arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۲ - ۱۴ تير ۱۳۹۹
مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری:

ظرفیت بیمارستان‌های پذیرش‌کننده کرونا تکمیل شد | دورهمی‌ها و سفرها باید لغو شوند

مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه با اوج گرفتن ویروس کرونا در بسیاری از مناطق کشور روبرو هستیم، گفت: در شرایط کنونی باید مسئولان، دولت، مجلس و هر ارگان و سازمانی که مسئولیتی در این رابطه دارد، برای مهار و کنترل بیماری واکنش سریع داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه با اوج گرفتن ویروس کرونا در بسیاری از مناطق کشور روبرو هستیم، گفت: در شرایط کنونی باید مسئولان، دولت، مجلس و هر ارگان و سازمانی که مسئولیتی در این رابطه دارد، برای مهار و کنترل بیماری واکنش سریع داشته باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر پیام طبرسی با هشدار جدی نسبت به وضعیت بحرانی بیمارستان‌ها و با بیان اینکه بسیاری از بیمارستان‌های پذیرش کننده بیماران کرونایی تکمیل شده است، گفت: در صورتی که بحران ایجادشده کنترل و مدیریت نشود، از همه جهات ضربه خواهیم خورد و اولین جایی که دچار صدمه می شود، سلامت مردم است.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر تعداد بالایی از مردم در بیمارستان بستری هستند و خیلی‌ها در لیست انتظار برای بستری به سر می برند.

طبرسی با بیان اینکه بارها بر اهمیت مسئله کرونا و رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ها برای پیشگیری از شیوع و انتقال بیماری تاکید شده و دیگر مطلبی در این رابطه باقی نمانده، گفت: با توجه به وقوع اوج بحران کرونا که در حال حاضر حداقل در تهران با آن روبرو هستیم، باید اقدامات و مداخلات جدی برای مدیریت شرایط اعمال شود.

افرادی که توصیه‌ها را رعایت نکردند، مسئولند
مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد: همانگونه که مشاهده می‌شود و آمارها نیز نشان می‌دهد، با اوج بیماری کرونا در بسیاری از مناطق کشور در ۱۴ استان روبرو هستیم که تهران نیز جزو آن‌هاست. البته این وضعیت قابل پیش‌بینی بود و خود بنده از ۵ خرداد بارها هشدار دادم که مسافرت‌های بی‌رویه و شرکت در مراسم و تجمعات منجر به این می‌شود که کرونا از کنترل خارج شود و متاسفانه همین اتفاق هم افتاد و همه کسانی که این توصیه‌ها را جدی نگرفتند و رعایت نکردند، امروز باید خود را مسئول بدانند.

آمار جدید کرونا در ایران ؛ ۱۴۸ فوتی در ۲۴ ساعت گذشته | ۹ استان در وضعیت هشدار؛ ۹ استان قرمز شدند
طبرسی اظهار کرد: در حال حاضر متاسفانه سیستم در مقابل این اتفاقات منفعل است و واکنش سریع نداریم. همین مسئله باعث بروز بحران کنونی شده است. به گونه‌ای که حداقل در شهر تهران تخت خالی برای بستری بیمار کرونایی وجود ندارد و همین الان بیماران زیادی در نوبت بستری در بیمارستان هستند، وضعیتی که شایسته ما نیست.

وی تاکید کرد: اولین قدم باری کنترل کرونا لغو همه تجمعات و تعطیلی هر مساله‌ای است که باعث تجمع افراد می‌شود. پاساژها، مراکز خرید، رستوران‌ها، کنسرت، سینما و هر چیز دیگری که باعث تجمعات می‌شوند، باید هرچه سریعتر لغو شوند.

انتقاد از برگزاری حضوری کنکور و انتقادهای دیگر
مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در ادامه صحبتش با انتقاد از شرایط برگزاری امتحانات به خصوص آزمون سراسری، گفت: با برگزاری حضوری کنکور، تجمعات چند صد هزار نفری ایجاد می‌شود که این مسئله باعث انتقال بیماری خواهد شد و بسیار خطرناک خواهد بود.

وی رعایت فاصله فیزیکی در وسایل نقلیه عمومی را مساله مهم بعدی عنوان کرد و گفت: باید تمهیدات جدی برای رعایت فاصله گذاری در وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و اتوبوس اندیشیده و اجرا شود.

طبرسی به دورکاری کارمندان هم اشاره کرد و گفت: نباید در ادارات تجمع ایجاد شود. بسیاری از مبتلایان کنونی کارمند هستند. چراکه در یک محیط فردی بیمار شده‌اند و دیگران را هم مبتلا می‌کند.

وی مساله بعدی را ممنوعیت مسافرت‌های بین استانی و کنترل شدید آن عنوان کرد و گفت: در حال حاضر افراد به راحتی و بدون کنترل از یک منطقه به منطقه دیگر مسافرت می‌کنند و باعث انتقال بیماری می‌شوند.

طبرسی افزود: متاسفانه نکات کنترلی و بهداشتی در این رابطه رعایت نمی‌شود. ‌در حالیکه در این شرایط باید به دیگران هم فکر کنیم و تنها به فکر خود و اطرافیان خود نباشیم. چراکه در این پروسه انتقال ممکن است بیماری به فردی منتقل شود که کارش به آی‌سی‌یو و شرایط خطرناک کشیده شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه خطاب به شرکت‌های هواپیمایی، خواستار شد: شرکت‌های هواپیمایی حتما این مسئله را رعایت کنند و از ورود بیماران به هواپیما جدا جلوگیری کنند. این قضیه نیازمند یک چک و نظارت جدی است. همچنین در این رابطه باید قانونی وجود داشته باشد که با متخلفان برخورد جدی شود.

طبرسی گفت: باید قوانینی تدوین شود تا با افرادی که در اماکن عمومی اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، به شدت برخورد شود. چراکه در حال حاضر سلامت جامعه به شدت در معرض خطر است.

نظرات بینندگان