arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۴۰۹
تعداد نظرات: ۲۹ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۹

مقدم، قائم مقام صداوسیما: امروز بزرگترین مشکل رسانه ملی، «وجود» فضای مجازی است

قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما اظهار کرد: در حال حاضر صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان رسانه بزرگ و شاید ابررسانه در سطح جهانی مطرح است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما اظهار کرد: در حال حاضر صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان رسانه بزرگ و شاید ابررسانه در سطح جهانی مطرح است.

حجت الاسلام سید رمضان موسوی مقدم در مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلااظهار کرد: در حال حاضر صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان رسانه بزرگ و شاید ابررسانه در سطح جهانی مطرح است؛ چراکه تقریبا در دنیا به این شکل نیست که یک کشور، مکتب، فرهنگ و ملتی دارای رسانه ای با این تنوع و گستردگی باشد.

قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما خاطرنشان کرد: رسانه جمهوری اسلامی ایران در حال رقابت با رسانه های دنیا نیست؛ چون رقابت جایی معنا پیدا می کند که هدف مشترک باشد؛ ما هیچ هدف مشترکی با رسانه های دنیا نداریم؛ پس رقابت معنا ندارد؛ بلکه به تمام معنا در حال جنگ با رسانه های دنیا هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم بیان کرد: امروز دو جبهه حق و باطل در دنیا وجود دارد و ما در حال جنگ علیه باطل با رسانه حق خود هستیم.

وی اظهارکرد: امروز بیش از ۲۸۲ شبکه ماهواره ای با زبان فارسی علیه رسانه ها و مردم ما در حال فعالیت بوده و این رسانه ها در یک بازه زمانی ده ساله، ۷۰ برابر زمان جنگ سرد، علیه جمهوری اسلامی ایران کار کرده اند که به گفته یک تحلیلگر غربی اگر این رسانه از پشتوانه قوی فرهنگی برخوردار نبود، باید امروز به طور کامل پایمال می شد.

قائم مقام رئیس صداوسیما کار در رسانه ملی راحت نیست، اظهارکرد: مدیریت فرهنگی، هدایت افکار عمومی و ... از کارهای ظریف در رسانه است که برای تحقق آن کارهای بسیاری صورت می پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم ابراز کرد: امروز بزرگترین مشکل رسانه ملی، وجود فضای مجازی است که در گذشته با ماهواره مواجه بودیم؛ اما امروز دشمن، بسیار نزدیک تر شده و با فضای مجازی وارد جبهه ما شده و جولان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۷۵ درصد پهنای باند در فضای مجازی در تسخیر توئیتر، اینستاگرام، تلگرام و ... است که بحث مفصلی دارد و امروز شاهد صدمات تأسف باری در این زمینه هستیم.

قائم مقام رسانه ملی بیان کرد: در حال حاضر با صعوبت و سختی کاری که وجود دارد، در بخش های مختلف، موفقیت های بسیاری را کسب کرده ایم که یکی از آنان کسب رتبه بالاترین مرجع و منبع خبر از سوی مردم است؛ صداوسیما در جریان ویروس کرونا، ۸۰ درصد مخاطب برای کسب خبرهای کرونایی را دارا بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم اظهارکرد: امروز بالای ۹۰ درصد اعتماد به رسانه ملی و بالای ۸۰ درصد رضایت نسبت این رسانه وجود دارد و در حوزه تولید نیز در آثار نمایشی موفقیت های خوبی داشته ایم؛ البته اشکالات بسیاری نیز وجود دارد که باید اصلاح شود.

قائم مقام رئیس صداوسیما با اشاره به برخی مخالفت ها با بعضی از برنامه های طنز، خاطرنشان کرد: امروز مردم نیازمند نشاط اجتماعی هستند و باید رسانه ملی، برنامه های سرگرمی برای مردم داشته باشد تا بتواند به این مهم دست پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم اظهارکرد: ما از حوزه علمیه قم مطالبه گری داریم که به یاری صداوسیما بشتابد و طلاب هنردان تربیت نماید تا بتوانیم از ظرفیت آنان برای رسانه ملی استفاده نماییم.

وی در ادامه در پاسخ به یک سؤال که چرا شاهد رقص، موسیقی مبتذل، الفاظ زننده و برخی ناهنجاری های رسانه ای در صداوسیما هستیم؟ ابراز داشت: نباید به صورت صفر یا صد به این مسئله نگاه کرد؛ امروز یکی از مشکلات امروز کشور، سواد رسانه ای است و تفکیک رسانه ای، نیاز امروز است و باید یاد بگیریم که هر برنامه ای را نباید دید؛ بلکه باید به تماشای برنامه ای نشست که مناسب با ماست؛ امروز اخلاقی ترین، خانواده ای ترین و باهنجارترین رسانه، رسانه جمهوری اسلامی است که با نظرسنجی به این آمار دست پیدا کرده ایم و حتی از ایرانیان خارج از کشور نیز نظرسنجی داشته ایم.

قائم مقام رسانه ملی خاطرنشان کرد :ما برای کودکان، جوانان، خانواده، اهل علم و ... تنوع شبکه و تولید محتوا داریم؛ حتی برای اقوام و قبائل، شبکه های استانی را داریم که در هیچ جای دنیا مشابه آن وجود ندارد؛ اما بالاخره اشکالاتی نیز وجود دارد که باید مرتفع شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم تصریح کرد: امروز ابتذال در رسانه ملی غلبه ندارد؛ اما اشکالات وجود دارد و عمده این اشکالات در برنامه های زنده به وجود می آید که به دنبال رفع آن هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شرط حضور در رسانه ملی، فقط تحصیل در دانشکده صداوسیماست؟، گفت: درب صداوسیما برای هنرمند دیندار متخصص باز است و بدون درنگ او را جذب خواهیم کرد؛ اما اشکال اینجاست که برخی فکر می کنند که حرفه ای هستند؛ اما در عمل اینجور نیست و با استانداردها فاصله دارند.

قائم مقام رئیس صداوسیما بیان کرد: مجری، خبرنگار، بازیگر و ... متخصص و متعهد قطعا در رسانه ملی جذب خواهند شد؛ اما باید کیفیت های لازم را داشته باشند؛ شعار صداوسیما جذب نخبگان است و بر این اساس برنامه ریزی کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم به این سوال که چرا صداوسیما محل حضور برخی سلبریتی ها شده است؟، اظهارکرد: امروز بخش عمده ای از سلبریتی های کشور، تولید شده در صداوسیما نیستند؛ بلکه از طریق سینما به شهرت رسیده و حتی بسیاری از آنان با استانداردهای صداوسیما فاصله دارند و از آنان استفاده نمی شود؛ البته همه سلبریتی ها در کشور مشکل آفرین نیستند؛ بلکه تعدادی از آنان در چشم بوده و مشکل درست می کنند.

وی به این انتقاد که چرا از برخی بازیگران منفی یا طنز برای نقش روحانی استفاده می شود نیز پاسخ داد و ابراز داشت: این انتقاد وارد است که از برخی بازیگران نباید استفاده شود؛ اما بازیگری یک حرفه است و افراد متعهد رسانه ای کم است که باید تربیت شوند.

قائم مقام رسانه ملی به این پرسش که چرا صداوسیما در بحث مطالبه گری سیاسی از مسئولین، ظهور و بروز مناسبی ندارد نیز پاسخ داد و گفت: این انتقاد وارد است و در پیگیری مواضع انتخاباتی ضعف داریم؛ البته در برخی از مباحث به ناچار باید با احتیاط عمل کنیم؛ چراکه شاید حمل بر تضعیف فلان قوه می شود و کار را برای ما سخت می کند؛ البته اصل انتقاد وارد است.

منبع: ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۱۱
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
0
18
بالای 90 درصد اعتماد به رسانه ملی؟! ایشون ایران رو داره میگه؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
1
16
کلی باعث نشاط شدید! 90% به صدا وسیما اعتماد دارند!
....
|
United Arab Emirates
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
0
21
بزرگترین مشکل مردم ایران تاکید میکنم مردم ایران ، رسانه ملی هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
0
15
با دنیای مجازی یا بدم اون حنای شما هیچ رنگی نداره
علیرضا
|
Australia
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
0
15
این آقا یک واحد رسانه نخوانده آن وقت درباره رسانه صحبت می کند، اگر فضای مجازی و کانال های ماهواره ای نبود، به همان سبک و سیاق قدیمی تان، یکسره دروغ هایتان را به خورد این ملت می دادید. خجالت بکشید.
ساعد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
0
19
چرا ۹۰ درصد؟ ۱۰۰ درصد عزیزم. اعتماد به شما ۱۰۰ درصده!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
0
18
فضای مجازی رسواتان می کند و باید هم مخالف باشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
0
14
اقای مقدم می فرماید کسی در دنیا با ما هم عقیده نیست بنابراین با همه دنیا در جنگ هستیم. وای به حال کسی که بخاطر تحجر وباور غلط که همه باید مانند او زندگی کنند. با کسی دوست نیست. ادم عاقل هرگز کسی را مجبور نمی کنند مانند او زندگی نماید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
0
14
بزرگترین مشکل نیست بزرکترین رقیب است حاج آقا که بدجوری دستتون رو گذاشته تو حنا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
0
17
کسی که ادعا می کند با همه رسانه های دنیا می جنگده چرا از فضای مجازی چنین وحشت زده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
0
9
فصای مجازی رو ببندید و تک صدا کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
0
13
اره خوب . نون امثال تو رو چوب میکنه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
0
8
رسانه ملی و بانیان فرهنگی بایستی در خدمت اقتصاد و امنیت کشور باشد . ترکیه با ساخت سریالهای متعدد و در چندصد قسمت بازار فرهنگ دنیا را تسخیر کرده . در هر ان ده ها سریال ترکی از شبکه های مختلف هر پنج قاره پخش میشود . هواپیمای ترکیه به اکثر شهرهای جهان پرواز مستقیم دارد فقط از کشور خودمان توانست ۶میلبون نفر توریست جذب کند. چه خدمت اقتصادی و فرهنگی صدا وسیما برای کشور انجام داده چن نفر توریست جذب کرده!
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
0
15
عذرخواهی میکنم من معمولا فحش نمی دم ولی باید در مقابل فردی که به راحتی دروغ می گوید، بی ادب بود:
اون 90 درصد رو از کجات در آوردی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
0
13
تخصصش چیه که قائم مقام شده خب معلومه که در برابر فضای مجازی بازنده میشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
0
12
متوهم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
0
14
شما از رفتار مردم بايد بفهمي كه طرز فكر شمارو مردم نميخواهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
0
11
آقا رو؟!!
امیر راستگفتار
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
0
14
اصلا اینا تنشون میخاره واسه فحش شنیدن "
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
0
13
وقتی قائم مقام چنین تصوراتی دارد یعنی قرار نیست هیچ چیز درست بشود
مادامی که این افراد حلقه افراد نزدیک خود را هر روز تنگتر و تنگتر میکنند و از انها نظر سنجی میکنند معلوم نیست ان ده درصدی که ناراضی بودند چطور جرات کرده اند نارضایتی خود را ابراز کنند قاعدتا باید صددرصد افرادی که ایشان به نام مردم می شناسند اعلام رضایت میکردند
ناشناس
|
United States of America
|
۰۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
0
12
رسانه ملی دیگه ابرویی ندارد . درست می گه ایشون هر چه خبر خلاف و غیر واقع از صدا و سیما پخش می شود بلافاصله خلاف ان ها در فضای مجازی به اطلاع مردم می رسد
Sam
|
Australia
|
۰۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
0
10
ما اصلا اینترنت نیاز نداریم درش رو تخته کنید. میتونیم از کبوتر نامه بر استفاده کنیم ،اینترنت چیه !!!!!!
۹۰ درصد اعتماد ؟ حتما منظورش خانواده محترم خودشون رو میگن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
0
1
اینها با شغل های کاذب خودشان در توهم اند. وقاحت تا چه حد؟؟؟ از نادانی خودتان خجالت نمی کشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
0
1
سلام خو بشین
داستان یهود گوش نکن
برو کتاب ارسلان نامدار بخون..
و بسته و گردو یا کشمش کاشمر میمیز بخور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
0
4
صنعتی و سنتی را با هم مصرف کرده !
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
0
4
خب دیگه ایشالا بریم سمت فیلترینگ اینستاگرام و واتس‌اپ و ایمو و و و و
وااای چقد خوبه ابزار دشمن قسم خوردمون فیلتر میشه.خدایا شکرت کشور به آرامش رسید همه چی آرومه منم که دیگه خیلی خوشبختم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
0
3
اگه 90درصد اعتماد دارن پس دلواپس چی هستی؟ کدوم اخلاق؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
0
3
اگر راست است که ۹۰ درصد اعتماد است اینهمه هراست از یک صدای دیگر چیست؟ اینهمه دروغ و اینهمه افکار متحجرانه در یک مصاحبه قائم مقام!!!! از کجاست؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
0
0
میتوانند جواب خود را در پاسخ امروز حجه الاسلام رفیعی پیدا کنند....البته اگر بخواهند!!! آمار ایشان هم به طرز وحشتناکی نشان میدهد که بعضی آقایان مسوول و موثر چقدر از جریان جامعه دور افتاده اند متاسفانه!!آنقدر در جمع محدود خود تکرار میکنند تا به صورت اصول اعتقادیشان در میاید. کاش انتخاب در این رابطه بررسی هایی را با کمک جامعه شناسان و نه سیاسیون ارائه دهد. ممنونم.
نظرات بینندگان