدام به شروع کسب و کار خود کرده و سودی مناسب از این راه برای خود بدست آوردید .

نظرات بینندگان